• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

åh vad härligt o höra Emma..lät som att du fick en bra avslutning trots allt på en mkt mkt jobbig dag.
    Önskar att jag kunde ta ifrån dej smärtan helt eler iaf kunnat delat den mer med dej...kan tyvärr ej men finns här dag o natt.
    Stor vArm KRAM

• WimsA
    Hackades skrev 2008-12-06 13:30:41 följande:
    Hej Emma. Jag tror inte att Max i det läget hade så ont.. jag tror att han var omtöcknad och att all smärta försvunnit i det stadiet. Som vi pratat om tidigare om det där med adrenalinet så tror jag att adrenalinet gjorde mycket för barnen just när det gäller den biten, och sedan bedövar kroppen oerhört snabbt när man drabbas av skador, så i det läget tror jag nog att barnen inte kände någon smärta. Som du själv skriver, han ville nog bara bekräfta att du fanns där, och det gjorde du. Kanske var det så att barnen väntade in dig, de såg till att du blev omhändertagen och sedan kunde de släppa taget. Du sa att Max höll Saga i handen redan i soffan, kanske fanns det någon där, en skyddsängel, som redan då såg att något farligt var i görningen men som ingenting kunde göra för att förhindra. Kanske fanns skyddsängeln där och gjorde så att Max och Saga omedvetet tydde sig till varandra. Ängeln tog hand om Max så fort han släppte taget om dig, när han såg att du var i säkerhet, då kallade han på Saga och så gick de hand i hand,tillsammans med skyddsängeln, till de stora portarna. Så vill jag tro att det var. Tänker på er så mycket!
    Så tror jag också det var. Så vackert!
  • Mamma Lotta

Du tappra människa, jag kan inte för min värld begripa hur du orkar, men det är utan tvekan beundransvärt!

Att denna hemska människa beter sig så känslokallt och för oss med medmänsklighet så oerhört ologiskt tycker jag tyder på att hon måste vara sociopat eller psykopat, för att bete sig som hon gjort mot dig finns inga ord stora nog för att trösta dig!

Jag har sagt det förr o jag säger det igen, låt inte denna lus till människa få göra mer ont än hon redan gjort för precis som du föreställde dig så står vi bakom dig och hjälper dig, oavsett vad, hon ska inte komma åt dig igen. Jag hoppas innerligt att hon får ett hårdare straff denna gången och att hon får lida helvetets alla kval när hon väl sitter bakom lås o bom för något annat ställe finns inte för henne!

Jag är så glad att du/ni har en sådan underbar familj som stöttar o hjälper dig/er och till meritlistan kan du lägga alla oss här som stöttar dig/er i tankarna.

Tänker på dig o skickar dig massor av energi med kramar och styrka!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • namera

Åh, det värmer att läsa om det stöd din familj utgör! Tror vi är många som gärna skulle ta första bästa tåg för att kunna stödja dig på plats. Det är såklart en klen tröst för dig, men jag har ansträngt mig efter att ha läst om er och nu fått en väldigt mycket bättre kontakt med min syster och familj. Max och Saga har helt klart haft en positiv inverkan på mitt liv (även om jag skulle ge både armar och ben för att det hemska aldrig skulle ha hänt). Känner en stor tacksamhet för det. Låter jättefint att de är hos er och busar!

• veronicaq
    Hej Emma!
    Jag läser här varje dag. Och som alal andra beundras jag av dej!!

Kom och tänka på en sak när jag hörde nyheterna igår på Tv4. Dom pratade om dej som "Arbogamamman". Och det första jag tänkte var. -Arbogamamman, Emma heter hon ju. Jag känner ju henne.
    Ja,det känns så. från att den här trådens startades så känns det nu som att man känner dej. Iaf till en stor del.
    Lite läskigt är det. För det slog mej ju samtidigt att, ja på familjeliv känner jag ju henne.

Hursomhelst Emma, Lycka till! All lycka åt dej..
  • stjärnströssel

följer dig oxå..*kram

Bakelser är oxå mat
  • Tre solstrålars mamma

Nu sitter jag här med mina två flickor som snart blir 2år resp 4år, och tittar på spöket laban och äter godis. Det känns så hemskt när tänker på att du inte får ha dina hos dig. Så orättvisst! Gråtit varje gång läst om dig. Det går inte att hålla tillbaka. Fy vad hemskt du och dina nära får gå igenom, det är helt vansinnigt. Och att du kan vara så stark gumman, det är otroligt! Du klarar dig igenom det här tjejen! Och dina barn kommer alltid finnas inom dig och förmodligen vakar de över dig också...och kanske kommer göra fler små bus som märks som konstiga saker i vardagen.

Monstret kommer att åka in. Helt klart! Det kan inte gå på annat sätt.

Fortsätter följa med i tråden och media och vill också vara med som en stöttepelare. Finns här och med resten av Sverige
    *kramar om*

• Tre solstrålars mamma

ps. vad skönt att höra att du har så fina människor runt omkring dig som stöttar med kärlek. Det är en fantastisk familj du har. Starka verkar ni vara allesammans!!!

• Pärlan84

Tittar in igen!
    Kan inte sluta tänka på er och på Max o Saga!
    Så söta små änglar..
    Önskar man kunde göra någonting..
    Kramar till dig Emma!

• JohannaMatt

Att du tar dig tid för att hålla oss uppdaterade, när du har allt detta att tänka på, det är helt otroligt att du orkar. Jag håller med om vad som sas häruppe i tråden, att barnen var så nära varann den kvällen, höll varann i hand, som om de förbereddes på den färd de skulle göra tillsammans...är ett tecken på att de är tillsammans nu, att de kommit till ett mycket bättre ställe. Där inga monster finns, och där de är väl omhändertagna av sin gammelmormor och leker med andra änglabarn dagarna i ända.

Konstigt det här med pärlplattan också, kanske var Max o lekte med sin favoritleksak under natten och råkade tappa pärlplattan i köket.....

All min styrka till er. Och det som stod i tidningen "Emma knäcktes av tyskan", det stämmer inte, det kommer aldrig att stämma. Hon må ha tagit ifrån dig mycket rent fysiskt, men den kärlek som finns mellan dig o barnen och den styrka ni har i er familj, den kan hon aldrig ta ifrån dig. Hon kan heller aldrig ändra på att hela befolkningen sitter och lider med dig, medan hon och enbart hon, känner för henne.

Många kramar//Johanna

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
Svar på tråden Mina två änglar