• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    kärålajn skrev 2008-12-09 09:33:31 följande:
    Nu har jag kollat igenom alla inslagen från Kalla Fakta.En sak som slog mig var att efter det första reportaget så var det en kvinna som skrivit in till programmet å sagt att det var "etiskt fel av dom att göra programmet med dig eftersom du så uppenbart var i chock fortfarande efter det traumatiska som hänt."Jag tror inte hon förstår att även om du ler å är glad så sörjer du dina barn.Man behöver inte gråta varje sekund, falla ihop i en hög på golvet å skaka.Man kan, precis som du, minnas allt det fina som var dina barn och som dina barn gav... svårt att hålla leendet borta från läpparna då och glimten som syns i dina ögon, inte sant?Alla sörjer på olika sätt, huvudsaken är ATT man sörjer.Håller alla tummar å tår för dig idag Emma.Kom ihåg att vi finns här!KRAM
    Ja, vissa reagerade på det sättet, alla har rätt att ha en åsikt om det. Men jag som bestämmde mig för att vara med i programmet har aldrig ångrat det. Var jag i chock då (enligt vissa), så är jag det fortfarande...
  • Pärlan84

Jag har läst rättegången under hela dagen..
    Blir så ledsen! Tänker på er hela tiden..
    Kan bara föreställa hur ni mår...
    Kramar

• solfrost

Hej Emma!
    Har följt er på expressen, fruktansvärt att ni behöver gå igenom detta en gång till ..och det måste vara svårt för din sambo att komma i håg alla "strö" kontakter.
    När är det beräknat att vara klart?

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • emmy840508
    Växjömamma1976 skrev 2008-12-09 10:23:41 följande:
    Vad är ditt bästa må-bra tips Emma när du mår dåligt?? *en vänlig men undrande fråga*
    hmmm, det bästa råd jag har, är att lyssna på dig själv. Det spelar ingen roll, om det är att ligga under täcket en hel dag el fixa iordning en stor middag för alla dina vänner.
    GÖR det din kropp behöver och skriker efter, lyssna på din kropp.
    Sen är mitt råd att omge sig av människor man tycker om, människor som orkar ge dig det du behöver NÄR du behöver det. Men också vänner som man vill bry sig om tillbaka, sånna man vill ge sin kärlek till. För det är skönt att ge kärlek när man får lika mycket tillbaka. Om jag har mycket känslor i kroppen så tränar jag, jag går ut och går el åker upp till gymet och cyklar el styrketränar med bra musik i öronen. Då kommer tankarna spontant och oftast kommer man fram till något vettigt.
  • JohannaMatt

Emma

Jag antar att du inte får prata om rättegången? Man får ju massa frågor i huvudet men kanske får det vänta tills efteråt?

Läste iallafall era vittnesmål på expressen. Blev väldigt berörd även av det Nicklas sa. Och din sambo, så hemskt för honom att sitta o beskriva en "romans" han haft med den häxan.Måste kännas så långt borta. Såg även bilden med dig, spindelmannen o pärlplattan

Kan inte föreställa mig hur tufft detta är för er. Tänker så på er. Kram Johanna

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • malinagirl
    Lingonflickan skrev 2008-12-09 14:35:44 följande:
    Undras hur vita häxan skulle reagera om hennes kärlek sa att hon bara varit ett misstag i hans liv som han önskade ogjort. Tror ni hon skulle få ett utbrott då? Jag menar just nu är hon inte helt oberörd.
    Absolut, det är värt ett test
  • Baba Screetch
    Svar på #3923
    emmy840508 skrev 2008-12-09 20:17:48 följande:
    :0) ja vi var unga och hadde inte vart tillsammans så länge. Vi förlovade oss efter exakt ett år och gifte oss när vi vart tillsammans i två år och 11 månader. Jag var 21 och Nicklas 25 år.... Så vi var ganska unga. O lilla Max var med och gick in i kyrkan tillsammans med mig till altaret och Nicklas.
    va mysigt o gulligt

Blev rädd först att du tog illa upp över min  fråga, men det var ju skönt att du inte gjorde det

Sen att det inte alltid blir som man tänkt sig, kan ju hända alla

Hoppas du känner all styrka vi skickar till dig och alla de andra nu inför prövningen!

Många kramar!
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-12-09 20:45:40 följande:
    EmmaJag antar att du inte får prata om rättegången? Man får ju massa frågor i huvudet men kanske får det vänta tills efteråt?Läste iallafall era vittnesmål på expressen. Blev väldigt berörd även av det Nicklas sa. Och din sambo, så hemskt för honom att sitta o beskriva en "romans" han haft med den häxan.Måste kännas så långt borta. Såg även bilden med dig, spindelmannen o pärlplattan Kan inte föreställa mig hur tufft detta är för er. Tänker så på er. Kram Johanna

Jag får inte säga för mycket om rättegången. Men ställ gärna frågorna så väljer jag att svara på det jag kan.

Jag det var en jobbig dag för Nicklas o min sambo (han vill inte att jag skriver han namn så mycket, så han får heta "sambon")

Jag gav spindelmannen till den av de som vittnade. Han fick vara med dem och ge dem styrka. Jag fingrar lite på pärlplattan under förhandlingen när han sitter hos mig, det var en bra sysselsättning, o så går tankarna till alla er som sitter där hemma o stöttar mig.

Svar på tråden Mina två änglar