• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    SofiaOlava skrev 2008-12-06 18:53:04 följande:
    ARG, LEDSEN, HJÄLPLÖST LÅNGTBORTA... Men självklart finns jag med dig i rättssalen och bär dig i mina armar när du behöver. Att du orkar sitta här och uppdatera, gumman! Du ÄR Fantastisk! Du vet det va? Jag hade fysik värk igår när jag satt och läste alla nät-tidningar... Ville helst åka dit och rädda dig... Hade nog lite dåligt tålamod med mina barn igår, kände mig nära gråten mest hela dan... (försöker kompensera dem med lussebulls bak idag... )Tänker på dig massor! Och T!Ps: Underbara morbror & Moster - Vet Ni vilket fantastiskt jobb ni gjort med era barn? Det är eran förtjänst att Emma och de andra systrarna är så starka som de är! Ta hand om varandra! KRAM Linda
    ååå, min fina kusin! jag kände din närvaro! du fanns ju med mig där hela tiden, likadant som alla andra här. Man FÅR ha lite minde tålamod med sina barn ibland.... det visar ju barnen att man är mänsklig och då signalerar du att det e okej för de också att visa sina känlor. Jag var sugen på lussekatter en natt när jag inte kunde sova. Men orkar nog inte baka... jag kommer tänka så mycket på när Max rullade sin lussekatt till en "mask".
    Ta hand om er hela familjen! Hoppas vi ses snart.... 
  • faster

Emma
    Du ger mej styrka Du ger mej mod
    Trots att jag knappt det inte förstod
    Jag sitter här o tänker på Dej
    Du söta du rara du underbara tjej.
    För var dag som går
    Jag inser o förstår
    Att DU kom in i mitt liv
    Det hjälpte mej att ta stora egna kliv.

Stora varma KRAMAR
    Marie

• lyckligmamma

Jag kallar också Emma för Arbogamman... Det har blivit så automatiskt.

• lyckligmamma

Det har pratats så mkt om det, så min dotter säger Max och Saga här hemma ibland

• Baba Screetch

Starka Emma!!!

Du är verkligen en underbar människa

Jag sitter o håller tummen allt vad jag kan, och försöker skicka över massa styrka och styrkekramar till dig!!!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Fismamman

Vet inte hur jag ska förklara detta utan att det känns och blir patetiskt men det fruktansvärda som hänt dig och din familj får mig att vakna till i mitt lilla liv. Man lever i sin trygga värld och tar mycket förgivet. Men allt kan förändras så fort. En dåres verk och sjuka hjärna kan förstöra så oerhört mycket.

På något sätt tar vi nu tacksamt emot varje dag vi har tillsammans i vår familj. Vi njuter av varje sekund och jag känner mig så glad att jag är en som kan hänga all tvätt i källaren. Så tacksam.

Är så imponerad av din styrka. Du har varit med om det värsta jag kan tänka mig och du är så duktig. Tänker på dig och din familj varje dag. Det måste vara så tufft just nu.

Kramar.

• lyckligmamma

faster skrev 2008-12-06 18:52:52 följande:

hoppas verkligen monstret INTE har tillgång till nätet!!
    hm frågar väl samma fråga igen, får hon tillgång till internet? Är inte hon bara häktad nu?
  • lyckligmamma

lyckligmamma skrev 2008-12-06 19:17:31 följande:

faster skrev 2008-12-06 18:52:52 följande:
    hm frågar väl samma fråga igen, får hon tillgång till internet? Är inte hon bara häktad nu?
    då tror jag inte hon har tillgång till telefon internet eller tidning, för jag tror att hon sitter i skyddshäkte?
    o hon får väl bara besök av sin advokat???????
  • lyckligmamma

Fismamman skrev 2008-12-06 19:17:13 följande:

Vet inte hur jag ska förklara detta utan att det känns och blir patetiskt men det fruktansvärda som hänt dig och din familj får mig att vakna till i mitt lilla liv. Man lever i sin trygga värld och tar mycket förgivet. Men allt kan förändras så fort. En dåres verk och sjuka hjärna kan förstöra så oerhört mycket.På något sätt tar vi nu tacksamt emot varje dag vi har tillsammans i vår familj. Vi njuter av varje sekund och jag känner mig så glad att jag är en som kan hänga all tvätt i källaren. Så tacksam.Är så imponerad av din styrka. Du har varit med om det värsta jag kan tänka mig och du är så duktig. Tänker på dig och din familj varje dag. Det måste vara så tufft just nu.Kramar.
    Ja man tar saker för givet, men man förväntar sig ju heller inte att nåt sånt här händer .... Det ska ju inte ske... Sjuka människor borde få hjälp tidigare.
    Jag blir också irriterad ibland, man kan ju inte le och låtsas vara lycklig jämnt, ibland är det jobbigt.
  • Fismamman

Ja visst kan man bli irriterad och en trotsig fyraåring kan reta gallfeber på mig. Men när de sover och jag tittar på dem blir jag så himla glad att jag har en fyraåring som retar mig. Ibland är det bra att bli omskakad för att vara tacksam för det man har.

Det jag vet om häktade är att åklagaren begär om man sitter häktad med eller utan restrektioner. Är hon häktad med restrektioner har hon inte tillgång till omvärlden alls. Ingen tv, radio, besök mm.

Svar på tråden Mina två änglar