Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Humbla skrev 2008-11-19 21:38:44 följande:
    Emma, varje gång jag just har postat så kommer jag på något mer jag vill skriva.. ville bara fråga om du har någon bild på hur barnens gravplats ser ut just nu? Jag har en bild på näthinnan som är hur fin som helst efter hur du beskrivit den, skulle så gärna vilja se hur det ser ut nu. Undrar också hur du mår nu när rättegången snart kommer? Jag hoppas att du tar hand om dig och skämmer bort dig lite, och laddar en massa energi. Stor Kram!
    Jag har en bild, jag ska lägga upp den här så fort jag kan. Ja, hur jag mår ni när det är så nära. Det känns i hela kroppen att det börjar dra ihop sig. Jag e enormt trött och riktigt nervös, vill verkligen inte sitta i samma rum som henne igen.
  • emmy840508
    månälva skrev 2008-11-19 21:39:03 följande:
    Jättebra ide! Om det är ok med Emma. Jag hänger isf på
    Det är helt okej för mig.
  • emmy840508
    faster skrev 2008-11-19 21:40:10 följande:
    Hej Emma!Tänk vad konstigt ens liv kan påverkas av en person som man ej känner..Idag höll vi på att tapetsera om i hallen o helt plötsligt kom jag att tänka på ...undrar vad Emma har för smak!!hihih...Visst är det lite märkligt?Du känns som så nära o jag tänker mkt på dej o de dina.Jag har 2 tjocka vita ljus på tv-rumsbordet som jag tänder varje kväll.Det är lite konstigt..de brinner ej ner som ljus brukar göra utan inifrån sas...allt vitt o guld som är på utsidan är kvar..jag tänker att det är Max o Saga som är kvar här med dej för o visa att de följer med dej.jag vet ej om du läste ett inlägg som jag skrev för längesedan ang en pojk som mist sin pappa då han endast var 9år o hur han då beskrev så fint hur han trodde att edt var..Berättar det gärna igen men vill ej skriva det igen om du redan läst...vill ju ej verka tjatig.Kram på Dej
    ååå, vad otroligt fint skrivet av dig.
    Vill svara på din fundering, jag känner mig enormt hedrad av att få vara med dig när du gör vardagliga saker.
    Villken smak jag har.... jag tycker om att matcha, kanske ha allt i endast två färger i ett rum. jag tycker det e viktigt med personliga saker, men inte för mycket "plotter" då känns det lätt stökigt. Hmmm, enkelt men ändå med personlighet är väll min stil, om man kan yttrycka det så? Jag har inte haft så mycket tid och ork för att inreda varken före händelsen el nu... så det e mest drömmar, men det är väll i stort sätt det jag strävar efter.
    En sak till är ju svår, det är när man flyttar ihop med någon. Att kombinera två stilar. Men sambon och jag har lyckats bra tror jag.
    Jag läste ditt inlägg från förr, vet inte varfrö jag inte svarade på det, tack för att du delar
    med dig.
  • emmy840508
    Fru Brastad skrev 2008-11-19 21:43:28 följande:
    Självklart om det är ok för dig Emma! Förlåt om jag körde över dig..Fru Brastad skrev 2008-11-19 21:37:41 följande:
    det är helt okej för mig! Tack för att ni tänker så mycket på mig.
  • emmy840508
    Fru Brastad skrev 2008-11-19 21:56:24 följande:
    Emma.Ser att du loggat ut.Du blev väl inte lessen? Hoppas inte det!
    Nej nej, jag blev inte ledsen alls, jag är lite dålig på att logga ut när jag stänger ner här. Så jag har nog vart inloggad längre än jag vart här. Tack vad fint med insamlingen. Det är helt okej att dona med det här i tråden. Det finns gott om plats.
  • emmy840508
    Humbla skrev 2008-11-19 22:05:05 följande:
    Ville också förklara att jag absolut inte tänkt mig det här som att du ska skriva ut din adress, den vet jag att du inte vill ge ut, men kanske att man kan skicka dem till någon annan som mellanhand eller till någon tidning eller liknande som kan överlämna. Ville bara skriva det också, kram återigen!
    Jag har fortfarande samma adress som förut Verktygsgatan 2B 732 33 Arboga.
    Vi får posten dit vi befinner oss iaf.
    Nu känns det som att jag tar för givet att ni ska göra något. Ta det inte så, jag är så tacksam och vill hjälpa er ifall ni hittar på något. Ni ska veta att ni finns med i mitt hjärta även fast jag inte har en sak att hålla i....
  • emmy840508
    Mikis mamma skrev 2008-11-19 22:31:20 följande:
    Denna symbolen som insamlingen gäller, borde även rikta sig till Emmas sambo. Jag tänker ofta på Emmas sambo, vilket trauma det måste varit för honom att finna sin familj på det där viset. Jag har tänt ljus för honom här hemma i bön om att han ska få tröst och styrka att berabeta denna fruktansvärda tragedi.
    jag måste hälsa en sak från min sambo, jag läste upp detta för honom och han bad mig hälsa ENORMT STORT TACK
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-20 08:43:39 följande:
    Om Emma och sambon tycker det är okej så är jag gärna också med på en symbol för att visa att vi stödjer dem i kampen mot ondskan. Jättefin tanke, Humbla.(Kopierar dock inte listan här då)Det hindrar ju inte att man oxå tänker på barnens fond.Ljusen brinner här varje kväll, så fort det blir mörkt. Annat vågar man ju inte när de små busungarna fixade strömavbrott i hela Arboga för att se dem lysa starkare :) Önskar att ni slapp att utsättas för detta ännu en gång, men om det ska vara det som krävs för att få det hemska monstret att försvinna för gott så skänker jag er all min styrka inför kommande hovrättsförhandlingar. Som jag skrev hos Ida så har ni Sverige, världen på er sida i kampen mot ondskan. Och hoppas "det" lider när hon inser att hon hela sitt liv kommer sitta inspärrad för någonting som hon inte kunnat förstöra. För du, Emma, lever vidare och för även barnens minne vidare och det kan "det" aldrig utplåna. Inte heller kärleken mellan dig o din sambo. Många varma kramar//Johanna
    Du har så rätt, hon förstörde mycket. Men långt ifrån allt. Det finns så mycket kärlek kvar. Det som svider mest är väll att se sambon och mig sitta och stötta varandra genom hela rättegångstiden, att våran kärlek brinner fortfarande.

Jag kvällen den 17 november, exakt 8 månader sen händelsen släkte Max och Saga ljuset för oss. De ville troligtvis se ljusen som brann för dom över hela sverige.
    Mina föräldrar var på kyrkogården vid det tillfället. Det var så mörkt, så de stod helt stilla tills ljuset tändes igen. Det var nog också Max o Sagas verk. De ville ha mormor och morfar för sig själv lite lite längre.
  • emmy840508
    Hilla skrev 2008-11-20 10:51:53 följande:
    Tänkte bara dela med mig av en dikt till dig Emma... och skicka en jättekram!VÅR STARKA MAMMAVår mamma är så stark, det säger faktiskt allaMen när alla andra sover om natten, har vi sett hennes tårar fallaUnder sömnlösa nätter kommer vi tassande på tåHon vet inte att vi är där för att hjälpa henne att förstå Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta,Vi vakar över vår starka mamma som alltid bär oss i sitt hjärta Hon bär ett leende, ett leende hon tror döljer.Men genom himlens dörr ser vi tårarna som följer Vår mamma försöker att hantera döden för att hålla oss kvar.Men alla som känner henne vet att det är den enda möjlighet hon har När vi vakar över vår starka mamma genom himlens öppna dörr,försöker vi förklara att änglar skyddar oss nu så som hon gjorde förr Men vi vet att det inte hjälper, eller lättar bördorna hon bär Vad hon än säger, hur hon än mår. Vår starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår. Vi ses igen mamma! En dag!
    Den rörde så djupt, så enormt djupt. Tack känns inte tillräckligt!!!
  • emmy840508
    sweedy skrev 2008-11-20 18:28:32 följande:
    Tyvärr får vi ju inte göra det. Men vi kan ju alltid starta en tråd med insamling av namn som stöttar. Det måste vi väl få göra. Så är det väl upp till var och en som vill skänka pengar till "andra" ändamål. Vill ju inte förstöra Emmas tråd i alla fall. Om det blir för mycket listor är ju risken att de stänger tråden. Så mitt förslag, vi startar en ny tråd, endast med namn. Den kan ju sedan emma skriva ut och ha med sig. Då finns vi alla med. Eller? Hur känner du Emma?
    Det var en mycket bra ide, jag såg med moderatorns inlägg.... en lista med namn är mer än tillräckligt.
Svar på tråden Mina två änglar