• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Tibertius

Hej Emma,

Kul att se dig här! Jag måste gå och sova då jag ska gå upp kl.5 imorgon för att hinna till jobbet. Men jag har så svårt att slita mig från denna tråd.

Jag måste helt enkelt gå in här och se vad alla fina människor skriver, och även se hur du "mår". Svårt att se men man försöker iallafall hålla lite koll på dig!

Önskar så att du skulle slippa gå igenom detta.

Sov så gott och lycka till i morgon.

Kram

• emmy840508
    zazla skrev 2008-12-16 22:59:06 följande:
    Emma: Många här inne verkar vara oroliga för att hon inte pressas tillräckligt hårt under förhören. Känns det så på plats med? Hade ni velat att de var hårdare mot henne eller känns det som att de vet vad de gör?
    Jag som sitter där och hör allt tycker att det gör ett suveränt jobb, De är noga, de tar den tid det behövs och har ett enomt tålamod! Jag e så imponerad av dessa åklagare!
    Självklart skulle vi alla vilja att de var hårdare mot henne, men jag tror de vet vad de gör. Så jag e inte orolig att de gör ett dåligt jobb, jag e SÄKER på att de gör vad de kan.
  • zazla

emmy840508 skrev 2008-12-16 23:40:47 följande:

Jag som sitter där och hör allt tycker att det gör ett suveränt jobb, De är noga, de tar den tid det behövs och har ett enomt tålamod! Jag e så imponerad av dessa åklagare! Självklart skulle vi alla vilja att de var hårdare mot henne, men jag tror de vet vad de gör. Så jag e inte orolig att de gör ett dåligt jobb, jag e SÄKER på att de gör vad de kan.
    Så skönt att det känns som att du känner dig trygg med dem! Då var det som jag trodde också. Jag har också svårt att tänka mig att de missar en massa viktiga saker och inte vet hur de ska hantera henne. Men jag tror också att det är fullt kompetenta människor som kommer att göra sitt bästa för att hon ska få sitt straff. Men folk blir nog lite oroliga härinne när de ser korta sekvenser och läser förhören på nätet. Det känns kanske ibland som att det är hon som har övertaget i texterna. Men jag tror inte att de är så i verkligheten, de ser nog igenom henne precis som alla andra.
    Lycka till med resten av rättegången nu, det hålls många tummar för er nu!
  • Filles Mamma

Hej Emma!

Ser att du är "inne" och vill bara ge dig och din familj en kram.
    Tänker så ofta på er ska du veta.

Många styrkekramar från mig!!

• emmy840508

Idag har vi vart ute och julhandlat.
    Morgonen började med att vi sov länge, vi låg i sängen till klockan var 10.30. I vanliga fall så brukar sambon gå upp runt 9-10 på morgonen. Jag brukar lite skämtsamt säga åt honom att ligga kvar i sängen tills jag vaknat, för jag vaknar till så foirt han reser sig ur sängen och kan inte somna om.
    Men idag sov vi båda gott. Vi gick upp o hadde en mysig morgon, åt frukost, kollade tv och e-mail. När vi gjort oss iordning så åkte vi ned till kyrkogården för att sammla ihop och ta hem många småsaker som folk lämnat vid graven. Nu när det ligger så mycket snö på backen så syns de inte. Jag har tagit hem dem och ska torka och tvätta dem. Sen kommer jag ställa tillbaka några av dem. Det kändes inte bra alls att ta bort saker Max o Saga har fått av alla snälla människor, men jag vet att jag måste ansvara för att det ser fint ut där, för de andra anhöriga som tar hand om gravarna i närheten.
    Efter att vi vart vid graven så åkte vi till grannstaden och handlade våra första julklappar, det var faktiskt ganska mysigt att komma ut och göra något "normalt". Jag har inte julpyntat alls hemma i år. men att komma ut bland julsaker osv gick ganska bra. Men det var skönt att komma hem igen och inte bli påmind om julen mer.
    En av mina bästa vänner från göteborg är o hälsar på nu under några dagar, så hon har vart uppe en stund på kvällen. Vi pratade mycket om händelsen, rättegången osv, men vi pratade även om tiden innan allt hände, det var jätteroligt att träffa henne igen. Vi ses inte så ofta pga avståndet numera.

• faster

Vilken mysig dag ni haft tillsammans!!Det behövde ni verkligen.
    jag har varit o spelat bridge ikväll har nyss börjat så ganska mkt nerver..
    Hoppas du får sova gott även inatt Emma.
    Natti Natti

• AngelicaF

emmy840508 skrev 2008-12-16 23:53:18 följande:

Idag har vi vart ute och julhandlat. Morgonen började med att vi sov länge, vi låg i sängen till klockan var 10.30. I vanliga fall så brukar sambon gå upp runt 9-10 på morgonen. Jag brukar lite skämtsamt säga åt honom att ligga kvar i sängen tills jag vaknat, för jag vaknar till så foirt han reser sig ur sängen och kan inte somna om. Men idag sov vi båda gott. Vi gick upp o hadde en mysig morgon, åt frukost, kollade tv och e-mail. När vi gjort oss iordning så åkte vi ned till kyrkogården för att sammla ihop och ta hem många småsaker som folk lämnat vid graven. Nu när det ligger så mycket snö på backen så syns de inte. Jag har tagit hem dem och ska torka och tvätta dem. Sen kommer jag ställa tillbaka några av dem. Det kändes inte bra alls att ta bort saker Max o Saga har fått av alla snälla människor, men jag vet att jag måste ansvara för att det ser fint ut där, för de andra anhöriga som tar hand om gravarna i närheten.Efter att vi vart vid graven så åkte vi till grannstaden och handlade våra första julklappar, det var faktiskt ganska mysigt att komma ut och göra något "normalt". Jag har inte julpyntat alls hemma i år. men att komma ut bland julsaker osv gick ganska bra. Men det var skönt att komma hem igen och inte bli påmind om julen mer.En av mina bästa vänner från göteborg är o hälsar på nu under några dagar, så hon har vart uppe en stund på kvällen. Vi pratade mycket om händelsen, rättegången osv, men vi pratade även om tiden innan allt hände, det var jätteroligt att träffa henne igen. Vi ses inte så ofta pga avståndet numera.
    Tänker på dig och T. Det vet du. Hälsa honom så gott och ha en bra jul. Ska nog ta en sväng förbi grannhusen på stationsvägen.
  • Mum23

Hej Emma!!

Fann nyss denna tråden och vill börja med att beklaga sorgen!! Finner inte ord till alla känslor det skapar....

Jag vill bara säga vilken otrolig och storsint människa du är som orkar dela med dig av dina tankar/upplevelser och känslor!!! Jag är mäkta imponerad av dig och jag önskar dig allt gott och att du, dina barn och dina nära ska få upprättelse! /kramar

Peace, love and understanding!!
  • Astar

Hej Emma.

Jag har inte sett denna tråd tidigare och efter att ha läst den och varit inne på Max och Sagas sidor så känner jag för att slita upp min 8 åriga son ur sängen och krama honom så hårt jag bara kan.

Men jag får nog istället lägga mig brevid honom och uppskatta honom på håll fram till imorgon för jag tror inte att han kommer att bli så glad om mamma väcker honom mitt i natten för att kramas.

Jag tänker på er varje dag och jag hoppas att ni mår så bra ni bara kan må.

KRAM

• Humeli

Hej
    Hittade dig o dina sidor här precis o har nu spenderat tid att läsa.
    Faktiskt första gången jag verkligen läser något sen det hände o jag häpnar över vilken otroligt stark människa du är och jag beklagar din förlust som är större än jag ens vågar inse vidden av!

Kram och styrka från en annan Arboga mamma..

Svar på tråden Mina två änglar