• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Jag lixom

Hej Emma!
    Jag vill så gärna sända dig all styrka jag har!
    Orden känns få och meningen med allt är för tung...

Ni finns i våra tankar dag och natt!

• Tingeling73

Önskar så att jag kunnde vara där hos dig och ge dig en massa kramar. Men få räcka med att skicka dig en via FL.
    Kram på dig Emma!!!!

• emmy840508
    Baba Screetch skrev 2008-12-08 21:47:49 följande:
    Svar på #3847 oj då gifte ni er ganska unga va?
    :0) ja vi var unga och hadde inte vart tillsammans så länge. Vi förlovade oss efter exakt ett år och gifte oss när vi vart tillsammans i två år och 11 månader. Jag var 21 och Nicklas 25 år.... Så vi var ganska unga. O lilla Max var med och gick in i kyrkan tillsammans med mig till altaret och Nicklas.
  • Tvåbarnsmamma79

Har tänkt på er hela dagen,hur är det med dig?(dum fråga kanske)Lider så med er som måste gå igenom allt detta!
    Stora Kramar!

• MsMe

Hej Emma. Det som hänt er gör mig ont.... Det är svårt att finna ord..
    Jag hoppas att du vet hur många där ute som tänker på Dig och er, och att det kanske kanske kan skänka en gnutta glädje, eller styrka...

Hälsningar, Linda

• Lundin

Jag tänker på er ofta. Fortfarande gråter jag inombords varje gång jag blir påmind.

Jag kan inte förstå, JAG KAN BARA INTE FÖRSTÅ. En person som kan göra något så hemskt kan inte ha någon själ. Jag kan inte förstå.

Jag tror på gud, eller på något. Jag är säker på att de är tillsammans, att de inte ens lämnade varandras sidor.

Kram på er!

• emmy840508
    varmchoklad skrev 2008-12-08 21:54:19 följande:
    tack för att du svarade Det känns ju lite "påfluget" eller hur man ska säga, att klistra in länken till min unges video här i din tråd.. därför frågade jag innan!
    " target="_blank">

Jag håller såklart tummarna för dig & din familj imorgon. Hoppas att du får vila lite inatt.Kram och även kram till alla andra som skrivit i denna varma tråd.
    åååå, otroligt söt dotter du har!!!! Vad otroligt givmild hon är :0) man ser hur det lyser i ögonen varje gång hon matar vovven! tack för att jag fick se det!
  • Ztampe

Hej Emma.
    Läste någonstans om ditt sätt att vara.
    Att du verkade så glad.
    Bryr dig inte om vad andra säger.
    Vet att folk reagera på mitt humör när jag miste Emil.
    Var jag glad så kunde de inte förstå hur jag kunde skratta.
    Var jag ledsen och inte ville träffa någon så var det inte bra att isolera sig.
    Ville jag prata om Emil så blev det jobbigt för dom.

Var du som du brukar.
    Ingen mer än du vet hur ditt hjärta sörjer och hur du mår när du är ensam.

Tänker på dig , Nicklas och era sambos.
    Ni finns i mina tankar precis som Max och Saga finns i mitt hjärta.

Kramar i massor till er.

• anneilund

Emma

Jag och min man har likt så många andra följt dig och det fruktansvärda som hände Max & Saga. Det går inte att greppa, det är så svårt att ta till sig...för det är precis som du inledningsvis skrev "något man tror bara finns i mardrömmar".

Vi har tänkt så mycket på er och som Lundin klockan 20:26 så fint skrev, så tror även jag att Max & Saga är tillsammans, att de aldrig ens lämnade varandras sidor.

styrkekramar från Lund

Svar på tråden Mina två änglar