• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Baba Screetch
    Svar på #4286
    JohannaMatt skrev 2008-12-14 19:38:09 följande:
    Det är förhör från Tingsrätten som spelas upp om jag fattat rätt...
    ok, tack

Är det saker som alla sagt där då, där det typ ska jämföras med nu och då?

En sak till förresten som jag tänkt på som jag såg på nyheterna...

Där vardet nå´n (vet inte säkert men JAG uppfattade han som nå´n mkinnesexpert) som sa nå´t att Emmas minne kunde vara bättre än de förutspått för att hon var vänsterhänt o att hjärnan därför blev mindre skadad i den del som hade med minnet att göra...

Jag kan ha missupfattat allt, men om det är så, varför drar dom inte upp det nu isåfall`?

Och varför säger inte Emmas försvar att hon inte skulle sitta där om hon inte var säker?

Jag menar.. om nå´t sånt skulle hända mina barn, skulle jag ju inte slösa min tid o anklaga en oskyldig o låta mördaren gå fri...

Några funderingar bara...
  • JohannaMatt

Såg också det när de pratade om Emmas vänsterhänthet, men som jag fattade det så var det han neurologen som sa det och sen är det minnesexperten som är mer kritisk till att hon kan minnas, o det är tydligen minnesexperten som är hovrättens valde expert....så har jag fattat det iallafall. Och ang bandupptagningarna så är det sånt som inte tas om, alltså mindre vittnesmål som de spelar upp istället för att dra de människorna till rätten igen...tror jag. Emma får rätta mig om jag har fel

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Baba Screetch

ok tack för svaret..

Då tycker jag ju att det är konstigt att dom inte har BÅDe neurolog OCH minnesexperten där, för det måste ju vara intressant o höra ALLA möjligheter...

Fast jag är ju ingen expert, o hade inte kunnat bli heller, för jag vet ju att jag aldrig skulle kunna vara försvarsadvokat... jag hade ju lyssnat o sen i rätten hade jag ställt mig upp o ropat högt o pekat på min klient
    - HON/HAN ÄR SKYYYYYYLDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!

• JohannaMatt

De hade väl båda där i torsdags, tror jag det var o det var väl då de typ började bråka...

Kommer följa er imorgon också.  Emma..kör nu försiktigt. Och se till att vila upp er ordentligt. Tänker så på era små änglar varje med med mina små. Min pojk påminner lite om din (tror jag, har ju bara sett bilder) så det ser jag som en fin påminnelse att din sons skönhet lever vidare i min.

Kramar

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • Jalica

Tänker på er och hoppas att du/ni kunnat vila och samla lite nya krafter till den kommande veckan.

• Baba Screetch

aj då... ja då är det ju kanske svårt... dom behöver ju inte bråka om det där...

Dom kan ju ta dom en och en o sen avgöra VEM dom vill lyssna på.. men dom har väl bestämt sig då för han den där "experten"...
    En tanke oms slagit mig ang honomm är att att det kanske är svårt för han o säga att hans forskningsresultat kan vara felaktiga, jag menar han vill ju vara BÄST på sitt område, och då vika o säga att man kan ha fel är ju svårt för vissa...

ja.. det är bara o hoppas att "det" snärjt in sig så mycket att hon snubblar i sin egen fälla tillslut...

Hm,,, nu blev det mycket rättegångssnack här iallafall...förlåt

• Dittelina

Hej Emma
    följer din tråd varje dag.. Tycker att du är en otroligt stark människa..Idag har jag tänkt mycket på dig..min dotter som är lika gammal som dej, fick sitt andra barn nu på eftermiddagen, en liten Ängla. Hos oss är det bara glädje över en ny liten familjemedlem..men tänker på er som inte har era änglar hos er...Önskar er allt det bästa..kram Helene

• BimBim o Knorrans Mamma

Tänt ljus för dina änglar nu.
    Jag tänker på er istort sett dagligen.
    Du är väldigt stark må jag säga. Beundransvärt.
    Hoppas rättvisa skipas tillslut.
    Sänder massor av styrkekramar till dig Emma.
    Kramar***

• Lingonflickan

Emma med sambo: Så hemskt att allt i ert privata är sånt högvilt. Förstår ert resonemang men tycker det är tråkigt att det ska behöva vara så.
    Har inte försvunnit från trådarna, har varit inne och läst ikapp och tänker mycket på er, men haft en fullspäckad helg. Bl.a. har vi varit på skridskobarnen för att lära pojken åka skridskor. Funderade på om Max börjat med skridskor innan den där dagen?

Svar på tråden Mina två änglar