Mina två änglar
MINA GOA BARN skrev 2008-12-01 13:39:18 följande:
Hej Emma!Jag är bara en person i mängden som som alla andra har berörts oerhört av ditt och dem dinas livsöde.Det som slår mig är att du verkar ha ett lugn, har du en inre styrka som du kan plocka ur? Er familj verkar också ha mycket kärlek till varandra.Det gläder mig innerligt, jag har inte på något vis varit i närheten av dina upplevelser, men jag väl som dem flesta andra här i livet har fått en del törnar och slag, det heter ju att man växer av sina motgångar. Jag tror kanske mer att man kan dra lärdom av sina erfarenheter och upplevelser.I ditt fall, kan jag inte på något vis tänka i dem termerna, utan jag är mer förundrad över, var finnser du ditt lugn och din styrka?Vad gör du nu för tiden en helt vanlig vardag? Får du någon form av kompensation ex. sjukpenning för att vårda dig. Eller får du numera klara dig "som alla andra"?Du behöver inte alls svara på mina frågor, känner du att det har jag inte med att göra, eller vill inte svara så ska du verkligen inte heller det göra. det vill jag verkligen poängtera, jag förstår att du inte kan vara brevvän med varenda människa som kontaktar dig.Det som slår mig spontant är också att den där kvinnan som är dömd.Hur vet du att hon inte kontaktar dig så här på inom ex. FL? Kan du och din familj skydda er från henne? Får ni veta vart hon kommer få sitta av sitt straff. Det finns ju ett kvinnofängelse inte alls långt från där du bor och det känns ju förfärligt om hon på något vis ska kunna få fortsätta störa.Usch, jag svamlar, må bra Emma! Jag tänker på dig och beundrar din styrka! Jag sänder min kärlek till dig och din familj.Mitt lugn och min styrka får jag från alla som bryr sig runt om i världen. Min familj, mina vänner, ALLA som säger ett snällt ord, hjälper när man som mest behöver det el bara finns där till hands när man behöver. Det som känns bra i detta är att ingen försvinner i vänkretsen, ingen drar sig undan. Även om jag inte hört av mig på månader pga många omständigheter så är jag välkommen när jag väl hör av mig. DÄR hittar jag min styrka.
Jag har sjukpenning från f-kassan. Än så länge har de var tillmötesgående och det har hjälp mig otroligt att inte behöva bråka. Jag ska komma tillbaka till arbete el studier, men inte nu, det är fortfarande så färskt.
Kvinnan som gjort detta sitter i häkte, det enda hon får idag är att läsa tidningar o titta på tv. När hon kommer till en anstalt så kan hon skicka brev fritt och även ringa utvalda nummer. Vi kommer skydda oss så mycket går om vart vi bor och hur man får tag på oss. Visst är man orolig, men jag har betämmt mig för att leva, men leva försiktigt. Kontaktar hon mig tex här på FL så får vi se vad som händer. Jag vill inte gömma mig så det får bli en fråga för framtiden. Jag tror ej hon får använda internet på det sättet.
Chansen att hon får sitta här på hinseberg finns ju. Jag tror vi får veta det om hon hamnar där. Jag ska prata med mitt målsägandebiträde om det.