• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • idiblon yes

Tänker på er.

Jag har David Hasselhoff på näthinnan. :( Feliz navidad!
  • lolliepopsie

Hej EmmA!
    Jag är ledsen för din skull för det som har hänt dig och din familj.Att två små barn fick sitt liv taget ifrån dom.
    Men dom finns där i allas hjärtan som stod dom nära

Har skrivit ett inlägg tidigare och såg även att din Pappa har kommit på tal.

Ni har samma ögon med glädje,kärlek styrka,mod och värme.
    Trots svåra stunder så lyser era ögon av hopp och kärlek...

Jag började fundera när man ifrågasatte ditt sätt att vara,att du verkade "för glad"..dina ögon sa mer än tusen ord..Och jag tänkte då,vart har jag sett denna livsglädje och värmande "blick" förut,sedan mindes jag DIN PAPPA....

Där hade jag sett det förut och det stämmer verkligen,era blickar eller hur jag på mest rätt sätt ska beskriva det värmer t.o.m genom tv-rutan/data skärmen....Inte alltför många som lyckas med det.
    Du verkar fantastisk,även din pappa..Hälsa honom det,du och era nära kan nog skatta er lyckliga att ha honom i er närhet...Där kan jag tänka mig finns en värme som räcker från månen och tillbaka (Precis så som jag brukar beskriva till mina barn hur mycket jag äslkar dom,och då är månen väääldigt långt borta )

Ta hand om Dig Emma och de dina.
    Jag önskar dig all lycka och välgång i resten av ditt liv.

Ps."Det" kommer få vad hon förtjänar,gud straffar somliga med detsamma,andra tar det lite längre för!

• emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-12-14 12:38:59 följande:
    Det måste vara jobbigt för din sambo att hon läser upp såna mail o att de lägger ut det i tidningen. Jag menar, de kände knappt varann..det är såna saker vem som helst kan skriva efter en sommarromans..Det är ju knappast nåt han tycker idag, menar jag. Han kände henne knappt, anande inte vilket monster hon skulle komma att bli. Vad tror hon att hon bevisar genom dessa mail? Ingenting. Läser att de flesta experter är eniga om att de tror hon kommer bli fälld även i hovrätten, och det känns ju tryggt iallafall.
    Ja, det e jobbigt för honom. Som du säger, det blev en sommarromans en som hon sa "tonårsförälskelse", man skriver sådant då... Att de finns i tidningen är kanske inte roligt för honom. Men de ringde faktist och kollade med oss innan de publicerade det. Vi kännde att skulle vi säga nej, så skulle det bli så intressant så tillslut skulle de ligga ute på någon sajt på internet iaf. Sambon resonerade så att han står för et han skrev då. men, det var länge sedan han slutade känna på det sättet.
  • Sess82

Vill bara sända styrkekramar inför kommande vecka! Är övertygad om att allt detta kommer att dömmas till er fördel. Tyskan kommer sättas på en plats där hon hör hemma och inte är det ute i friheten.
    Du är fortfarande så stark Emma! Önskar att jag kände någon som du IRL som jag ibland kunde hämta kraft ifrån!
    Kommer följa rätten i veckan och tänker på er! Kramar Anne

Ilias 080413
  • Baba Screetch

Hej Emma!

Hoppas du är bättre!

Här kommer en lite nyfiken fråga...

Vad är banduppspelning, som ni skulle ha 2 dagar i denna veckan?

Hua vilka långa dagar ni har, förstår att du måste vara helt utmattad när dagen är slut!

Skickar miljoner styrkekramar till er alla!!!

• Sara25ma

Hej! Skulle någon kunna länka rättegångs tråden till mig?

• JohannaMatt

Det är förhör från Tingsrätten som spelas upp om jag fattat rätt...

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
Svar på tråden Mina två änglar