-
Ja, kanske det var så, att Saga bestämmde sig för att följa sin bror. De är något vi aldrig kommer få svar på. Men efter att rättegången är över så ska jag begära ut journaler, den exakta dödstiden, o allt allt annat som jag blivit nekad att ta del av ännu. jag behöver veta allt, jag kommer fortsätta skriva här om vad jag får veta.Lingonflickan skrev 2008-11-22 20:37:15 följande:Mina ljus brinner.Såg på bilderna och jag fattar det heller inte, de är så levande, vilken underbar syskonbild. Så naturlig och spontan känns den, fylld av den syskonkärlek de två delade. De var tillsammans i livet och tillsammans i döden. En fundering jag fått är att Saga var så nära att klara sig men att hon ville vara med storebror... Jag hoppas ni förstår hur jag tänker, jag önskar att Max istället överlevt för att få vara med lillasyster... Graven är fin i sammanhanget men ändå känns det så fel att den ska finnas över huvud taget.Tänker på er varje dag. -
Det är så otroligt fint med alla ljus här. Villken otroligt initiativ av er. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.... E det inte så m,an säger? det stämmer så otroligt bra. Jag kommer bära med mig er i hjärtat genom nästa prövning...
Jag har fått kontakt med en tjej här på familjeliv, jag vill ej röja hennes namn för jag vet ej om hon vill gå ut med vem hon är. Men hon hadde möjlighet att tala om för mig hur Max o Saga hadde blivitr omhändertagan på sjukhuset de kom till inför visningen vi skulle gå på.
De hadde bestämmt sig för att inte dela på dom alls, så de fick ligga på samma bris, hand i hand, från att de kom till om tills de lämnade sjukhuset. Mer kan ju inte hon berätta, eftersom hon inte vet hur det blev sen. Men jag blev så varm, det var som ett plåster på ett blödande sår att få veta att de blivit så respektfullt behandlade hela tiden, o att de vart tillsammans, nära nära.
Hon har svarat på alla mina frågor angående en visning och jag e så tacksam att jag fått denna chans att få svar, det är så mycket lättare att gå vidare.
Att veta att mina barn, fick vara barn, in i det sista gör mig så lättad.... -
Jag ska ta kort på min hylla som jag har gjort till en liten minneshylla här hemma. Där brinner det ljus ofta. Jag vägrar blåsa ut ljusen, så jag har fixat två djupa värmelyktor så de kan brinna klart även fast vi går o lägger oss. Det känns så dumt att blåsa ut Max el Sagas låga. Det som är konstigt, är att Max ljus brinner ALLTID längre än Sagas.... Jag har försökt att hitta en förklaring, men jag behöver nog ingen, jag föreställer mig varfrö det kan vara så istället. Max var ju två är äldre.... el, han är alltid vaken längre än Saga för att se till att hon somnar tryggt.
-
Vad fint av dig....O ja, jag hoppas jag med att jag kommer kunna lita på främmande människor i framtiden..... Denna tråd visar att det finnt så mycket mer gott än ont i världen... Jag kommer kämpa in i det sista. Jag vet att för att lyckas leva måste man våga. Jag strävar mot det varje dag.månälva skrev 2008-11-23 14:51:19 följande:När jag läser om alla underbara människor i den här tråden, hoppas jag att du får en känsla av att kunna lita på främmande människor kanske någongång framöver. Du är så varm, klok och storsint och jag önskar dej allt gott i livet! -
Hej o tack för att du finns här inne med mig o alla andra.La mariposa skrev 2008-11-23 23:08:03 följande:Det är första gången som jag ser din tråd men jag vet vem du är och vad du varit med om. Måste berätta att jag läste din sambos tråd i början av året tror jag det var där han undrade över ett eventuellt faderskap till ett barn med en tyska. Jag kommer så väl ihåg att jag tänkte att en här tyskan har ju fört den här mannen bakom ljuset. Det finns ju inget barn utan hon bara ljuger för att få hans uppmärksamhet. Och mycket riktigt så var hon lika sjuk som jag misstänkte utifrån att ha läst din sambos tråd. För visst var det hans? Han frågade om hur man kunde kolla upp om ett barn fötts i Tyskland. Ja nog om detta. Hon förtjänar inte så mycket uppmärksamhet.Förlåt att jag inte har en vacker bild med ljus, men jag lovar att jag tänkt mycket både på dig och din sambo och såklart barnen! Dessa vackra, fina barn kommer jag aldrig glömma så länge jag lever. Deras söta ansikten har etsat sig fast på min näthinna och jag har bett för deras själar. Jag tror på gud även om det var tungt att läsa om vad som skett den där dagen. En så hemsk händelse utan någon som helst mening! Jag frågar mig ofta varför?Du verkar vara en väldigt stark och fin person. Allt kommer bli bra för dig. Sänder dig massor av styrkekramar och positiv energi.
Ja, du har så rätt, det var min sambo som skapat den tråden. Otroligt att ni som läst tråden fick samma uppfattning som jag. Att det inte fanns något barn.
Men om vi hadde konfronterat henne med den misstanken hadde det nog gjort detsamma för denna händelsen. Hon hadde nog vart lika svartsjuk iaf. -
CamoMillan skrev 2008-11-23 23:31:40 följande:Brukar lyssna på den här låten & tänka på Max , Saga & Cassandra. camomillan.blogspot.com/2008/11/till-max-saga...Den är så otroligt fin!!! jag lyssnar ofta på den.
Jag hoppas Max o Saga finns någonstans, om inte i himlen så på något annat ställe dit alla kommer när hjärtar slutar slå. Jag VET att de finns kvar i mitt hjärta. Men jag vill så gärna tro, utan att vara troende, att jag kommer att få krama de en dag igen.
Jag kom att tänka på en sak. I livet finns så många vändningar, skulle jag, av en händelse, gå bort i en olycka, i sjukdom el liknande, tidigare än vad det var meningen. Så skulle mina nära ha en tröst som lyder "Hon fick återse sina änglar"
Jag VET att mina nära skulle bli förkrossade om jag går bort, jag tror inte alls de i första skedet skulle tänka så. Men, jag hoppas de som finns kvar då kommer tänka att jag åter fick ta hand om mina små.
Fast även om jag saknar max o Saga så det gör ont i hjärtat så vill jag finnas kvar här, jag vill fortsätta älska alla som finns här på jorden.... och älska Max o Saga ända från jorden till himlen. För jag tror det räcker...
Undra om det är ett "efter att man vart nära döden prat" detta.
-
Hejsan! Vad fin dröm du hadde. Jag e glad om jag kan påverka er i era liv, som i drömmar o liknande om det är positivt. Är det åt det negativa hållet så skulle det inte kännas lika bra.JohannaMatt skrev 2008-11-24 19:15:04 följande:Mrs Arvid - vilken fin dikt, det är. Jag har oxå läst den nånstans, men aldrig hela. Den stämmer ju så bra. Emma- jag drömde om er inatt. Jag fick ett sms av dig drömde jag, och så var Max med i drömmen.Ni är med mig dygnet runt .:) Hoppas att du inte mår allt för dåligt nu innan Hovrätten. Men hur skulle du kunna låta bli? Att sitta i samma rum som det monstret och behöva dra allt igen..det enda positiva som kunde komma ur det var att det kommer fram nåt nytt så du får ytterligare en bit i ditt pussel. Kan straffet skärpas ytterligare eller har hon fått det högsta som går nu av Tingsrätten? Tänker på er, kram//Johanna
Hon har fått högsta straffet av tingsrätten. Så mer än så kan hon tyvärr inte få. Det jag hoppas på nu är samma utgång i hovrätten. jag vet ju att det var hon, men jag kan inte på något sätt bevisa det.
Tack för att du finns med mig här -
tack för att du berättar för mig, men också för att du för minnet av barnen vidare genom att själv tala om det muntligt.lillamuan skrev 2008-11-24 19:46:08 följande:hej emma!var hemma hos min pappa i torsdag för att lämna lillan där. jag o sambon skulle till paris! men iallfall.. berättade för honom om allt du berättat i tråden. när jag berättade om modiga,tappra max som hade kravlat i hallen såg jag att in pappa fick tårar i ögonen... har ALDRIG sett pappa gråta! min fina starka pappa!med detta vill jag bara säga, du berör emma du och dina vackra barn berör! vi skall ALDRIG glömma! ALDRIG
Hälsa din pappa från mig att det är helt okej att gråta, att det visar hur stark han e som människa. -
Nu har jag lagt in en bild på en hylla jag fixat här i mitt vardagsrum.
I ramen med bilden på barnen finns deras små små tofflor som min farmor stickade åt dom när de var små bebisar. De var båda ganska kalla om fötterna, så de är väl använda. I änglaskålarna som står på sidan på deras respektive sida, finns deras dopband.
Korten som står uppställda bakom hängde utanför huset under lång tid. Likaså änglarna som händer under hyllan. Det är en rosa och en blå ängel. De bär på varsit hjärta i trä, som det står Max o Saga på.
i Korten står det
Max:
Det finns en makalös plats, men inte är den här.
För vad vore himlen utan stjärnor som du- MAX
Grattis på din 4-års dag.
Saga:
Vid himlens port står det tofflor på rad.
När barforta Saga och Max hand i hand går på molnpromenad.
Ni vackra stjärnor lyser upp vår väg.
Gratts Saga på din 2-års dag.
Jag vet vem korten e ifrån, om denna vill att jag ska tala om det så gör jag gärna det. Men annars får det bli våran hemlighet.
På hyllan står det två lyktor som jag tänder jämmt jämmt. Men jag kan inte med att släcka dom. Så de lyser ibland hela nätterna. -
Nu har jag uppdaterat barnens minnessidor också med både text i bloggen och kort i albumet. Jag visar barnens rum.... jag vet att barnen velat visa upp sina rum för hela värden, därför kändes det så rätt. Även fast det var lite stökigt. Korten är tagna efter händelsen av mig, för att bevara lite till av de små.