• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • solfrost
    emmy840508 skrev 2008-12-09 20:59:20 följande:
    Jag får inte säga för mycket om rättegången. Men ställ gärna frågorna så väljer jag att svara på det jag kan. Jag det var en jobbig dag för Nicklas o min sambo (han vill inte att jag skriver han namn så mycket, så han får heta "sambon") Jag gav spindelmannen till den av de som vittnade. Han fick vara med dem och ge dem styrka. Jag fingrar lite på pärlplattan under förhandlingen när han sitter hos mig, det var en bra sysselsättning, o så går tankarna till alla er som sitter där hemma o stöttar mig.
    Jag har en fundering...söker "...den" ögonkontakt med någon av er eller är ....helt avskärmad och beter sig allmänt egendomligt åt emellanåt?
    Verkar ....så oberörd som det ser ut i pressen? ingen ånger eller nått?....

Jag förstår nog inte riktigt var min fråga kom från....men den kommer och går i huvudet,,,kan inte förstå hur ....tänker?
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • faster

Hej Emma
    Vad kul det var o se att spindelmannen bar pärlhjärtat!!
    Känns som om du då kan känna vår närvaro o att du bryr dej om att vi finns för dej.

Hoppas dagen gått så bra den kunnat...behöver du vittna nåt mer eller är det klart för din del?
    Naturligtvis behöver du ej svara!!

Vad mysig o läsa om att Max gick med när ni gifte er....
    Star varm
    Kram

• jungfu

emmy840508 skrev 2008-12-09 20:59:20 följande:

Jag får inte säga för mycket om rättegången. Men ställ gärna frågorna så väljer jag att svara på det jag kan.
    Jag det var en jobbig dag för Nicklas o min sambo (han vill inte att jag skriver han namn så mycket, så han får heta "sambon")
    Jag gav spindelmannen till den av de som vittnade. Han fick vara med dem och ge dem styrka. Jag fingrar lite på pärlplattan under förhandlingen när han sitter hos mig, det var en bra sysselsättning, o så går tankarna till alla er som sitter där hemma o stöttar mig.
    Hej Emma, apropå det här med hur du hanterar media så vill jag bara säga att jag är så IMPONERAD av dig! Du sitter liksom inte tyst som det "lidande offret", utan du delar med dig av dina tankar och känslor, du berättar, du tar plats (på ett ställe som detta, t.ex.) och även om det är en extremt absurd situation så tycker jag att du är en sån fantastisk förebild för alla tjejer som blivit drabbade av en personlig tragedi... Just för att du visar att man får prata, uttrycka sig, ha rätt till sina känslor och reflektioner. Man ska inte gömma sig, när man blivit utsatt för brott eller kränkningar. Då har förövaren vunnit dubbelt, genom att skrämma till tystnad. Man måste våga prata.
    Och du visar uppskattning över det stöd du får, det är också väldigt ovanligt. Du ger tillbaka, till alla som tänker på dig. Det är stort och generöst.
    Hoppas att du har ett bra och stabilt nätverk runt dig, med människor som finns dygnet runt! Du är värd all lycka och kärlek.
  • varmchoklad

Jag läste ett kort referat av din sambos vittnesmål och jag skulle vilja skicka en hälsning till honom via dig. Han verkar vara en helt suverän människa han med, precis som du, och man blir jätterörd av att han tog så fint hand om (*den som gjort detta hemska*) och fixade biljett, körde till arlanda, sa "ta väl hand om dig" och brydde sig... Jag grät när jag läste det. Det riktigt syns igenom texten att han är en omtänksam och bra man. Vilken guld-gosse, Emma! Vilken tur att ni två träffats, man tänker på det engelska ordspråket "a match made in heaven".
    Vad jag förstår så vill din sambo inte vara i medierna så mycket, hur känns det för honom att hans vittnesmål publicerats? Jag tänkte faktiskt på det då jag läste texten.
    Hur som helst så hälsa honom att vi finns här till stöd för honom också.

• InaFia

Tänker på dig och dina nära å kära// Kram K

• JohannaMatt

Jo, jag har också tänkt på hennes reaktioner. Reagerar hon inte? Inte heller när din sambo berättar om deras möten osv? Har det kommit fram nåt nytt som du inte visste tidigare, nya pusselbitar? Hörs ambulansmännen som hämtade er?

Va fint att Nicklas o din sambo höll i spindelmannen.

Ni är i mina tankar

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • dalkulla26

skickar styrkekramar. alla mina tankar går till er.

• Mallan76

Emma, alla reagerar olika i sorg. Jag har träffat en tjej som reagerat på liknade sätt som du.
    För några år sedan dog hennes man i en trafikolycka. Han var 32 år och hans fru var bara 28 år. Det var fruktansvärt och overkligt för alla, särskilt henne. Hon har alltid varit en glad och skojfrisk tjej och fortsatte vara det även efter den hemska olyckan. Självklart var hon jätteledsen och mådde stundtals mycket dåligt, men det visade hon mest hemma och med sin familj och vänner. Hon menade på att hon har en stark integritet och inte hade lust att visa sin sorg inför hela världen. Hon var sjukskriven en tid efter olyckan, sen fortsatte hon att jobba, helt enkelt för att hon mådde bra av det. Hon fortsatte träna, träffa kompisar och fika. Vet att det var många som reagerade på det i hennes omgivning, särskilt den äldre generationen. Hon fick liksom inte se glad ut och fortsätta leva sitt liv, för då sörjde hon inte enligt dem...
    Konstigt.

Så...lyssna inte så mycket på vad alla tycker och tänker. Du är du och måste få vara precis som du är!

Kramar

• Sailor

Ja du är imponerande Emma. Så extremt stark. Du har verkligen mycket att lära världen. Jag hoppas att den dagen du orkar att du skriver en bok eller fortsätter på något sätt att sprida din styrka omkring dig. Du är fantastisk.

Tänker på Max och Saga.

Svar på tråden Mina två änglar