• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Baba Screetch

Tack Anoel!

Ja det är så svårt  o jättesvårt för dom åxå säkert o förstå...

Ena gången ser de personen full av bus o livsglädje, sen säger mamma/pappa att den personen INTE finns mer...

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Hackades

Baba Scretch: Det är jättesvårt! Tror att man ska försöka utgå från sig själv och sedan skala ner det till en "begriplig" nivå, eller berätta om vad som hänt honom fast givetvis inte hela sanningen. Man kan berätta om det mer som en saga om honom, att han inte mådde bra och att en ängel kom och hälsade på, att han följde med ängeln till Himlen.. Man kan ju fantisera om vad han gör där i Himlen osv, vad han tyckte om att göra här, och vad han fortsätter att göra i Himlen. Hoppas iallafall att det ordnar sig och att sonen förstår, på sitt sätt. Lycka till.

• Ztampe

Baba Scretch:
    Vi försöker prata mycke med våran 3-åring om att Emil(min son)är i himlen nu.
    Vi har inte sagt så mycke om varför han är där än men när den dagen kommer när hon frågar varför tänker vi försöka berätta det på något bra sätt.
    Att det var ett träd som föll över honom men kommer också vara tydlig med att han inte ha ont.
    Sa det till Emils klasskamrater när de frågade.

Tycker det var ett bra förslag som Anoel kom med men vänta med förklaringen tills sonen själv frågar.
    Tala bara om att han är en ängel och bor i himlen nu.

• månälva

Hej Emma! Precis som någon annan skrev har man inga ord ibland, men vill ändå visa att man är här och att man tänker på dej. Önskar man kunde skicka lite extra styrka och värmande kramar per post... Kram

• Tibertius
    Hackades skrev 2008-12-16 21:46:34 följande:
    Baba Screetch: Min son, 3,5, år har också börjat fundera mycket över döden. Jag har förklarat för honom hur jag tror att det är, att ibland händer saker som gör att man får komma till Himlen. Jag har sagt att man kan bli sjuk eller att det kan hända en olycka osv. Jag har också sagt att vi alla kommer till Himlen och att man då träffar varandra igen. Ibland frågar han lite om änglar och spöken, ibland säger han att han sett ett spöke. Jag kan inte säga till honom "de finns inte" för jag tror ju att de finns. Om han säger att han sett ett spöke så säger jag att de hälsar på ibland och vill bara kolla så att vi mår bra.
    Precis så här frågar min son också och jag förklarar också som ovan. Ibland blir han ledsen men oftast inte, han accepterar och funderar lite på vad han ska bli när han kommer till himlen. I går sa han att pojkar blir örnar och flickor änglar...

Brukar säga till honom att de allra flesta dör när dom är riktigt riktigt gamla. Jag har heller inte informerat honom om brutala sätt att dö på, tycker att han är för liten ännu. Man får nog ta en sak i taget och låta det sjunka in.
  • Baba Screetch

Tack Anoel (igen)o Ztampe

Det där med sagan om ängelen var fint det ska jag säga nästa gång han säger nå´t...

Sen frågar han kanske mer längre fram, det roliga är att han inte träffat XX så mycket men minns ändå hans namn så han måste gjort ett riktigt gott intryck

fast nu ska jag inte ta upp tråden mer om det, tack får lånet av platsen i tråden och tack för era fina svar

Och Emma med sambo o nära o kära...

Hoppas ni vilar och har det mysigt

Kramar

• Tibertius
    kärålajn skrev 2008-12-16 15:02:29 följande:
    Alltså, glaset var krossat eller hade fått en reva.
    Tror det satt ett foto på Emma och sambon på spegeln, det var tillknycklat och en reva i tror jag.
  • Tibertius

Oj, förlåt såg att alla svarat redan..

• Baba Screetch

hihi gulligt att pojkar blir örnar och flickor blir änglar

• Tibertius

Hej Emma,

Många styrkekramar inför morgondagen..Tänker på er! Så synd att det ska avslutas först efter jul, blir så många dagars väntan för er!

Gonatt alla söta änglar och alla här inne.

Kram

Svar på tråden Mina två änglar