• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Mallan76 skrev 2008-12-08 13:58:31 följande:
    Hej Emma!Har sett på Kalla Fakta nu och tycker liksom du att det var ett fint reportage! Vilken fin gravplats barnen har...Och skönt att du trivs i ditt nya hem.Du verkar vara så god, så varmhjärtad... Beundransvärt att du inte känner hat inför tyskan trots allt hon gjort...Men du har rätt, hon är inte värd den uppmärksamheten.Jag lyssnade på en sång igår och tänkte att texten passar så bra in på dig, "Hero" med Mariah Carey. Du är en sann hjältinna för mej, Emma. Att du orkar allt...Kanske kan sången ge dej lite styrka inför morgondagens pärs.
    " target="_blank">

"And then a hero comes along With the strength to carry onAnd you cast your fears aside and you know you can surviveSo when you feel like hope is goneLook inside you and be strongAnd you´ll finally see the truth that a hero lies in you.."Kram /Malin
    åååå, vad otroligt fint! Jag lyssnar på låtet igen o igen! tusen tack för den fina tanken!
  • Humbla

Tittar in ikväll igen, och blir som vanligt alldeles varm i kroppen när jag ser alla underbara inlägg till dig emma, det känns så skönt att du har så mycket stöd omkring dig.

Jag hoppas att du har kunnat vila dig och slappna av något sånär ihelgen, och samlat kraft tillsammans med dina nära. Jag kommer att tänka på dig imorgon extra mycket på jobbet, och hålla både tummar och tår för er att allt går bra.

Absolut att du borde kunna sitta utan henne i rummet när du vittnar, det är vad jag vet en rättighet som man har rätt att få i alla rättegångar. Hon är inte värd att höra din röst, och absolut inte värd att vara i samma rum som er! Förstår inte att hon kan få vara i samma rum när hon håller på att försöka psyka er och inte kan visa någon som helst empati eller respekt för någon, tycker att domaren/domarna borde reagerat för länge sedan.

Titta upp på himlen inatt emma, och blunda. Låt dina änglar fylla dig med styrka, mod och kärlek. Och när du står i rättsalen och vittnar, så se oss där vi står i en skyddande mur omkring dig!

Många kramar och tankar
    Marie

• varmchoklad

Hej Emma och alla andra som gjort denna underbara tråd! Jag har läst igenom nästan hela tråden... 380 sidor medmänsklighet och omtanke!! Vilket fantastisk forum, tack Emma för att du delar med dig av ditt liv & dina barn, och att alla vi får ventilera med dig om det hemska som gjorts mot dig. Jag tänker mycket på dig, kom ihåg att du har oss alla här som stöttar dig & din sambo. Vi tror på dig.
    Det känns som att du är en människa som verkligen gillar barn i allmänhet, inte bara dina egna, så jag skulle vilja visa dig mitt barn om du vill, jag har en rolig film av henne där hon matar hunden med marie kex. Känn dig inte tvungen att tacka ja, jag förstår ifall du inte har ork.

Hoppas verkligen att det går bra imorgon i rätten och att du får sova gott i natt.
    Kram.

• emmy840508
    kalmar brud skrev 2008-12-08 13:59:45 följande:
    Hej Emma! Jag missade kalla fakta igår för sambon skulle åka och handla vid 18.30 tiden och han ville ha med mig och barnen för han skulle åka på jobb idag (han jobbar på flyttfirma och är borta 2 veckor /månad). Så jag blev lite arg på han MEN, smart som jag är så visste jag att någon stans skulle jag bara kunna hitta det på internet som allt annat. Så idag på morgonen klockan 06.30 när dottern på 7½ månad satt uppe och väntade på att sonen på 2 år skulle vakna så kollade vi på det. När dottern fick se dig så sa hon titta och skrattade... Det var ett himla fint avslut. Kul att man fick se dig igen och se att ni har kommit in i er nya lägenhet. En mycket fin sten ni har fixat/fått till graven. En fråga (behöver inte svara om du inte vill)... Huset som detta hände i, vad kommer hända med det?? Ska det rivas eller ska det bara fixas till så är det till gång till andra sen??? Massa kramar från familjen i Kalmar
    Huset vi bodde i kommer inte att rivas. Faktum är att det e tre intresserade familjer som hört av sig redan. Byggnasfirman som ägen huset var in och sanerade ganska fort, de bytte golv och tapeter osv.
    Jag frågade de som har huset om de som anmält sig som intresserade vet om vad som hänt där. Det var de tydligen medvetna om. Så det kommer säkerkligen bo en ny familj där inom kort.
  • Baba Screetch
    Svar på #3833
    emmy840508 skrev 2008-12-08 21:16:31 följande:
    Huset vi bodde i kommer inte att rivas. Faktum är att det e tre intresserade familjer som hört av sig redan. Byggnasfirman som ägen huset var in och sanerade ganska fort, de bytte golv och tapeter osv. Jag frågade de som har huset om de som anmält sig som intresserade vet om vad som hänt där. Det var de tydligen medvetna om. Så det kommer säkerkligen bo en ny familj där inom kort.
    hua.. det hade nog inte jag velat göra...

Men alla är vi olika...

jag tycker det är lite scary o bo här där vi gör FAST att jag vet att inte mannaén som byggde huset gick bort HÄR...

Men ja.. jag vet inte vad jag ska säga....

Känns som att det hade varit svårt och koppla bort tanken på vad som hänt där.
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • 5 barnsmamman
    kalmar brud skrev 2008-12-08 21:02:56 följande:
    hur långt bak ungefär?
    sidan335 tror jag det var
  • Tibertius
    Humbla skrev 2008-12-08 21:13:28 följande:
    Tittar in ikväll igen, och blir som vanligt alldeles varm i kroppen när jag ser alla underbara inlägg till dig emma, det känns så skönt att du har så mycket stöd omkring dig.Jag hoppas att du har kunnat vila dig och slappna av något sånär ihelgen, och samlat kraft tillsammans med dina nära. Jag kommer att tänka på dig imorgon extra mycket på jobbet, och hålla både tummar och tår för er att allt går bra. Absolut att du borde kunna sitta utan henne i rummet när du vittnar, det är vad jag vet en rättighet som man har rätt att få i alla rättegångar. Hon är inte värd att höra din röst, och absolut inte värd att vara i samma rum som er! Förstår inte att hon kan få vara i samma rum när hon håller på att försöka psyka er och inte kan visa någon som helst empati eller respekt för någon, tycker att domaren/domarna borde reagerat för länge sedan. Titta upp på himlen inatt emma, och blunda. Låt dina änglar fylla dig med styrka, mod och kärlek. Och när du står i rättsalen och vittnar, så se oss där vi står i en skyddande mur omkring dig! Många kramar och tankarMarie
    Vad fint du skriver..Håller absolut med du borde få kräva att inte hon finns i samma rum. Tyckte så synd om dig sist, så som hon håller på.

Återigen tänker på dig i morgon och skickar styrkekramar!
  • JohannaMatt

Önskar också att ni slapp sitta i samma rum som "det". Det borde få vara ert beslut, tycker jag. Varför ska hon ha nån rätt att bestämma?

Önskar er en fin kväll där ni kan hämta krafter, fina drömmar om era änglar och att du känner vårt stöd imorgon. Kram

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • Lingonflickan

Emma: Det är konstigt tycker jag att folk vill bo där när de vet. Det var ett par vi kände lite ytligt som omkom i Tsunamin. Det var ingen från orten som var spekulant utan det kom en familj utifrån.

• Lingonflickan

Jag läste att hon ville vara hans drottning, jo det kan jag tro. Jag har ju läst böckerna om Narnia (Isdrottningen, alias vita häxan)

Svar på tråden Mina två änglar