Mina två änglar
Humbla skrev 2008-12-09 23:18:26 följande:
Emma, mina tankar är ständigt runt er under dessa dagar!Tyvärr mindre tid att sitta vid datorn nu, då min son är sjuk.. och då är han en riktig mammaspojke och ska bara mysa konstant. Hur var max och saga när dom var sjuka? Tycker så mycket om att läsa om dina minnen av barnen, men om det blir jobbigt att svara på så behöver du självklart inte svara!Otroligt tungt att läsa era förhör, hälsa din sambo att han är en otroligt bra kille, och skicka en stor kram till honom från mig. Det gjorde mig så ont att läsa om hans möten med monstret, men samtidigt så visade de också vilken otroligt stark och fin kille han är! Trygghet tänker jag när jag tänker på honom, han kommer att ta hand om emma och vara hennes trygghet. Som alltid så vill jag ge så mycket av min styrka jag kan, och ge en kram som beväpnar dig med det!Kram MarieNär Max var sjuk så sov han jättemycket. Han hadde för vana att få feber jätteofta, då fick han 40 grader direkt, jag såg ett mönster, han fick det under en period ca var 14:e dag. Så jag ringde doktorn, men de sa att det var normalt.
Max fick alvedon, han låg i min el sin egen säng och sov till febern gick ner till ca 38, jag väkte honom med jämna mellanrum och gav honom någon gott att dricka och tog febern på honom. När febern gått ner lite så lade han sig ofta i soffan, jag bäddade ner honom och så ville han se någon film, oftast byggare bob. Sen fick han äta isglass och önska vad han ville ha att äta och dricka.
Febern gick ofta snabbt över och han var pigg på ett ögonblick ibland.
När han mådde illa så kom han oftast in till mig på natten, jag tror det hänt två ttre gånger att han hålt sig från att spy tills han kommit fram till min sida av sängen.
När jag tagit hand om honom och vi duchat bytt kläder och bäddat ner honom i sängen med en spy hink igen så brukade han säga "mamma, jag spydde på dig"
Jag brukade svara att det var bra att han spydde i min sång o inte i sin egen, för att dämpa hans eventuella skulskänslor. Så brukar jag berätta för honom att han kan ropa på mig i hallen och gå till toaletten annars, så kommer jag så fort jag kan.
Saga hann inte vara sjuk så mycket, jag tror hon bara hade feber en enda gång. Med tanke på hennes sjukdom så fick vi åka till sjukhuset på en gång vid det tillfället. De hadde stenhård koll på henne.