• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • WimsA

Vill skicka lite styrkekramar till Dig Emma och övrig familj! Vi tänker på Er allihopa!

• Zaffran

Hejsan Emma! Jag är ofta inne o läser här och tänker varje dag på dig, barnen & din familj... Många många stöttande & värmande kramar till dig och er nu under rättegången och varje dag, alltid!

"I wish I had your pair of wings
    Had them last night in my dreams
    I was chasing butterflies
    Till the sunrise broke my eyes

Tonight the sky has glued my eyes
    Cause what they see´s an angel hive
    I´ve got to touch that magic sky
    And geet the angels in their hive

Sometimes I wish I were an angel
    Sometimes I wish I were you

And all the sweet honey from above
    Pour it all over me sweet love
    And while you´re flying around my head
    Your honey kisses keep me fed

I wish I had your pair of wings
    Just like last night in my dreams
    I was lost in paradise
    Wish I´d never opened my eyes

Sometimes I wish I were an angel
    Sometimes I wish I were you

But there´s danger in the air
    Tryin´so hard to be unfair
    Danger´s in the air
    Tryin´ so hard to give us a scare
    But we´re not afraid

Oh I wish I were you"

• Rastafairy

Zaffran skrev 2008-12-15 15:26:00 följande:

Hejsan Emma! Jag är ofta inne o läser här och tänker varje dag på dig, barnen & din familj... Många många stöttande & värmande kramar till dig och er nu under rättegången och varje dag, alltid! "I wish I had your pair of wings Had them last night in my dreams I was chasing butterflies Till the sunrise broke my eyes Tonight the sky has glued my eyes Cause what they see´s an angel hive I´ve got to touch that magic sky And geet the angels in their hive Sometimes I wish I were an angel Sometimes I wish I were you And all the sweet honey from above Pour it all over me sweet love And while you´re flying around my head Your honey kisses keep me fed I wish I had your pair of wings Just like last night in my dreams I was lost in paradise Wish I´d never opened my eyes Sometimes I wish I were an angel Sometimes I wish I were you But there´s danger in the air Tryin´so hard to be unfair Danger´s in the air Tryin´ so hard to give us a scare But we´re not afraid Oh I wish I were you"
    han som sjunger den här sjunger aldldes underbart!!

://pompadoddels.com/blogg/page/7/
  • Zaffran
    Svar på #4342
    Ja helt underbart! Den är jättevacker, denna låten. Jag hörde den med The Kelly Family första gången, glömde skriva det innan. "An Angel" heter låten...
  • ebben

jisses,vilken söting som sjöng ,o vilken RÖST!?
    O text......snyft.

Emma,hoppas allt går bra,i rättegångssammanhang.
    O i livet.Kramar till er.

• Växjömamma1976

Det jag skrev, är i all välmening. Jag hastläser mej igenom det mesta. Det är nog jag som inte hänger med alltid. Sorry för det.

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • JohannaMatt

Ja, Emma. Såg dig o Roland på webb tv. Va långt ditt hår blivit! Det är så skönt att se er o den värme ni utstrålar.Du är så fin.  Kan tänka mig att det är väldigt tufft för er. Nervöst i all anspänning  att försöka förmedla allt man vet och allt man vet att man vet, om du förstår mig. Många kramar o tankar till dig.

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • carita1974

Hej Emma!Satt och läste igen det som blivit skrivet om er och så vidare i Aftonbladet...Asså jag beundrar ditt enorma mod! Att sitta helt lugnt och lyssna på denna enormt sjuka människa...Hon är ju helt störd...det märktes tidigt..men ännu mer nu...inser hon inte vidden av det hon gjort????
    Men som sagt...du är en stark tjej och det kommmer att löna sig för dej och det dina...Livet kommer aldrig bli som förr...men det kommer förhoppningsvis kännas lite bättre.Jag menar..det finns ju inget som kan få tiden att backa...Jag önskar dej en så trevlig jul som det bara går utan dina små älsklingar!
    Massa kramar Carita

• 1975

Emma! Varför vart förhandlingarna uppskjutet till den 18? Varför vet inte polisen om din smbos anteckningar och vad gör det till så viktigt??

Du behöver ej svara om du inte vill, men jag satt här och funderade och skrev ner mina varför!

Kram

Svar på tråden Mina två änglar