• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Kevin och Alvas mamma

Jag råkade trycka på posta inlägget innan dikten var klar, men skickar hela snart. Bamsekramar till dig och guldbarnen

• tjorven80

Det finns inga ord för det du gått igenom.. Det finns inget jag kan säga för att det skall bli ogjort..
    Men jag vill bara säga att vi är en av alla dom som tänker på dig. Jag vill önska dig lycka till med ditt nya hem och hoppas att du finner någon form av glädje och lycka ( känns nästan morbit att skriva så..( men hoppas du förstår vad jag m menar)

• Mallan76

Hej Emma!
    Har sett på Kalla Fakta nu och tycker liksom du att det var ett fint reportage! Vilken fin gravplats barnen har...
    Och skönt att du trivs i ditt nya hem.

Du verkar vara så god, så varmhjärtad... Beundransvärt att du inte känner hat inför tyskan trots allt hon gjort...
    Men du har rätt, hon är inte värd den uppmärksamheten.

Jag lyssnade på en sång igår och tänkte att texten passar så bra in på dig, "Hero" med Mariah Carey. Du är en sann hjältinna för mej, Emma. Att du orkar allt...
    Kanske kan sången ge dej lite styrka inför morgondagens pärs.

"And then a hero comes along
    With the strength to carry on
    And you cast your fears aside and you know you can survive
    So when you feel like hope is gone
    Look inside you and be strong
    And you´ll finally see the truth that a hero lies in you.."

Kram /Malin

• kalmar brud

Hej Emma!
    Jag missade kalla fakta igår för sambon skulle åka och handla vid 18.30 tiden och han ville ha med mig och barnen för han skulle åka på jobb idag (han jobbar på flyttfirma och är borta 2 veckor /månad).
    Så jag blev lite arg på han Skrattande

MEN, smart som jag är så visste jag att någon stans skulle jag bara kunna hitta det på internet som allt annat. Så idag på morgonen klockan 06.30 när dottern på 7½ månad satt uppe och väntade på att sonen på 2 år skulle vakna så kollade vi på det.
    När dottern fick se dig så sa hon titta och skrattade...

Det var ett himla fint avslut. Kul att man fick se dig igen och se att ni har kommit in i er nya lägenhet. En mycket fin sten ni har fixat/fått till graven.

En fråga (behöver inte svara om du inte vill)... Huset som detta hände i, vad kommer hända med det?? Ska det rivas eller ska det bara fixas till så är det till gång till andra sen???

Massa kramar från familjen i Kalmar

• Humlansbebis

Skickar en hel drös med stärkande kramar till dig, Emma!

Även jag följer rättegångarna via media och såg även Kalla fakta! Härligt att få se hur du orkat gå vidare med ditt liv, trots det ofattbara som hänt...

Sköt om dig!

• K 1981

Hej. Vill bara säga att jag gråtit många tårar för Max och Saga. Det hjälper ju inte dig att jag gråtit, men jag vet inte vad jag ska säga, det finns inga ord för något så brutalt,känns nästan overkligt att någon kan göra så mot två små oskyldiga barn. Jag tänker på er ofta.

• Fru Brastad

Hej Emma. Kollade på kalla fakta igår och jag tycker verkligen att låten hero speglar allt jag ser hos dig....att du vågar gå in i huset igen,att du våger stå öga mot öga med hon som jag vill kalla "det". Du är en utav de starkaste personer som jag har sett. Nu känner jag dig inte men det jag ser av dig är en fruktansvärt förlåtande och fin människa.
    Jag skulle så gärna vilja få krama om dig.
    Du är en förebild för många av oss här!
    Hoppas det trollet får vad hon förtjänar.

Mallan76 skrev 2008-12-08 14:00:07 följande:
    Oj, länken funkade visst inte...Här kommer den!

• Växjömamma1976
    emmy840508 skrev 2008-09-27 16:28:59 följande:
    Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage .php?id=634Länk till Sagas minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php?id=635TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.www.tillminneav.se/showPage.php?id=634TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.adressen är:www.maxosaga.blogg.se

många styrkekramar till dej Emma! Livet är så jäkla orättvist, bra att du är stark genom allt! Det är första gången jag hoppar in här..

hur går det med hovrättsförhandlingarna?!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Solen73

Vill bara skicka dig en hälsning och många kramar. Vi alla får ta ett ansvar att det som hände Max och Saga aldrig får glömmas bort. Deras liv ska finnas med oss och vi ska tänka på dina små. Jag tänder två ljus för dina fina änglar.

Kram!

Svar på tråden Mina två änglar