• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Analoga
    JohannaMatt skrev 2008-12-08 11:19:14 följande:
    Skönt att du inte tar illa upp, det blev lite konstig stämning här inne igår som du kanske märkte...vet inte riktigt varför men vi som varit med länge är ju vana vid att kunna skriva precis ALLT också utan att det egentligen blir ifrågasatt. Skönt att höra det från dig. Fin du var på TV igår! Skönt att ni trivs i er lägenhet och jätteskönt att höra att barnen "hittat dit" (busandet med pärlplattan). Men visst, de är ju säkert med dig hela tiden. När de inte är hos Ida o Christer o busar...Eller hos sin pappa. Fortsätter det imorgon, då? Hoppas ni laddar upp riktigt ordentligt nu, och all min styrka till er under morgondagen( och alla dar). Tänker på er o era änglar!//Johanna
    Jag var en av dem som skrev.

Jag menade aldrig att jag trodde Emma skulle ta illa upp, eller att jag tyckte ni inte fick skriva vad ni ville - jag bara ifrågasatte om det var sunt (för ert eget bästa) att reagera så starkt att det påverkar ert privatliv. Det är ju lite skillnad mot att ge sitt stöd till någon och självklart tycker jag man ska göra det.

Men nog om detta nu - til syvende og sist gör ni ju som ni vill
  • Tuzzelina

Hej såg dig på Kalla fakta igår, beklagar verkligen vad som har händ dig, dina barn och din familj.
    Fårstår inte hur folk kan reagera på att du är posetiv stå på dig och fortsätt att vara stark, det är ju mycket bättre att vara posetiv än att bara bryta ner sig själv!
    Styrke kramar!

• malinagirl

JohannaMatt skrev 2008-12-08 09:12:05 följande:

Håller med dig. Har i många år arbetat med barn med autism och Asberger och det var absolut inte något mer elakt i dem än i andra barn. Tvärtom. Det har nog blivit nåt missförstånd här vari dessa syndrom består i.
    Jag tror det är invidiuellt som så mycket annat, jag är en asberger Mamma till en son, han har lite svårt att känna empati. Men han har inlärd empati så att säga han vet när folk kan bli ledsna osv hoppas du förstod vad jag menar.
  • malinagirl

JohannaMatt skrev 2008-12-08 11:19:14 följande:

Skönt att du inte tar illa upp, det blev lite konstig stämning här inne igår som du kanske märkte...vet inte riktigt varför men vi som varit med länge är ju vana vid att kunna skriva precis ALLT också utan att det egentligen blir ifrågasatt. Skönt att höra det från dig. Fin du var på TV igår! Skönt att ni trivs i er lägenhet och jätteskönt att höra att barnen "hittat dit" (busandet med pärlplattan). Men visst, de är ju säkert med dig hela tiden. När de inte är hos Ida o Christer o busar...Eller hos sin pappa. Fortsätter det imorgon, då? Hoppas ni laddar upp riktigt ordentligt nu, och all min styrka till er under morgondagen( och alla dar). Tänker på er o era änglar!//Johanna
    jag tycker inte att det var dålig stämning vet inte riktigt va du syftar på? tror ingen vill något illa här....jag håller med man ska kunna skriva ALLT utan att bli frågasatt.
  • liamgubben

Hej.. Jag är inte heller troende att det finns nån gud eller så, men jag tror att det finns något efter detta. Jag tror att dina små busungar har det bra och leker med varann.. Jag brukar tänka att man kommer till nangiala som bröderna lejonhjärta..... kanske barnsligt men den filmen berörde verkligen mig som barn...

• marre67

emmy840508 skrev 2008-12-08 11:16:55 följande:

Idag är det ingen förhandling. Det börjar igen klockan 9.00 imorgon....
    Det måste vara fruktansvärt tungt att sitta där, att försöka bringa kraft för barnens skull.
    Jag vet inte om jag hade klarat det, att sitta så nära den hemska människan?
    Jag beundrar dej verkligen, du är också rätt så ung men har redan hunnit gå igenom så mkt jobbigt och tragiskt. Vi tänker på dej och barnen dagligen. kram!
  • Ellan 76

Tänker på er extra mycket imorgon Emma! Många varma kramar Elin.

• black dawn raise

hoppar in här..
    beklagar det som hände och det är orättvist..sen tror jag att jag skrev i din gb att jag just nu är för ett långsamt och plågsamt dödsstraff...
    sköt om er

• SBoren
    Emma!

Så underbart vacker sten ni har till barnen

Titta på repotaget igår, * mina tårar rinner*... Att behöva gå till sina barnsgrav...

Ta hand om er! All styrka till er som bara går så att ni ska orka...
Svar på tråden Mina två änglar