• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • lyckligmamma

InHeaven skrev 2008-12-06 13:41:28 följande:

Jo men om hon redan fattar det så är det väl inte så jävla svårt att erkänna, och vilken advokat då.. ge upp låt detvara nu!
    Tror inte hon fattar att hon har gjort fel, hon är nog för sjuk för det.
  • JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-12-06 12:57:51 följande:
    ja. min sambo ringde sos samtalet och var hela tiden vid oss, gick från oss alla tre för att se om han kunde göra något. Max o Saga låg med ögonen öppna, de var säkert medvetslösa, det e nästa så att jag hoppas de var det, så behövde de inte känna rädsla el smärta.... Men på SOS samtalet hadde då förstärkt ljudet en aning denna gång. Så jag o sambon tyckte oss höra Max i bakgrunden säga "Mamma". straxt efter att han sagt det så stönade jag till.... som att jag svarade honom.
    Emma, det var inte meningen att låta som att jag ifrågasatte vad ni hörde. Jag bara ville tro av hela mitt hjärta att barnen blev medvetslösa så snabbt att de inte hann känna vare sig rädsla eller smärta. Nu hoppas jag ju att de ändå inte gjorde det (många har ju skrivit om adrenalin och chock) men första tanken när jag hörde detta om sos samtalet så tänkte jag bara nej, nej, nej. Det får inte bli värre nu. Men när jag hörde hur du resonerade kring det, att han lät lugn o ville kolla så att mamma var med honom, så känns det ju lite som en tröst. Följde er o grät hela dagen igår. Önskar jag kunnat vara på plats. Kramar
    Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • UngMorsa

Hej Emmy!

Ville bara sända dig mina varma tankar!
    Hoppas att allt är bra och att den där saatans tyskan får avtjäna ett långt och smärtsamt straff.

Läste i Aftonbladetidag och blev så förbannad. Hur kan hon flina åt dig, hur fasen har hon mage att göra så?

Många varma kramar och önskar dig en trevlig helg!

• InHeaven

Vet inte riktigt, tror inte man kan vara för sjuk för att inte fatta. Tror bara man kan vara för sjuk för att ha känslor! visst hon behöver hjälp, men hon är inte värd det..
    tycker inte hon är värd ett skit

lyckligmamma skrev 2008-12-06 13:42:07 följande:
    InHeaven skrev 2008-12-06 13:41:28 följande:
    Tror inte hon fattar att hon har gjort fel, hon är nog för sjuk för det.
  • MinneB

Emma: Jag följer tråden varje dag och vill för första gången skriva några ord. Jag beundrar din förmåga att trots din stora sorg finna positiva sidor och glimtar i allt. Häromdagen hörde jag en lite berättelse och tänkte genast på dig:

En gammal indian satt utanför sitt tält med sitt lilla barnbarn. Han berättade för barnet att han hade två vargar inom sig. Den ena ville hämnas och den andra ville förlåta.
    Barnet frågade: Vem vinner?
    Den gamla indianen svarade: Det beror på vem jag matar!

Den säger så mycket om inställningen man kan ha. Du matar inte vargen som hämnas, utan har det stora modet och den stora styrkan att välja att fokusera på glädjen över att du haft dina barn och den stora kärleken till dem. Det är stort! Du har verkligen lyckats med att få dina barns ljusa minne att spridas i Sverige. Många kramar till dig och din familj.

• emmy840508

Igår, närvi kom hem från västerås. Klockan var runt 19. Då bestämde vi oss för att inte åka hem. Vi åkte direkt till min mamma o pappa. De hadde hunnit hem och tänt en brasa. Jag tog ett täcke och lade mig på golvet framför den varma elden.. Jag hadde lovat att ringa ett samtal. Men bad pappa att göra det istället. Jag orkade inte något alls. Jag hadde ont i ryggen, av alla spänning, kylan, och de obekväma stolarna. Jag låg där på golvet tills det var dags för lite mat, de hadde gjort iordning tacos, det var jättegott, vi satt framför brasan och åt och pratade. Efter maten tappade jag upp ett bad och så badade jag o sambon i hett vatten. När klockan närmade sig 23 kramade jag om min mamma o pappa och så begav vi oss hemmåt. Jag slocknande på några minuter och vaknade vid straxt efter 10 idag, då hadde sambon dukat fram frukost. Jag e så otroligt lyckligt lottad med så underbara människor runt omkring mig!!!

• snuttekudden

Åh vad skönt att höra Emma även fast vi redan vet att du har underbara människor runt dig. kram

• xxmeyaxx

oh. vad skönt att höra.

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • InHeaven

Det låter som att du har sanna vänner/familj runt dig som ställer upp på dig till 10000% det får jag säga att jag tycker du är värd!

emmy840508 skrev 2008-12-06 14:09:10 följande:
    Igår, närvi kom hem från västerås. Klockan var runt 19. Då bestämde vi oss för att inte åka hem. Vi åkte direkt till min mamma o pappa. De hadde hunnit hem och tänt en brasa. Jag tog ett täcke och lade mig på golvet framför den varma elden.. Jag hadde lovat att ringa ett samtal. Men bad pappa att göra det istället. Jag orkade inte något alls. Jag hadde ont i ryggen, av alla spänning, kylan, och de obekväma stolarna. Jag låg där på golvet tills det var dags för lite mat, de hadde gjort iordning tacos, det var jättegott, vi satt framför brasan och åt och pratade. Efter maten tappade jag upp ett bad och så badade jag o sambon i hett vatten. När klockan närmade sig 23 kramade jag om min mamma o pappa och så begav vi oss hemmåt. Jag slocknande på några minuter och vaknade vid straxt efter 10 idag, då hadde sambon dukat fram frukost. Jag e så otroligt lyckligt lottad med så underbara människor runt omkring mig!!!
Svar på tråden Mina två änglar