• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Tibertius skrev 2008-12-01 18:01:48 följande:
    Hej Emma,Läste också precis artikeln i tidningen och blir helt chockad. Varför har inte trätt fram tidigare?? Den enda trösten är väl att försvaret om något blir än mer starkare. Hoppas de låser in detta sjuka idiotiska monster för all evighet!!Kommer som vanligt att tänka intensivt på dig och naturligtvis följa rättegången och mentalt försöka ge dig stöd!Idag var jag i tingsrätten med min son, och det gick bra. Tog fasta på dina ord att ingen kan tvinga mig att se filmen som spelades in (och även las ut på nätet..)och gick ut ur rummet när de visade filmen. Tack för stödet!Många kramar till dig och din sambo!
    Hejsan du starka mamma! Otroligt starkt av dig att genomgått denna dag. Skönt att du tog beslutet att gå ut när de visade filmen. Jag tror varken din son el du skulle mått bättre av att se den. Nu kan du koncentrera dig på att läka själv och såklart hjälpa din son vidare.
    jag antar att ni inte fick något dom. men jag håller tummarna för er. Man behöver upprättelse.
  • snuttekudden

Är det sant har det hänt igen att ni anhöriga fått veta från media först suck. Vad tänker polisen med ska inte ni få information först. kryp nu upp i soffan och vila upp er inför det som komma skall. kram

• misssecret

Jag kan inte uttrycka i ord hur otroligt starkt jag berörs av det fruktansvärda som hänt dig!! Finns inga tröstande ord att ge vill ändå bara säga att jag tänker på dig och ditt öde!!!!

• faster

Först o främst vill jag säga FÖRLÅT EMMA!!
    Jag visste inte alls hur jag skulle göra då jag såg det redan före det stod i ab...så jag mailade ju dej..du hade väl fått reda på det förr lr senare men,,,,usch känner mej så skyldig till att du mår så dåligt nu!!

Sen en annan sak,det är väl inte du som tog honom ifrån henne???han har väl en egen vilja o tog i mitt tycke ett mkt bra beslut som valde dej framför henne!!
    Dock skulle det ju naturligtsvis ej gått på detta sättet.....

• Jeanette69

Emma, vilken underbar tavla! Så fylld av kärlek och känslor!
    Hörde också om det nya vittnet på radion idag. Kanske har h*n missat storyn förut...?
    Förstår att december månad nu blir ännu jobbigare...
    Tänker på dig och dina nära idag - liksom varje kväll!

Världens Bästa Isabelle
  • rebeckaa
    emmy840508 skrev 2008-12-01 16:50:45 följande:
    Ja, du har rätt, det var ren och skär avundsjuka... det har jag förstått tidigt. Jag tror att jag hadde den tanken redan när adoptionsbrevet kom... o när hon skickade sms i oktober året innan... Men det finns så många svartsjuka tjejer i världen, så jag lade ingen vikt vid det då, jag tänkte att "låt henne hållas, så ger hon sig en dag". Men tyvärr gick det längre än så...
    hej vad var det för adoptionsbrev, hänger ej med?

jag förstår ej hur man kan göra ngt sånt mot små barn p g a svartsjuka, hon måste vara sjuk i huvudet eller gå på droger eller ngt. en frisk människa gör inte så.
  • Full av förhoppning
    rebeckaa skrev 2008-12-01 19:33:00 följande:
    hej vad var det för adoptionsbrev, hänger ej med? jag förstår ej hur man kan göra ngt sånt mot små barn p g a svartsjuka, hon måste vara sjuk i huvudet eller gå på droger eller ngt. en frisk människa gör inte så.
    Hon låtsades ha blivit gravid med Emmas sambo och adopterat bort barnet... sen skickade hon ett brev om det till Togge... Men det var en bluff
    Elias är här
  • rebeckaa
    Full av förhoppning skrev 2008-12-01 19:36:12 följande:
    Hon låtsades ha blivit gravid med Emmas sambo och adopterat bort barnet... sen skickade hon ett brev om det till Togge... Men det var en bluff
    ja just det,nu kommerjag ihåg det. att man kanljuga om sånt.
  • Full av förhoppning
    rebeckaa skrev 2008-12-01 19:38:53 följande:
    ja just det,nu kommerjag ihåg det. att man kanljuga om sånt.
    ja fast kan man göra så som hon gjort mot två små barn och deras mamma så finns det nog inget man drar sig för tyvärr....
    Elias är här
Svar på tråden Mina två änglar