• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Maja4

All styrka och allt mod till dig för att du orkar kämpa för rättvisa för lilla Max och Saga och för dig själv.Jag är säker på att de är med dig och ser ditt mod och din kärlek. Jag tror inte på Gud men jag tror att det finns mer i denna värld än bara det vi ser och hör.
    Vi är många som aldrig träffat dig men som är med dig i tanken där i rättssalen. Jag hoppas du kan finna styrka i det stödet och i barnens närvaro och att du får det slut du vill på rättegången. Din lilla Saga var bara några veckor yngre än min lilla Tyra. Det gör så ont att tänka på och du ska veta att jag ofta tänker på dig och sänder dig styrka i mina tankar.
    Allt gott till dig och din familj.

• JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-12-08 10:55:11 följande:
    Jaaa, nu har jag läst några inlägg om vad som är okej att skriva här o inte. Jag anser att ALLT är okej att skriva. Skriv av er så mycket ni kan, el dela med er av erat liv. Ge mig råd el fråga mig om råd. Jag är öppen för ALLT! denna tråd ger mig stöd så det räcker en evighet. så vi använder den lite som vill behöver just för stunden.
    Skönt att du inte tar illa upp, det blev lite konstig stämning här inne igår som du kanske märkte...vet inte riktigt varför men vi som varit med länge är ju vana vid att kunna skriva precis ALLT också utan att det egentligen blir ifrågasatt. Skönt att höra det från dig.

Fin du var på TV igår! Skönt att ni trivs i er lägenhet och jätteskönt att höra att barnen "hittat dit" (busandet med pärlplattan). Men visst, de är ju säkert med dig hela tiden. När de inte är hos Ida o Christer o busar...Eller hos sin pappa.

Fortsätter det imorgon, då? Hoppas ni laddar upp riktigt ordentligt nu, och all min styrka till er under morgondagen( och alla dar). Tänker på er o era änglar!//Johanna
    Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • månälva

Hej Emma, ser att du är innloggad! Hur känns det nu efter ha fått "vila" i helgen? Hoppas du fått nya krafter och laddat batterierna. Kram!

• emmy840508
    MrsNash skrev 2008-12-08 11:12:28 följande:
    Underbara vackra Emma! Såg Kalla fakta igår och man bara ser i dina ögon att du KOMMER KLARA denna prövning. Tycker verkligen att man ser det. Saga och Max grav är jättefin och det var vackert att få vara med och se den.Jag undrar dock om det reporten pratade om och frågade dig om, det handlade om det du sagt i tidigare inslag. Kände du att du ville förklara dig? Jag kände lite personligen att det var lite konstigt upplagt. Jag menar sorg har ju många ansikten och alla är vi olika, ibland kändes det som du skulle stå till svars för vad du sagt förut och hur du väljer att hantera situationen. Men du kanske inte upplever det så? Ville bara kolla av hur du själv kände med inslaget....
    Jag tyckte inslaget var väldigt fint.... de var här från halv 1 på dagen till 5 på kvällen. Vi hadde långa diskussioner om allt och inget, vissa saker filmad de och vissa pratade vi om utan kameran. Jag tyckte de tog med det viktigaste.
    Både jag och journalisterna jag har kontakt med både i tv och tidning får ofta frågan från allmänheten varför jag inte gråter, och hur jag kan verka så glad hela tiden. Så det kändes som en självklar vinkling, att tala om, att när jag mår om värst, då ser ni mig inte... då sitter jag här hemma för mig själv el är med min familj...
  • SandraF

Ser att du är inloggad o vill bara berätta hur otroligt stark jag tycker att du är... Såg dig på tv igår. Du är en av mina förebilder nu, vill kunna vara lika stark o positiv som du

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
  • Lingonflickan

Emma: jag tycker det var bra att frågan ställdes för då fick alla de som funderat så veta hur det är. Du gav ett mycket bra svar och jag tycker att programmet var bra gjort, med respektfullhet. Känner det som de hela tiden mött dig på ett bra plan, är det så du upplever det eller har du nån gång känt att de klampat på? (Lyckades till slut se det efter att ha ändrat lite inställningar i datorn)

• månälva

Glömde skriva att det var roligt att de dej sitta i soffan med laptopen (haha, jag sitter likadant ) och skriva till oss!

• Kevin och Alvas mamma

Hej gumman! Du är så fruktansvärt stark genom detta, jag kan förstå att man inte alltid vill höra att man är stark, för man är inte alltid det, även om man kanske är det för det mesta, man måste tillåta sig själv att vara "svag". Jag är så fruktansvärt ledsen för er skull, du, Niklas, Max&Saga har berört mig så otroligt mycket, det känns som att jag känner er, för att man har hört och läst så mycket. Nu skriver jag det som alla andra redan har skrivit! Du betyder mycket för mig! Jag tänker följa dig under hela rättegången i hovrätten och hoppas av hela mitt hjärta att varelsen får samma straff som den fick i tingsrätten. Du och dina änglabarn har en stor plats i mitt hjärta, julen kommer inte att kännas värd att firas i år, men jag gör det roligt för mina barns skull, men större delen av mitt hjärta kommer att finnas hos dig och barnen.
    En liten dikt!
    Änglar små, änglar fina

• Rastafairy

Min sambo kollade med mig i går och sa att du verkar vara en väldigt vettig människa som inte låter hatet till monstret förstöra ditt liv. En väldigt vettig människa sa han..och jag håller med! Även om jag själv nog ramlat ner i Hat-avgrunden och aldrig kunnat ta mig upp.

Starka emma. Tänker på dej i morron!!

Svar på tråden Mina två änglar