• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Tre solstrålars mamma

JohannaMatt skrev 2008-12-06 16:50:44 följande:

.....All min styrka till er. Och det som stod i tidningen "Emma knäcktes av tyskan", det stämmer inte, det kommer aldrig att stämma. Hon må ha tagit ifrån dig mycket rent fysiskt, men den kärlek som finns mellan dig o barnen och den styrka ni har i er familj, den kan hon aldrig ta ifrån dig. Hon kan heller aldrig ändra på att hela befolkningen sitter och lider med dig, medan hon och enbart hon, känner för henne. Många kramar//Johanna
    ¨

Vad bra skrivet!!! Instämmer till fullo!!
  • LAU

Vad du är lyckligt lottat som har en sån fin familjs som stöttar dig så otroligt, men du är värd allting som du kan få. Har aldrig varit med om en sån människa som är så stark utåt, men jag förstår att det måste göra hur ont som helst inombords, finns nog inte någon människa som kan sätta sig in i hur du har det och hur du haft det, att mista de käraste man har på ett sånt här sätt, det finns ju inte ens i tankarna. När jag ser på mina egna barn som är 1 år och en som snart fyller 3 så tänker jag ofta på dig och känner tårarna kommer, och det du har fått utstå. Människan måste vara så himla sjuk eftersom hon förnekar allting och bara sitter och småler...hur kan man göra nå sånt.
    Många kramar till dig i din svåra stund, vet att det kommer en svår tid framför dig nu med alla helger.....de två stjärnor som lyser starkast på himlen det är dina två små änglar som lyser ner på dig och ger dig ljus på vägen.
    Kram

• älg

du ska veta att HELA sverige håller på dej och du är en vinnare.
    Och som sagt det goda segrar alltid. Tänker på er dej.
    Ska tända ett ljus för dina änglar. dina små tittar ner från himmlen och är så stolta över sin tappra mamma.
    Kramar dej

emmy840508 skrev 2008-12-06 14:09:10 följande:
    Igår, närvi kom hem från västerås. Klockan var runt 19. Då bestämde vi oss för att inte åka hem. Vi åkte direkt till min mamma o pappa. De hadde hunnit hem och tänt en brasa. Jag tog ett täcke och lade mig på golvet framför den varma elden.. Jag hadde lovat att ringa ett samtal. Men bad pappa att göra det istället. Jag orkade inte något alls. Jag hadde ont i ryggen, av alla spänning, kylan, och de obekväma stolarna. Jag låg där på golvet tills det var dags för lite mat, de hadde gjort iordning tacos, det var jättegott, vi satt framför brasan och åt och pratade. Efter maten tappade jag upp ett bad och så badade jag o sambon i hett vatten. När klockan närmade sig 23 kramade jag om min mamma o pappa och så begav vi oss hemmåt. Jag slocknande på några minuter och vaknade vid straxt efter 10 idag, då hadde sambon dukat fram frukost. Jag e så otroligt lyckligt lottad med så underbara människor runt omkring mig!!!
  • bedasplace

Har skrivit det förut men måste bara få göra det igen.
    Jag är stum av beundran över din enorma styrka Emma.....du är helt otrolig.
    Och du ger så mycket till andra människor utan att veta om det och du gör det genom att bara vara DU.
    Du har all min beundran Emma,för du är verkligen beundransvärd!
    Kramar!

• elinville

Det är skönt att veta att du har fina männsikor omkring dig som tar hand om dig så gott de kan...särskilt dessa dagar när du har det som svårast.
    Och det värmer mig om hjärtat när jag ser hur många här inne som gärna delar din smärta och lyssnar, peppar, stöttar och minns Max och Saga tillsammans med dig. Jag blir så glad över att det fortfarande finns människor med ändlös empati och som osjälviskt kan glömma sitt eget för en stund.

Jag tänker på er var dag, och extra mkt dessa dagar! Stor kram från mig och min familj

Maja 070703
  • Analoga

Har sett på kommande att Kalla Fakta på söndag ska handla om en granskning av julmaten *förvånad*  ???

• Pricken1979

Ville bara skriva att jag tänker på er och följer tråden som vanligt.

En liten tanke som slagit mig, svara bara om det känns ok. Vi kan ju läsa i tidningarna att hon kollat upp er, på bloggar, nätet, adresser osv. Har hon tillgång till internet och sånt nu också när hon sitter i fängelse? Blir du inte rädd att hon fortsätter kolla upp er? ( Vill inte trampa någon på tårna, bara en liten undran)

• MyLoveLiam

Emma,
    Vill bara skicka en hälsning till dej. Det du har varit med om berör djupt. Den fina och starka människa du är beundrar nog dom flesta.Det är inte en tillfällighet att du har så fina människor kring dej.
    Min önskan och förhoppning är att HON ska erkänna till slut så att du får dina sista pusselbitar. Jag tror den dagen kommer.

En STOR styrkekram till dig och din sambo!
    Christina

• Analoga
    Pricken1979 skrev 2008-12-06 18:21:56 följande:
    Ville bara skriva att jag tänker på er och följer tråden som vanligt.En liten tanke som slagit mig, svara bara om det känns ok. Vi kan ju läsa i tidningarna att hon kollat upp er, på bloggar, nätet, adresser osv. Har hon tillgång till internet och sånt nu också när hon sitter i fängelse? Blir du inte rädd att hon fortsätter kolla upp er? ( Vill inte trampa någon på tårna, bara en liten undran)
    Självklart har hon inte tillgång till internet. Det har inga interner.
  • VulgusProfanum

Vi håller er i våra tankar nu. Tänder ljus för er och önskar er styrka i allt detta jobbiga som ni är mitt uppe i. *kraaaaaaaamar*

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
Svar på tråden Mina två änglar