• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ellan 76

Tänker på er Emma och önskar att ni får en fridfull jul trots saknaden av dom älskade små! Många varma kramar Elin.

• emmy840508
    Baba Screetch skrev 2008-12-14 19:30:02 följande:
    Hej Emma!Hoppas du är bättre!Här kommer en lite nyfiken fråga...Vad är banduppspelning, som ni skulle ha 2 dagar i denna veckan?Hua vilka långa dagar ni har, förstår att du måste vara helt utmattad när dagen är slut!Skickar miljoner styrkekramar till er alla!!!
    Banduppspelningarna är uppspelningar från Tingsrätten. Tex tekniker, poliser och andra vittnen som endast har samma saker att säga som förra gången. De spelas upp på band istället för att kallas på nytt.
  • Baba Screetch

ser att du är inne Emma, hoppa du fått vila upp riktigt ordentligt nu

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-12-14 20:08:04 följande:
    De hade väl båda där i torsdags, tror jag det var o det var väl då de typ började bråka...Kommer följa er imorgon också.  Emma..kör nu försiktigt. Och se till att vila upp er ordentligt. Tänker så på era små änglar varje med med mina små. Min pojk påminner lite om din (tror jag, har ju bara sett bilder) så det ser jag som en fin påminnelse att din sons skönhet lever vidare i min. Kramar
    Ja, du har så rätt, jag var inne o tittade på dina bilder. Ida och jag har pratat om det förut, men jag glömde bort det. Så nu var jag in och såg dina fina barn. Max o din pojke påminner om varandra, båda har de intensiva ögonen.. Som du säger, det e en fin påminnelse om att skönheten kan inte dö... Underbart söta barn du har!
  • Ztampe

Hej Emma.
    Hoppas du kunnat vila lite.
    Ursäkta om vi lånade din tråd lite förrut för att diskutera hur man ska tala om för en liten om änglar.
    Kram till dig och din sambo.

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-12-14 21:04:34 följande:
    Emma med sambo: Så hemskt att allt i ert privata är sånt högvilt. Förstår ert resonemang men tycker det är tråkigt att det ska behöva vara så.Har inte försvunnit från trådarna, har varit inne och läst ikapp och tänker mycket på er, men haft en fullspäckad helg. Bl.a. har vi varit på skridskobarnen för att lära pojken åka skridskor. Funderade på om Max börjat med skridskor innan den där dagen?
    Klart du har fullt upp nu inför jul. Njut av tiden ni kan ägna åt era nära såhär runt jul. Max hadde inte hunnit prova på att åka skridskor än, men vi skulle göra det till vintern hadde vi bestämmt. Vi pratade med honom om det o han ville "stå i mål som de gjorde på hockey som morfar tittade på". Vi hadde så mycket med att sköta Sagas vård osv så ibland tog det tid ifrån oss att göra sånna saker som man beghöver lite extra tid för. Men ofta TOG vi oss tid att åka någonstans el göra det där ovanliga. Vi var ju ganska nya på det där med dropp, vi började i början av december, så vi hadde bara hållt på i knappt 4 månader. Men vi hadde ändå vågat ta oss till sälen med dropp o allt som hör till. Det e jag glad att vi gjorde idag, för det var enormt uppskattat. 
  • emmy840508
    Växjömamma1976 skrev 2008-12-14 21:16:00 följande:
    tänk på vad ni skriver här inne snälla ni, inget illa menat men allt som drar tillbaka Emma till minnena på den där dagen, undvik sånt prat!! Tänker på dej Emma, du och din familj finns alltid i mina tankar!
    Jag vill gärna prata om ALLT som rör mitt liv, så undvik inte att prata om något alls. Jag är öppen för alla diskussioner.
  • InHeaven

Emma hur känns det nu efter rättegångara, får du någon klarbildi det hela?

• emmy840508

Nu är schemat ändrat för fortsättningen av rättegången. Idag (tisdag) blev inställd pga att de inte vill börja med vittnes förhören innan de e klara med tyskan, villket de inte är.
    Nu ser det ut såhär:

Tors: V-ås, fortsatt förhör med tyskan
    Fredag: Stockholm, banduppspelning

Måndag:v-ås, vittnesförhör
    Tisdag:Stockholm, banduppspelning

7:e januari: Vittnesförhör
    9:e januari: personalia och plädering

reservdag den 12 januari

Svar på tråden Mina två änglar