• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • TrissiPrinsessor
    Triss i prinsessor Julia Feb04 Alicia Jan06 Wilma Mars08
  • tifet

en fråga jag funderar på är, hur kommer det sig att tyskan vart misstänkt från början? vem gav det första "tipset"? var det pga nåt emma sa eller var det nån annan som bad polisen kolla upp henne? nån som har koll kanske?

• TrissiPrinsessor

Hittade denna bild tycker den e så fin så jag ville dela med mig!!

Triss i prinsessor Julia Feb04 Alicia Jan06 Wilma Mars08
  • JohannaMatt

Det var Emma själv som i ett förhör på det skyddade boendet sa till polisen att kolla upp henne, tror jag...

tifet skrev 2008-12-16 20:02:18 följande:
    en fråga jag funderar på är, hur kommer det sig att tyskan vart misstänkt från början? vem gav det första "tipset"? var det pga nåt emma sa eller var det nån annan som bad polisen kolla upp henne? nån som har koll kanske?
    Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • zazla

tifet skrev 2008-12-16 20:02:18 följande:

Enligt dokumentären på Kalla Fakta med Niklas så var det Emma och Niklas kompis Mickis som berättade det för polisen.
  • Baba Screetch
    Svar på #4380
    TrissiPrinsessor skrev 2008-12-16 20:01:07 följande:
    det blev ingen bild
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • AngelicaF

TrissiPrinsessor skrev 2008-12-16 20:03:51 följande:

Hittade denna bild tycker den e så fin så jag ville dela med mig!!
    Spar bilden och lägg den i din galleria så vi kan se :)
  • JohannaMatt

Natti natti, änglaprinsen och änglaprinsessan

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • Baba Screetch

Eftersom Emma godkänt att vi diskuterar allt här i tråden, vill jag fråga en sak till er alla som har små barn...

Min styvsons bästa kompis tog sitt liv för ca 2 månader sedan...
    Igår satt jag o sonen (3år) och tittade på kort från i somras då denna kille var med... o då sa sonen
    - han (XX) är rolig

Jag fick säga lite fint att ja, han var jätterolig och snäll, men han finns inte mer.

Han frågade inget omdet då, men efter ett tag kom det upp igen att XX är så rolig...

VAD säger man?

Vi har inte pratat med sonen om detta och han fick inte följa med till "olycksplatsen" för att tända  ljus för XX för jag tyckte det kändes fel (pga av HUR det skedde)...

Hur talar man om för barnen på ett bra sätt att någon är borta?

Blev kanske lite OT men hoppas det är ok, vi pratar ju om sorg här åxå...

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Hackades

Baba Screetch: Min son, 3,5, år har också börjat fundera mycket över döden. Jag har förklarat för honom hur jag tror att det är, att ibland händer saker som gör att man får komma till Himlen. Jag har sagt att man kan bli sjuk eller att det kan hända en olycka osv. Jag har också sagt att vi alla kommer till Himlen och att man då träffar varandra igen. Ibland frågar han lite om änglar och spöken, ibland säger han att han sett ett spöke. Jag kan inte säga till honom "de finns inte" för jag tror ju att de finns. Om han säger att han sett ett spöke så säger jag att de hälsar på ibland och vill bara kolla så att vi mår bra.

Svar på tråden Mina två änglar