• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • lyckligmamma

faster fia skrev 2008-12-06 12:53:35 följande:

och utvisning
    ja, och aldrig få sätta sin fot här i landet
  • Kärnan

Ja visst... självklart är det bra att hon får sitt straff.. men det är ändå inte rättvist... Det känns som om hon kommer för lindrigt undan (tycker jag), jag menar inte att "stöta mig" med någon.

lyckligmamma skrev 2008-12-06 12:50:50 följande:
    Kärnan skrev 2008-12-06 12:49:40 följande:
    hon ger tyskan ett straff som hon förtjänar eller hur. Förhoppningsvisst livstids fängelse ?
  • faster fia

ja precis.

lyckligmamma skrev 2008-12-06 12:54:35 följande:
    faster fia skrev 2008-12-06 12:53:35 följande:
    ja, och aldrig få sätta sin fot här i landet
  • lyckligmamma

Kärnan skrev 2008-12-06 12:55:12 följande:

Ja visst... självklart är det bra att hon får sitt straff.. men det är ändå inte rättvist... Det känns som om hon kommer för lindrigt undan (tycker jag), jag menar inte att "stöta mig" med någon.
    [/citat]
    emmy840508 skrev 2008-12-06 12:50:44 följande:
    [citat]
    :0) min dialekt!! Vad roligt att du tycker det! det sägs att vi bor vid "gnällbältet". Västmanlännigar gnäller otroligt tydligen. Ja, jag tyckte mig höra Max när sos samtalet spelades upp. Både jag och sambon hörde det, vi satte oss både två käpprakt upp i våra stolar. När vi tog paus föll jag gråtane ihop i min familjs armar. Det som tröstar lite var att han sa "mamma" med en lugn stämma, som att kolla om jag fanns där, i närheten..... men min prins....vad han måste ha haft ont....
    jag hoppas att de inte hann tänka och känna så mkt.... att det gick fort snyft

så jävla sjukt, orättvisst omänskligt
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 20:41:03 följande:
    Angående SOS samtalet så förstår jag inte riktigt, det var ju Emmas sambo som ringde det och när han kom till platsen var ju barnen medvetslösa?
    ja. min sambo ringde sos samtalet och var hela tiden vid oss, gick från oss alla tre för att se om han kunde göra något. Max o Saga låg med ögonen öppna, de var säkert medvetslösa, det e nästa så att jag hoppas de var det, så behövde de inte känna rädsla el smärta.... Men på SOS samtalet hadde då förstärkt ljudet en aning denna gång. Så jag o sambon tyckte oss höra Max i bakgrunden säga "Mamma". straxt efter att han sagt det så stönade jag till.... som att jag svarade honom.
  • lyckligmamma

Kärnan skrev 2008-12-06 12:55:12 följande:

tycker också att hon kommer lindrigt undan.... Men vad ska man göra med ett sånt odjur egentligen. det finns inga straff som är rätt nog för en som henne. inte ens döden, det är också för lindrigt. Hon ska leva med det hon gjort-. Jag hoppas att hon slutar att tycka synd om sig själv som hon verkar göra, och börjar känna lite smärta för det hon gjort
  • faster

hihih nä nån gnälldialekt det har du då inte...tycker det låter såå mysigt när du pratar.
    Ja jag håller med dej om att det känns skönt att han sa just mamma o inte aj eller grät eller så.
    Jag cet ej men en gång när jag skadade mej rejält så blev jag som mer bedövad,alltså det gjorde ej så ont,så jag hoppas max o saga kände samma sak.sen tror jag chocken gör så att man ej känner smärta,men vet ej.
    Att han sa just mamma må ju ha varit underbart för dej nu vet du hur mycket han älskar dej o vad du betyder för honom.
    Busungen...är helt säker på att det var han som var o lekte med pärlplattan..hiihiih...
    Emma...tillåt dej att få må dåligt mellan varven det måste du göra.Tycker ärligt talat att det var jättebra att du äntligen fick ur dej gråten i rätten.
    Du behöver ej visa dej stark eller så var dej själv o låt det bara komma som det kommer.
    Du är min stora förebild!!
    Stor varm KRAM

emmy840508 skrev 2008-12-06 12:50:44 följande:
    :0) min dialekt!! Vad roligt att du tycker det! det sägs att vi bor vid "gnällbältet". Västmanlännigar gnäller otroligt tydligen. Ja, jag tyckte mig höra Max när sos samtalet spelades upp. Både jag och sambon hörde det, vi satte oss både två käpprakt upp i våra stolar. När vi tog paus föll jag gråtane ihop i min familjs armar. Det som tröstar lite var att han sa "mamma" med en lugn stämma, som att kolla om jag fanns där, i närheten..... men min prins....vad han måste ha haft ont....
  • emmy840508
    TheMilky skrev 2008-12-04 20:48:08 följande:
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 20:41:03 följande: Man hör nån jämra sig och gråta i bakgrunden. Vet inte om det är barnen eller Emma. Fruktansvärt är det ialf. Kan inte föreställa mig hur han måste känt när han hittade dom.
    Jag stönar och jämrar mig mycket... det enda man hör från barnen är eventuellt Max. Men eftrsom både jag o sambon hörde det så kännd det som att det e riktigt. Vi har funderat över varför sambon inte regarerade på det. men han blev så chockad att han gömde bort att tv:n och radion vart igång också. han stängde av både hörsel och känslor vid det tillfället.
    Jag ska begära ut hela sos samtalet när allt e över. Det e max sista ord.... även fast det e hemskt så vill jag ha det. 
    Det som finns på expressen är klippt. delen där jag hör max finns inte med. Sambon ville att de skulle klippa i det om de skulle publicera.
  • emmy840508
    kalmar brud skrev 2008-12-04 22:27:38 följande:
    jag missade också 22 nyheterna. Kan man inte se det på internet kanske??? Hur dags är kalla fakta på söndag???
    19.20 börjar kalla fakta på söndag.
  • TheMilky

Funderade på er idag när jag körde bil. Beundrar dig så oerhört att du orkar leva. Jag skulle bli svart i blicken bara, och inte orka vidare. Jag skulle drivas av sånt hat och hämdbegär att inte ens gudarna skulle kunna stoppa mig.
    Du är av en annan styrka, och för det beundrar jag dig.
    All lycka.

Svar på tråden Mina två änglar