Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

faster skrev 2008-11-28 21:47:49 följande:
    Åh,vad glad jag blir att han kan "se"oss.HEJ på dej Morfar vill att du känner att jag bryr mej om er alla!!Beundrar dej för vad du gör för Emma nu när hon verkligen fått mer än vad någon överhuvudtaget ska få uppleva.Jag tycker du är helt enastående...Emma tänker på hur är det med din mamma?Hur mår hon?hoppas jag förstått det rätt att hon finns hos er fortfarande.
    Han kommer gå in här imorgon och le över era inlägg till honom. Jag ska besöka dom imorgon, så jag ska säga till honom att skynda sig in o kolla.
    Min mamma finns kvar, hon står bakom min rygg hon med de gånger jag faller. Hon e lika stark som min far. Jag har alltid förundrats över deras äktenskap. Jag har ALDRIG hört dem vara osams el ens oense! Självklart har de vart det, villket par är inte det. Men de har lyckats hålla så längt ifrån oss, så jag har inte ens anat.
    Min mamma har det jobbigt hon med, hon stod barnen otroligt nära, hon var med på Max förlossning och har funnits vid min sida i allt jag har gjort.
    På barnens minnessidor finns det brev från mormor att läsa som är riktat till barnen.
    Min mamma har valt att hålla sig borta från pressen, precsi som min sambo. Villket jag och min far respekterar fullt ut. Pappa och jag har nog lättare för den rollen. Så då tar vi den, ganska naturligt.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-28 21:57:37 följande:
    Morfar och Mormor till Max och SagaNi ska veta vilken stark, ärlig och kärleksfull bild av er familj Ni förmedlat. Det är ni som uppfostrat era döttrar att bli de kärleksfulla, starka och öppna människor de är. Pågrund av det har ni klarat och kommer att klara er. Tillsammans är ni starka. All min styrka till er. Många kramar// Johanna
    åååå, jag e så glad att ni även orkar med att uppmuntra mina föräldrar. Ni har så rätt, utan dem skulle jag inte vara den jag är idag.
    Tack mamma o pappa....
  • emmy840508
    Mallan76 skrev 2008-11-29 00:24:09 följande:
    Följer den här tråden varje dag... Din historia har gjort avtryck i min själ, det går inte en dag utan att jag tänker på dina fantastiskt fina barn, och även på dej med, Emma. Jag kan inte tänka mej ett större helvete på jorden, än det du varit med om... Gör så ont i hjärtat att det inte finns något man kan göra för att få dina barn tillbaka... Men vi kan i alla fall finnas här, och dela din sorg, smärta och saknad. Vill så gärna krama om dej, men det får bli en cyber-kram istället. Idag när jag satt och tänkte på Saga och Max, kom plötsligt en låt till mej, "You are not alone..." med Michael Jackson. Vet inte varför, brukar inte sjunga den så ofta. Men... när jag kollade upp texten insåg jag att texten passar ganska bra in på din situation...Jag tänkte på dina barn, att de visserligen inte finns nära dej fysiskt, men psykiskt eller hur jag ska säga det, i ditt hjärta. Bandet mellan mor och barn är så otroligt starkt...
    " target="_blank">

You Are Not Alone"Another day has goneI'm still all aloneHow could this beYou're not here with meYou never said goodbyeSomeone tell me whyDid you have to goAnd leave my world so coldEveryday I sit and ask myselfHow did love slip awaySomething whispers in my ear and saysThat you are not aloneFor I am here with youThough you're far awayI am here to stay
    åååå, villken otroligt talande låt! Har inte tänkt på den på det sättet förut! Tack för att delar med dig
  • emmy840508
    Miia78 skrev 2008-11-29 16:55:13 följande:
    Hej Emma!Har rotat runt på nätet för att bara säga Grattis och lycka till med det nya tillskottet i familjen.Tusen kramar från någon som inte alls skulle kunna vara lika stark som dig.
    Som de andra har sagt så är det inte jag som ska ha barn. Det är barnens pappa. Jag e jätteglad för deras skull.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-29 18:48:44 följande:
    Skulle jobbat i helgen, men nu har vinterinfluensan nått hem till oss. Tänker på er ändå.Hoppas ni har en skön helg. Kram//Johanna
    Krya på er!
  • emmy840508
    Anna73 skrev 2008-11-30 11:55:47 följande:
    Hugo fyllde 2 år i onsdags,,,jag är säker på att han bjöd Saga och Max på smaskig tårta där uppe och att dom lekte och hade jättekul....Tror inte ni det???Hjärtekramar Anna
    Jag tror abslut att Hugo Max o Saga festade med tårta ballonger och allt som hör till. Max o Saga har nog vart ner på jorden och hämtat massa saker som de viste att Hugo tyckte om och slagit in o gett honom i födelsedagspresent.
  • emmy840508

Ja, igår var aftonbladet hos oss och adventsfikade med oss. Våra vänner har inte försvunnit alls, de finns kvar precis som förr. Men vi har fått fler vänner, om man nu kan kalla pressen för "vän". De som visat oss respekt och ödmjukhet bjuder vi gärna in när de hör av sig. Så vi fikade lite med en reporter och en fotograf hemma hos mina färldrar.... det resulterade i artikeln idag..... Tyvärr har den inte kommit ut på hemsidan än, men jag länkar så fort den är där.

• emmy840508

Idag har vi vart till min syster hela familjen. Vi "lottade" om vem vi ska köpa julklapp till. Vi bestämmde inför förra julen att det skulle gå så himla mycket pengar om vi skulle köpa allt vi ville till baranen OCH de vuxna. Så vi bestämmde oss för att köpa EN julklapp till en person för 300 kr istället. o sen koncentera oss på barnen.
    Vi ville köra med samma metod i år. Vi orkar inte med julklappshandeln idag som mest inriktar sig på barnen. Utan vi ville göra såhär även i år. 

Jag var som sagt hemma hos mamma o pappa igår, jag sade åt dom att gå in o kolla här. Men det hadde de redan gjort. De tyckte det var så himmla fint. Jag märkte hur mycket de uppsakttar att ni tänker lite på dom också. Så ett STORT tack från de båda. Det värmer i vinterkylan för dom.

• emmy840508
    faster skrev 2008-11-30 17:45:25 följande:
    Är det idag det står i tidningen?Jag måste bara säga Emma att du ger mej sådan styrka!!Jag ligger nerbäddad febrig ont överallt o förkyld MEN jag gick till jobbet igår.vi jobbar pass på 26,5tim i sträck, men jag tänkte kan Emma klara sitt som är såååå mkt svårare än det här, ja då ska jag oxå klara detta...och vad hände?jag klarade det!!!Emma du är min stora föreblid och det vill jag att du ska veta!!Kul att höra att dina föräldrar varit inne o läst vill att de ska vetaatt vi även tänker på dem o bryr oss om dem.Stor varm KRAM
    åååå, tjejen! vad otroligt av dig att gå till jobbet trots sjukdom. Vad jobbar du med (om du vill säga det) 26 timmar!!! det e jättemycket. Hoppas du är ledig länge nu så du hinner ta igen dig.
  • emmy840508

När Max var ca 2½ firade han sin tredje jul med oss. Vi hadde sagt att han detta år skulle ge tomten alla sina nappar "för tomtens barn skulle få dom" han såg fram emot det jättemycket. Av någon anledning blev det så att han slutade några veckor tidigare iaf. Han frågade helt enkelt inte efter nappen och han tog hellre med sig nallen när han skulle sova. Så jag lade napparna i en skål i skåpet. Jag ville att han symboliskt skulle få ge tomten sina nappar iaf. När julafton kom så åkte vi hem till mamma o pappa. Jag kom i sista stund på att jag glömt napparna. Jag kanstade mig på cykeln och åkte hem o hämtade dom. När tomten kom så räckte Max över sina nappar till tomten och berättade så gott han kunnde att det var till tomtens bebisar. Tomten tackade så mycket och sen berättade Max stolt för alla han kännde att tomtens bebisar fått hans nappar.

Svar på tråden Mina två änglar