• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • InHeaven

Jag såg på tv om rättegången. HUR I HELVETE KAN MAN SITTA OCH SKRATTA!! och för all del sitta och läsa en bokjävel!
    Jag har tänkt mycket på det här och OM man är oskyldig så BÖR man väl för fan ha känslor, då tycker jag att man BÖR må dåligt över att en annans barn har mist sina liv och att mamman var nära att stryka med. Men hon bryr sig inte ett skit, hon är iskall, hon njuter verkligen av varenda sekund!!! HON SKA IN!! Om jag så ska gå dit och släpa in henne i fängelse själv!

emmy840508 skrev 2008-12-06 13:03:34 följande:
    Jag stönar och jämrar mig mycket... det enda man hör från barnen är eventuellt Max. Men eftrsom både jag o sambon hörde det så kännd det som att det e riktigt. Vi har funderat över varför sambon inte regarerade på det. men han blev så chockad att han gömde bort att tv:n och radion vart igång också. han stängde av både hörsel och känslor vid det tillfället.Jag ska begära ut hela sos samtalet när allt e över. Det e max sista ord.... även fast det e hemskt så vill jag ha det.  Det som finns på expressen är klippt. delen där jag hör max finns inte med. Sambon ville att de skulle klippa i det om de skulle publicera.
  • lyckligmamma

emmy840508 skrev 2008-12-06 13:08:41 följande:

19.20 börjar kalla fakta på söndag.
    Hur mår du o sambon annars då? Kanske en dum fråga.... Hur är det med resten av familjen? har sett din pappa några ggr i tidningen, verkar som om ni är väldigt starka personer, har väl fått hans starka sida
  • lyckligmamma

InHeaven skrev 2008-12-06 13:13:15 följande:

Jag såg på tv om rättegången. HUR I HELVETE KAN MAN SITTA OCH SKRATTA!! och för all del sitta och läsa en bokjävel!Jag har tänkt mycket på det här och OM man är oskyldig så BÖR man väl för fan ha känslor, då tycker jag att man BÖR må dåligt över att en annans barn har mist sina liv och att mamman var nära att stryka med. Men hon bryr sig inte ett skit, hon är iskall, hon njuter verkligen av varenda sekund!!! HON SKA IN!! Om jag så ska gå dit och släpa in henne i fängelse själv!
    hon måste ha skämt ut sig ganska rejält för alla i rättegången.
    Jag hjälper dig att släpa in henne igen
  • Hackades

Hej Emma.

Jag tror inte att Max i det läget hade så ont.. jag tror att han var omtöcknad och att all smärta försvunnit i det stadiet. Som vi pratat om tidigare om det där med adrenalinet så tror jag att adrenalinet gjorde mycket för barnen just när det gäller den biten, och sedan bedövar kroppen oerhört snabbt när man drabbas av skador, så i det läget tror jag nog att barnen inte kände någon smärta. Som du själv skriver, han ville nog bara bekräfta att du fanns där, och det gjorde du. Kanske var det så att barnen väntade in dig, de såg till att du blev omhändertagen och sedan kunde de släppa taget. Du sa att Max höll Saga i handen redan i soffan, kanske fanns det någon där, en skyddsängel, som redan då såg att något farligt var i görningen men som ingenting kunde göra för att förhindra. Kanske fanns skyddsängeln där och gjorde så att Max och Saga omedvetet tydde sig till varandra. Ängeln tog hand om Max så fort han släppte taget om dig, när han såg att du var i säkerhet, då kallade han på Saga och så gick de hand i hand,tillsammans med skyddsängeln, till de stora portarna. Så vill jag tro att det var.

Tänker på er så mycket!

• Jalica

Tittar in som vanligt och ger dig en kram.
    Har följt rättegången direkt på nätet båda dagarna...tycker precis som alla andra här inne.
    Beundrar dig och ditt mod oerhört. Kan inte ens skriva här vad jag tycker ska hända med den "där", som jag inte ens vill nämna vid namn, hon e inte ens värd det.
    Bra att du får vila dig några dagar innan rättegången fortsätter.
    Många kramar till dig och din underbara familj.

• vildaungarnasmamma
    emmy840508 skrev 2008-12-06 12:50:44 följande:
    :0) min dialekt!! Vad roligt att du tycker det! det sägs att vi bor vid "gnällbältet". Västmanlännigar gnäller otroligt tydligen. Ja, jag tyckte mig höra Max när sos samtalet spelades upp. Både jag och sambon hörde det, vi satte oss både två käpprakt upp i våra stolar. När vi tog paus föll jag gråtane ihop i min familjs armar. Det som tröstar lite var att han sa "mamma" med en lugn stämma, som att kolla om jag fanns där, i närheten..... men min prins....vad han måste ha haft ont....
    kanske inte rätt sak att säga, men jag vill ändå göra det.
    iallafall....
    om kroppen utsätts för stor skada så hamnar kroppen automatiskt i chock, vilket gör att man känner oftast först smärtan när chocken har släppt.
    så jag tror inte att varken Max eller Saga hade ont.
    Chocken för de små tog nog över kroppen och det gjorde förhoppningsvis att de inte kände nån smärta.
    jag tror också att när Max sa "mamma" så tror jag att det var för att kolla om mamma var där. och du var ju där och jag tror att det lugnade honom.

Jag och familjen skickar dig en massa kramad och hoppas att "ondskan" hamnar inom lås och bom för alltid.

Kram på dig, du fina Emma!
    mamma till - Alfons 20/4-05 & Loke 11/12-07
  • InHeaven

BRA, då är vi två iaf! Jag fattar inte, hon måste ju fatta att hon skämmer ut sig.

lyckligmamma skrev 2008-12-06 13:25:14 följande:
    InHeaven skrev 2008-12-06 13:13:15 följande:
    hon måste ha skämt ut sig ganska rejält för alla i rättegången.Jag hjälper dig att släpa in henne igen
  • lyckligmamma

InHeaven skrev 2008-12-06 13:39:11 följande:

BRA, då är vi två iaf! Jag fattar inte, hon måste ju fatta att hon skämmer ut sig.
    hon fattar nog att hon redan har förlorat. Hennes advokat påstår väl fortfarande att hon är oskyldig.

Har du mer minnen nu än innan Emma, om mordkvällen?
  • InHeaven

Jo men om hon redan fattar det så är det väl inte så jävla svårt att erkänna, och vilken advokat då.. ge upp låt detvara nu!

lyckligmamma skrev 2008-12-06 13:40:26 följande:
    InHeaven skrev 2008-12-06 13:39:11 följande:
    hon fattar nog att hon redan har förlorat. Hennes advokat påstår väl fortfarande att hon är oskyldig.Har du mer minnen nu än innan Emma, om mordkvällen?
  • lyckligmamma

Vad rörd jag blev av alla goa människor som bryr sig. Så många tände ljus för er tre dagen efter.
    I många fönster i arboga, västerås och resten av sverige,

Svar på tråden Mina två änglar