Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

bedasplace skrev 2008-12-06 19:56:29 följande:
    Det här är du Emma för mej,den Emma jag lärt känna här:En kvinna på jorden finns för oss här-ofattbar sorg på sina axlar hon bär.Men kvinnan är stark, hon är modig och klok-hennes styrka borde bli till alla en bok.Ty hon ger av sig själv som den mänska hon är-vi lyssnar och tar till oss allt hon oss lär.Emma heter kvinnan och hon är en förebild-så god, så snäll, så kärleksfullt mild.Hon är solen för många, det är en gåva hon har-hon är den som sist på jorden ska bli kvar.För hon är Livet, hon är ljuset, hon är den hon är-så stark, så god, trots den börda hon bär.
    åååå, otroligt vacker dikt! jag har aldrig fått en dikt som är till mig! Jag blir alldeles varm och rörd! tusen tack!
  • emmy840508
    Tibertius skrev 2008-12-07 11:59:27 följande:
    Hej Emma,Måste berätta en sak för dig, i torsdags morse när jag gick upp för att göra mig i ordning (brukar smita upp före alla andra) stod jag i badrummet när jag helt plötsligt hörde viskningar och ett glatt fnitter..Lät precis som när mina små brukar gömma sig för mig och vill att jag ska leta efter dom..Gick då ut ur badrummet och sa "jaså ni är uppe nu era små bus" men blev väldigt förvånad då de båda två låg och sov djupt i sina sängar..Blev inte rädd då utan glad, tänkte direkt på Max och Saga och tänkte att det var så kul att de kom och hälsade på hemma hos oss! Känner inga andra små änglar (kände inte Max och Saga heller) men det känns verkligen som om jag känner dom, eftersom jag verkligen levt med allt detta sen det hände. Säger också alltid gonatt till dom i tankarna då jag nattar mina egna. Kanske har de känt hur mycket vi tänker på dom. De kanske ville leka lite med mina pojkars saker!Tankarna är många. Kanske var det inbillning från min sida kanske inte..Min 4 åring (snart 5) har också ibland visat tecken på att vara lite "synsk" de säger ju att barn är så mycket mer mottagliga för sånt. Två gånger har det hänt att vi har suttit hemma på eftermiddagen och ätit mellis, då säger han helt plötsligt "Mamma, nu kommer pappa!) Nej har jag svarat då det dröjer flera timmar till. Men båda gångerna HAR han verkligen dykt upp efter bara ca 5 minuter!En annan lite sorglig sak var när vi en gång hade varit och hälsat på en farbror till han som han är mycket förtjust i, när vi sitter i bilen säger han sorgset "Det var kanske sista gången jag träffade Anders" Några dagar senare ringer min svärmor och talar om att Anders har fått en allvarlig sjukdom..Nu blev han frisk efter ett tag men ändå, brukar ofta tänka tillbaka på detta han sa i bilen den gången.Det blev långt det här, kände bara att jag ville berätta att dina små kanske var hemma hos oss och hälsade på! Våra ljus brinner fortfarande för er alla och vi försöker alla stödja er genom denna rättegång. Styrkekramar till världens starkaste mamma!
    Tusen tack för att du delar med dig av ditt liv!
    Jag tror det var Max o Saga som var hemma hos dig och sade "tack för att ni tänker på oss."
    Jag tror också barn är mer mottagliga för sådant, OM det finns någon sådant. Men de har inga fördomar utan de bara är, och då är det ju lättare att ta in saker som andra kanske har svårt att tro på.
  • emmy840508
    Fru Brastad skrev 2008-12-07 18:53:29 följande:
    Jag tror att Emma inte tycker detta är för mycket,då hade hon nog sagt det! Däremot har hon sagt gång på gång att hon tycker det är skönt med vårat stöd.Jag för min egen del hade blivit jätteglad om så många kände med mig om något sådant hade hänt mig.Jag ställer mig upp och bugar för ALLA fantastiska människor här som har hjärtan av guld.
    Jaaa, nu har jag läst några inlägg om vad som är okej att skriva här o inte. Jag anser att ALLT är okej att skriva. Skriv av er så mycket ni kan, el dela med er av erat liv. Ge mig råd el fråga mig om råd. Jag är öppen för ALLT! denna tråd ger mig stöd så det räcker en evighet. så vi använder den lite som vill behöver just för stunden.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-12-08 10:59:07 följande:
    Emma. Såg att du var online. Är du inte i hovrätten? Förstår visserligen om du inte orkar det. Led så med dig i fredags. Satt bara och följde rättegången via expressen och vlt. Ville så gärna ha kunnat överföra styrka och omtanke telepatiskt men det kan jag tyvärr inte. Skönt att se dig gumman.
    Idag är det ingen förhandling. Det börjar igen klockan 9.00 imorgon....
  • emmy840508
    MrsNash skrev 2008-12-08 11:12:28 följande:
    Underbara vackra Emma! Såg Kalla fakta igår och man bara ser i dina ögon att du KOMMER KLARA denna prövning. Tycker verkligen att man ser det. Saga och Max grav är jättefin och det var vackert att få vara med och se den.Jag undrar dock om det reporten pratade om och frågade dig om, det handlade om det du sagt i tidigare inslag. Kände du att du ville förklara dig? Jag kände lite personligen att det var lite konstigt upplagt. Jag menar sorg har ju många ansikten och alla är vi olika, ibland kändes det som du skulle stå till svars för vad du sagt förut och hur du väljer att hantera situationen. Men du kanske inte upplever det så? Ville bara kolla av hur du själv kände med inslaget....
    Jag tyckte inslaget var väldigt fint.... de var här från halv 1 på dagen till 5 på kvällen. Vi hadde långa diskussioner om allt och inget, vissa saker filmad de och vissa pratade vi om utan kameran. Jag tyckte de tog med det viktigaste.
    Både jag och journalisterna jag har kontakt med både i tv och tidning får ofta frågan från allmänheten varför jag inte gråter, och hur jag kan verka så glad hela tiden. Så det kändes som en självklar vinkling, att tala om, att när jag mår om värst, då ser ni mig inte... då sitter jag här hemma för mig själv el är med min familj...
  • emmy840508
    Mallan76 skrev 2008-12-08 13:58:31 följande:
    Hej Emma!Har sett på Kalla Fakta nu och tycker liksom du att det var ett fint reportage! Vilken fin gravplats barnen har...Och skönt att du trivs i ditt nya hem.Du verkar vara så god, så varmhjärtad... Beundransvärt att du inte känner hat inför tyskan trots allt hon gjort...Men du har rätt, hon är inte värd den uppmärksamheten.Jag lyssnade på en sång igår och tänkte att texten passar så bra in på dig, "Hero" med Mariah Carey. Du är en sann hjältinna för mej, Emma. Att du orkar allt...Kanske kan sången ge dej lite styrka inför morgondagens pärs.
    " target="_blank">

"And then a hero comes along With the strength to carry onAnd you cast your fears aside and you know you can surviveSo when you feel like hope is goneLook inside you and be strongAnd you´ll finally see the truth that a hero lies in you.."Kram /Malin
    åååå, vad otroligt fint! Jag lyssnar på låtet igen o igen! tusen tack för den fina tanken!
  • emmy840508
    kalmar brud skrev 2008-12-08 13:59:45 följande:
    Hej Emma! Jag missade kalla fakta igår för sambon skulle åka och handla vid 18.30 tiden och han ville ha med mig och barnen för han skulle åka på jobb idag (han jobbar på flyttfirma och är borta 2 veckor /månad). Så jag blev lite arg på han MEN, smart som jag är så visste jag att någon stans skulle jag bara kunna hitta det på internet som allt annat. Så idag på morgonen klockan 06.30 när dottern på 7½ månad satt uppe och väntade på att sonen på 2 år skulle vakna så kollade vi på det. När dottern fick se dig så sa hon titta och skrattade... Det var ett himla fint avslut. Kul att man fick se dig igen och se att ni har kommit in i er nya lägenhet. En mycket fin sten ni har fixat/fått till graven. En fråga (behöver inte svara om du inte vill)... Huset som detta hände i, vad kommer hända med det?? Ska det rivas eller ska det bara fixas till så är det till gång till andra sen??? Massa kramar från familjen i Kalmar
    Huset vi bodde i kommer inte att rivas. Faktum är att det e tre intresserade familjer som hört av sig redan. Byggnasfirman som ägen huset var in och sanerade ganska fort, de bytte golv och tapeter osv.
    Jag frågade de som har huset om de som anmält sig som intresserade vet om vad som hänt där. Det var de tydligen medvetna om. Så det kommer säkerkligen bo en ny familj där inom kort.
  • emmy840508
    Svar på #3832
    Du har så rätt, jag tycker om barn i allmänhet. Jag e en sån tråkigt människa som träffar en väninnan på stan och fäster blicken på bebisen i vagnen. Väninnan pratar o pratar och efter en stund inser jag att jag glömt att lyssna, för jag har vart för upptagen med att söka kontakt med det lilla knytet i vagnen. Jag brukar låna andras barn, både före och efter denna händelse, vi bakar tillsammans el bara sitter och pratar. Jag har tyckt om barn sen jag var 8-10 år, då hjälpte jag min mamma med dagbarnen vi hadde hemma. Den passionen sitter fortfarande i...
  • emmy840508
    minbebis76 skrev 2008-12-08 21:31:59 följande:
    Emma, har funderat på en sak. Tog Niklas ditt efternamn när ni fick barn eller var ni gifta? Tänker på dig imorgon.
    En mycket bra fråga :0) Det e faktist inte så många som har frågat om just det.
    Men Nicklas och jag var gifta när vi levde tillsammans. Så han tog mitt efternamn.
    Han ville behålla det för barnens skull, han ville heta som dom... nu vet jag ej hur han gör.
Svar på tråden Mina två änglar