• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Nymne

Emma, såg dig på tv och du imponerade på mig. Så levande och stark personlighet. Stå på dig och strunta i hur andra tycker att du ska betee dig. Dina känslor är bara dina. Känner så med dig.

Cross that bridge when you get there!
  • minbebis76

Emma, har funderat på en sak. Tog Niklas ditt efternamn när ni fick barn eller var ni gifta?

Tänker på dig imorgon.

• solfrost
    Lycka till imorgon!
    När ska detta vara "över"?
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • kalmar brud
    emmy840508 skrev 2008-12-08 21:16:31 följande:
    Huset vi bodde i kommer inte att rivas. Faktum är att det e tre intresserade familjer som hört av sig redan. Byggnasfirman som ägen huset var in och sanerade ganska fort, de bytte golv och tapeter osv. Jag frågade de som har huset om de som anmält sig som intresserade vet om vad som hänt där. Det var de tydligen medvetna om. Så det kommer säkerkligen bo en ny familj där inom kort.
    Okej, det hade inte jag velat när man vet vad som har hänt i det huset.

Men bra att dom gick in och bytte golv och sanerade ganska så snabbt så dom slapp alla märken.
  • emmy840508
    Svar på #3832
    Du har så rätt, jag tycker om barn i allmänhet. Jag e en sån tråkigt människa som träffar en väninnan på stan och fäster blicken på bebisen i vagnen. Väninnan pratar o pratar och efter en stund inser jag att jag glömt att lyssna, för jag har vart för upptagen med att söka kontakt med det lilla knytet i vagnen. Jag brukar låna andras barn, både före och efter denna händelse, vi bakar tillsammans el bara sitter och pratar. Jag har tyckt om barn sen jag var 8-10 år, då hjälpte jag min mamma med dagbarnen vi hadde hemma. Den passionen sitter fortfarande i...
  • Baba Screetch
    Svar på #3841
    minbebis76 skrev 2008-12-08 21:31:59 följande:
    Emma, har funderat på en sak. Tog Niklas ditt efternamn när ni fick barn eller var ni gifta? Tänker på dig imorgon.
    hihi den tanken slog mig åxå igår

Tur att du frågade för jag hade glömt att skriva just den frågan här
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • emmy840508
    minbebis76 skrev 2008-12-08 21:31:59 följande:
    Emma, har funderat på en sak. Tog Niklas ditt efternamn när ni fick barn eller var ni gifta? Tänker på dig imorgon.
    En mycket bra fråga :0) Det e faktist inte så många som har frågat om just det.
    Men Nicklas och jag var gifta när vi levde tillsammans. Så han tog mitt efternamn.
    Han ville behålla det för barnens skull, han ville heta som dom... nu vet jag ej hur han gör.
  • Baba Screetch
    Svar på #3847
    emmy840508 skrev 2008-12-08 21:45:50 följande:
    En mycket bra fråga :0) Det e faktist inte så många som har frågat om just det.Men Nicklas och jag var gifta när vi levde tillsammans. Så han tog mitt efternamn.Han ville behålla det för barnens skull, han ville heta som dom... nu vet jag ej hur han gör.
    oj då gifte ni er ganska unga va?
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
Svar på tråden Mina två änglar