Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Jag tittade på kortet jag tagit på minneshyllan. Jag e inte bra på att ta kort, så det var ett tappert försök av mig. Men jag använde nog för stark blixt. Det ser så mycket mysigare ut i verkligheten. Jag har bara ställt upp några få  saker än så länge. Det kommer bli fler så småningom. Jag har en hel låda med saker som kommer från barnen. Så det kommer nog bli fullt på hyllan tillslut.

• emmy840508
    faster skrev 2008-11-24 22:21:50 följande:
    Emma,hoppas att du är kvar här...skrev till din syter o hon skrev så fint tillbaka..hon är rädd att hon sårade mej..vill du var jättegullig o förmedla till henne att jag absolut INTE är sårad tvärtom oerhört rörd!!Hon hann logga ut innan jag hann skriva så jag vill bara ej att hon går o tänker på det lr så....vet hur det är när man e skör...tar så lätt vid sej lr så...hoppas du ej hunnit logga ut..stor varm Kram till dej.
    Jag lovar att skriva ett sms till henne på en gång!!!! tack för din omtanke.
  • emmy840508
    faster skrev 2008-11-24 22:33:55 följande:
    Tusen tusen tack!!vilken tur att du var kvar...hade ej kunnat sova annars..känns som om man känner er nu litegrann lr hur jag ska säga vill ju bara väl..kram
    Jag fick ett svar.... hon blev jättelättad. Hoppas du sover gott inatt. ta hand om dig o tack för att du finns här med oss
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-24 22:39:09 följande:
    Var inne på barnens sidor och läste det du skrivit i deras blogg. Dristade mig sen att kika in i rummen men kände mig hemsk, som jag snokade där jag inte hör hemma. Förlåt, det är inte min mening att göra det. Jag vet inte varför jag kikade, kände att jag kanske gick för långt. Jag känner mig lite... är ingen hyena så förlåt mig snälla du.Blev så berörd av det du skrivit och av rummen att jag kan inte hålla borta tårfloderna. Loggar av för ikväll.
    Men snälla vän, jag blir glad att ni vill titta in på bilderna jag lagt upp på minnessidan. Barnen hadde också blivit glada, det är jag helt säker på, de älskade att visa upp sina egna rum för alla som kom på besök. O ni är ju på besök, i mitt liv. Så besök mer än gärna det jag väljer att lägga upp.
  • emmy840508

God natt och tack alla ni som finns här inne och följer mig genom allt. Jag e så imponerad över att ni orkar och vill. Det värmer i hjärtat var dag jag går in här. Lite som medicin mot allt som gör ont.

• emmy840508
    nudelbumsan skrev 2008-11-24 23:24:48 följande:
    Emma, jag har skrivit en dikt till dej om dina fina barn..Mina barn mina älsklingar små varför försvann ni så snabbt?När ni dog så blev allting svart!I mej själv & i alla andravarför kunde ni inte stanna?Den dagen fick jag redan svarenen vuxen människa tog mina barns livJag älskar er såMina älskade småEra ögon glittradeså fort ni fnittrade..Jag kommer aldrig glömma den tiden ni fanns här på jordenså snälla lyssna på dom här ordenJag älskar er!! snälla gud ta hand de minade är så fina...Mina älskade barn, jag kommer sennär jag hittat hem!kram i massor//Lina
    Tusen tack för en underbart fin dikt!
  • emmy840508
    stjärnströssel skrev 2008-11-25 08:12:50 följande:
    hej.dagen då jag hörde det på nyheterna så fick mina kunder trösta mig..oj vad jag grät..(dom hade än inte hört det)Än i dag känner jag sådan smärta o vrede över det,och det är itne ens i närheten av vad ni känner.Finns inga ord som räcker till, men man gör ordentliga försök för att underlätta det hela.Förstår att du vill tro på ett liv efter döden..det vill jag med.Tänker på er.Stor kram anna
    Tack för att du berättar för mig, hur du tog det när du fick veta det. Jag är så omedveten om den fösta tiden. Så att få veta vart ni var, vad ni sade och hur ni tog det stärker mig på vägen.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-25 13:04:53 följande:
    Ok, nu har jag varit med om nåt skumt. Vi hade fått lite snö inatt och det var kramsnö så jag gjorde en snölykta till Max och Saga så ett ljus kunde brinna utomhus också. Tittade ut för ett tag sen och såg att den rasat. Jaha, tänkte jag, smälter snön kanske. Var ute och tog in posten och tänkte jag skulle rätta till den. Då ser jag att ljuset som var inuti den är borta... det finns ingenstans... Inga fågelspår syns i snön.
    oj, vad otroligt konstigt, men gjorde du den med Max o Saga i tanken.... så kan man ju fantisera vad som hänt iaf... det e ganska mysigt. Tack för att du gör sånna fina gester för barnen.
  • emmy840508

Idag håller jag på o lagar massa mat. Vil ha lite i frysen för de jobbiga dagarna i rätten då vi kommer hem och inte orkar laga någon mat.
    Än så länge har det blivit köttgryta med potatis o grönsaker i och en tacogratäng.

• emmy840508

Jag sitter och klipper ut artiklar ikväll. Jag ska klippa ut allt o sammla till en klippbok. Det är ett evighetsgöra, men då har jag inte tråkigt iaf.
    På dagen idag var jag o fikade med några vänner också, vi satt i 3½ timma och pratade o pratade.... var jättemysigt!

Svar på tråden Mina två änglar