knaster skrev 2008-11-26 14:34:37 följande:
Emma, jag läste ditt brev till hon, den hemska, som publicerats. Jag har en liten, kanske dum fråga. Hur sjutton lyckas du vara så stark??? Och vad är det som driver dig i din vilja att hela tiden vara stark genom detta som hänt? När jag har gått igenom mina värsta motgångar i livet (som inte kan jämföras med vad du gått igenom) har jag bara velat krypa ihop till en liten boll och gömma mig omvärlden. Men det gör inte du. Du står upp stolt och stark. Och jag beundrar dig för det, och för den godhet du verkar visa alla i din
omgivning.Om du inte orkar/vill svara behöver du absolut inte göra det. Stor kram från lilla mig.
Jag svarar mer än gärna, tack för att du frågar!
Ja, hur lyckas jag vara stark och vad driver mig?
Jag har levt ett liv fullt av kärlek, från min familj, från vänner och bekanta. Jag har fått ge så mycket kärlek och jag har fått massor tillbaka. Jag har växt och växt i min person som Emma, och jag har tyckt om att vara mig själv.
Jag har alltid vart barnkär. När jag fick mina barn var det som de två största presenter jag kunnde få i livet. Jag växte ännu mer i som Emma och växte in i mammarollen o trivdes så otroligt med det.
Nu funderar man säkert på, om jag nu älskade mina barn så otroligt mycket, så borde jag ju gå under jorden nu utan dom.
Men jag älskade ju livet redan innan de kom till världen, de var en krydda jag inte kunnde vara utan i livet. Som salt på pommes friten.
Så jag har bestämmt mig, o det gjorde jag redan från början, att gå vidare, att fortsätta älska livet. Att inte låta henne förstöra mer än hon redan gjort. Jag lyckades ju ta mig tillbaka till livet, då borde jag ju utnyttja min andra chans i livet.
Sist men inte minst så känner jag ett stort ansvar och har en enorm vilja att föra mina barn minne vidare, låta de leva vidare så länge folk vill lyssna. För de hadde inte gjort något ont, utan berikade både mitt och många andra liv med sina personligheter. Så jag har en uppgift och det för mig framåt i livet.