• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Pricken1979

Analoga- tack då vet jag, jag har ingen egen erfarenhet av vad internet får eller inte får. Den där Ulf olsson el vad han heter, bloggade ju där ett tag. MEn det är väl olika från fall till fall.

• 3barnsmor35

Tänker på dig idag!
    varm kram

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090624
  • elinville
    Pricken1979 skrev 2008-12-06 18:41:17 följande:
    Analoga- tack då vet jag, jag har ingen egen erfarenhet av vad internet får eller inte får. Den där Ulf olsson el vad han heter, bloggade ju där ett tag. MEn det är väl olika från fall till fall.
    När jag praktik på rättspsyk, de som blivit dömda till vård, hade de tillgång till internet...men jag tror inte de som är häktade har det, de har väl inte tillgång till varken tv eller tidningar heller?
    Maja 070703
  • SofiaOlava

ARG, LEDSEN, HJÄLPLÖST LÅNGTBORTA... Men självklart finns jag med dig i rättssalen och bär dig i mina armar när du behöver.

Att du orkar sitta här och uppdatera, gumman! Du ÄR Fantastisk! Du vet det va?

Jag hade fysik värk igår när jag satt och läste alla nät-tidningar... Ville helst åka dit och rädda dig... Hade nog lite dåligt tålamod med mina barn igår, kände mig nära gråten mest hela dan... (försöker kompensera dem med lussebulls bak idag... )

Tänker på dig massor! Och T!

Ps: Underbara morbror & Moster - Vet Ni vilket fantastiskt jobb ni gjort med era barn? Det är eran förtjänst att Emma och de andra systrarna är så starka som de är! Ta hand om varandra!

KRAM Linda

• emmy840508
    veronicaq skrev 2008-12-06 15:52:06 följande:
    Hej Emma! Jag läser här varje dag. Och som alal andra beundras jag av dej!!Kom och tänka på en sak när jag hörde nyheterna igår på Tv4. Dom pratade om dej som "Arbogamamman". Och det första jag tänkte var. -Arbogamamman, Emma heter hon ju. Jag känner ju henne.Ja,det känns så. från att den här trådens startades så känns det nu som att man känner dej. Iaf till en stor del.Lite läskigt är det. För det slog mej ju samtidigt att, ja på familjeliv känner jag ju henne.Hursomhelst Emma, Lycka till! All lycka åt dej..
    ja, arbogamamman får jag nog heta ett tag. Men det gör inte så mycket. Men, det e skönt att höra att det känns som ni känner mig, då har jag lyckats förmedla det jag vill.... berätta om mig själv, mitt liv och framför allt mina barn...
  • Analoga
    Pricken1979 skrev 2008-12-06 18:41:17 följande:
    Nej, jag har verkligen ingen erfarenhet av interner heller *skratt* (lät kanske så) - men jag vet att de inte har tillgång till internet. Då skulle de ju kunna hålla okontrollerad kontakt med omvärlden, kanske planera en fritagning eller så.....Däremot tidningar och TV får de se.
  • Black roses

Hejsan Emma..
    Jag vill bara säga att det du gör är starkt gjort..
    Vad det gäller tyskan, så kan jag inte hjälpa att jag undrar huruvida hon lider av Aspergers syndrom?? Hennes avsaknad på empati är iaf skrämmande, likaså den ondska hon utstrålar.. Min make, som aldrig brukar uttala sig i sådana här saker, tom han sade att hon utstrålar ondska...

Jag kan inte förstå vad du får gå igenom, men jag skickar dig styrkekramar så du ska orka med.. Skickar även till din sambo, så han ska orka stötta dig när det är som jobbigast..

Kraaam M G

• Lasis

elinville skrev 2008-12-06 18:50:41 följande:

När jag praktik på rättspsyk, de som blivit dömda till vård, hade de tillgång till internet...men jag tror inte de som är häktade har det, de har väl inte tillgång till varken tv eller tidningar heller?
    De som finns i kriminalvårdens förvar har inte tillgång till internet.

Huruvida häktade har tillgång till medier eller inte beror på om åklagaren har givits tillstånd av domstol att ålägga den häktade med restriktioner. I så fall beslutar åklagaren vilka restriktioner som skall åläggas. Värt att notera är att Christines restriktioner hävdes i samband med tingsrättens dom och hon därmed kan ta del av media inklusive Emmas utspel.

Rättspsykiatrisk vård är inte kriminalvårdens ansvarsområde och därför är det möjligt att patienter där har tillgång till internet.
Svar på tråden Mina två änglar