Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Baba Screetch skrev 2008-12-08 21:47:49 följande:
    Svar på #3847 oj då gifte ni er ganska unga va?
    :0) ja vi var unga och hadde inte vart tillsammans så länge. Vi förlovade oss efter exakt ett år och gifte oss när vi vart tillsammans i två år och 11 månader. Jag var 21 och Nicklas 25 år.... Så vi var ganska unga. O lilla Max var med och gick in i kyrkan tillsammans med mig till altaret och Nicklas.
  • emmy840508
    varmchoklad skrev 2008-12-08 21:54:19 följande:
    tack för att du svarade Det känns ju lite "påfluget" eller hur man ska säga, att klistra in länken till min unges video här i din tråd.. därför frågade jag innan!
    " target="_blank">

Jag håller såklart tummarna för dig & din familj imorgon. Hoppas att du får vila lite inatt.Kram och även kram till alla andra som skrivit i denna varma tråd.
    åååå, otroligt söt dotter du har!!!! Vad otroligt givmild hon är :0) man ser hur det lyser i ögonen varje gång hon matar vovven! tack för att jag fick se det!
  • emmy840508
    kärålajn skrev 2008-12-09 09:33:31 följande:
    Nu har jag kollat igenom alla inslagen från Kalla Fakta.En sak som slog mig var att efter det första reportaget så var det en kvinna som skrivit in till programmet å sagt att det var "etiskt fel av dom att göra programmet med dig eftersom du så uppenbart var i chock fortfarande efter det traumatiska som hänt."Jag tror inte hon förstår att även om du ler å är glad så sörjer du dina barn.Man behöver inte gråta varje sekund, falla ihop i en hög på golvet å skaka.Man kan, precis som du, minnas allt det fina som var dina barn och som dina barn gav... svårt att hålla leendet borta från läpparna då och glimten som syns i dina ögon, inte sant?Alla sörjer på olika sätt, huvudsaken är ATT man sörjer.Håller alla tummar å tår för dig idag Emma.Kom ihåg att vi finns här!KRAM
    Ja, vissa reagerade på det sättet, alla har rätt att ha en åsikt om det. Men jag som bestämmde mig för att vara med i programmet har aldrig ångrat det. Var jag i chock då (enligt vissa), så är jag det fortfarande...
  • emmy840508
    Växjömamma1976 skrev 2008-12-09 10:23:41 följande:
    Vad är ditt bästa må-bra tips Emma när du mår dåligt?? *en vänlig men undrande fråga*
    hmmm, det bästa råd jag har, är att lyssna på dig själv. Det spelar ingen roll, om det är att ligga under täcket en hel dag el fixa iordning en stor middag för alla dina vänner.
    GÖR det din kropp behöver och skriker efter, lyssna på din kropp.
    Sen är mitt råd att omge sig av människor man tycker om, människor som orkar ge dig det du behöver NÄR du behöver det. Men också vänner som man vill bry sig om tillbaka, sånna man vill ge sin kärlek till. För det är skönt att ge kärlek när man får lika mycket tillbaka. Om jag har mycket känslor i kroppen så tränar jag, jag går ut och går el åker upp till gymet och cyklar el styrketränar med bra musik i öronen. Då kommer tankarna spontant och oftast kommer man fram till något vettigt.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-12-09 20:45:40 följande:
    EmmaJag antar att du inte får prata om rättegången? Man får ju massa frågor i huvudet men kanske får det vänta tills efteråt?Läste iallafall era vittnesmål på expressen. Blev väldigt berörd även av det Nicklas sa. Och din sambo, så hemskt för honom att sitta o beskriva en "romans" han haft med den häxan.Måste kännas så långt borta. Såg även bilden med dig, spindelmannen o pärlplattan Kan inte föreställa mig hur tufft detta är för er. Tänker så på er. Kram Johanna

Jag får inte säga för mycket om rättegången. Men ställ gärna frågorna så väljer jag att svara på det jag kan.

Jag det var en jobbig dag för Nicklas o min sambo (han vill inte att jag skriver han namn så mycket, så han får heta "sambon")

Jag gav spindelmannen till den av de som vittnade. Han fick vara med dem och ge dem styrka. Jag fingrar lite på pärlplattan under förhandlingen när han sitter hos mig, det var en bra sysselsättning, o så går tankarna till alla er som sitter där hemma o stöttar mig.

• emmy840508

Hej alla härliga människor! Jag har inte läst igenom allt än. Jag har inte orkat vara här inne på länge. Rättegången tar musten ur mig. Även fast man bara sitter på en stol och lyssnar så gör det mig helt utmattad efter några timmar. O, ja, jag voltade med bilen häromdagen också. Det har ni säkert läst i tidningarna. Det blev jättestort! När jag kom fram till tinsrätten så visste alla om det redan och jag fick ge intervjuer ang det.
    Jag mår jättebra, jag har fått lit ont i nacken bara nu i efterhand, men det börjar ge sig det med. Jag var ensam i bilen (tack och lov). Jag körde genom en rondel och när jag skulle köra ut ur den så sladdade bilen till. Jag körde så försiktigt jag kunde pga att det vr så halt, men det hjälpte inte, jag får in i ett räcke och sen i refugen och sedan ner i diket där bilen vände helt om.
    Jag lossade bältet och kröp ur. Jag var så ARG, jag skulle ju på rättegång! Jag ringde min sambo som låg precis framför mig i en bil, han vände och kom och hjälpte mig, jag var cockad till o börja med. Vi ringde min pappa som kom och tog hand om det praktiska efteråt, så vi kunde infinna oss på rättegången precsi när den började...

Tyskan utspel igår tror jag inte jag behöver komenter, jag tror alla ni kan tänka er i hur det skulle kännas. Jag kommer berätta precsi hur jag känner senare. man jag aktar mig från att säga så mycke nu om det.

Jag e så glad för ert stöd, jag tänker ofta och jämt på er alla, tack för alla hälsningar genomsyster min. Ni ger mig enomt med stöd genom allt!

Jag kommer inte lämna denna tråd trost att jag inte vart inne på ett tag, jag går in så fort jag har en lugn stund. Jag har har vart lite sjuk ett tag, feber och förkyld... så det gör att jag sover extra mycket nu. Men jag börjar bli bättre, så då besöker jag FM mer :0)

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-12-09 14:35:44 följande:
    Undras hur vita häxan skulle reagera om hennes kärlek sa att hon bara varit ett misstag i hans liv som han önskade ogjort. Tror ni hon skulle få ett utbrott då? Jag menar just nu är hon inte helt oberörd.
    Nu har han sagt det. Han sa något liknande med "om jag nu kunde välja så skulle jag vilja stryka tiden på kreta ur mitt liv"
    Hon fick inte ett utbrott, inte vad jag hörde iaf....
  • emmy840508
    solfrost skrev 2008-12-09 21:06:53 följande:
    Jag har en fundering...söker "...den" ögonkontakt med någon av er eller är ....helt avskärmad och beter sig allmänt egendomligt åt emellanåt?Verkar ....så oberörd som det ser ut i pressen? ingen ånger eller nått?....Jag förstår nog inte riktigt var min fråga kom från....men den kommer och går i huvudet,,,kan inte förstå hur ....tänker?
    vet, inte om jag svarat på detta förut kanske, men isf gör jag det igen!
    Jag vet inte om hon söker ögonkontakt med någtot av oss, vi tittar inte på henne. Varken jag el min sambo, hon sitter mitt emot oss, men jag vrider min stol så jag sitter med domarna osv framför mig. Då kan jag kncentera blicken dit och jag är inte det minsta frestad att se åt hennes håll. Åhörarna som sitter och ser henne säger att hon bara kollat mot oss ett fåtal gånger....
  • emmy840508

Häromdagen när det var rättegång så gick Nicklas lite tidigare än oss andra. Han åkte med sin bror och han i sin tur var tvungen att åka till jobbet på kvällen. Nicklas sitter bakom mig, eftersom jag vridit min stol bort från tyskan. När jag setat ett tag vände jag på huvudet för att kolla till Nicklas. Då kom jag ihåg att han redan gått. Efter någon minut gjorde jag likadant. och det uppepade sig gång på gång. Det kändes som att någon satt bakom mig, jag kände det så väl. Jag skakade av mig känslan, men tyckte det var lite krypigt fortfarande. Efter någon timma så kom jag på det! Max o Saga hadde förmodligen tagit hans plats, det var mina två busungar jag hadde bakom min rygg, jag log för mig själv, sände som ord genom tanken och resten av dagen var riktigt mysig.

• emmy840508
    varmchoklad skrev 2008-12-09 21:17:02 följande:
    Jag läste ett kort referat av din sambos vittnesmål och jag skulle vilja skicka en hälsning till honom via dig. Han verkar vara en helt suverän människa han med, precis som du, och man blir jätterörd av att han tog så fint hand om (*den som gjort detta hemska*) och fixade biljett, körde till arlanda, sa "ta väl hand om dig" och brydde sig... Jag grät när jag läste det. Det riktigt syns igenom texten att han är en omtänksam och bra man. Vilken guld-gosse, Emma! Vilken tur att ni två träffats, man tänker på det engelska ordspråket "a match made in heaven".Vad jag förstår så vill din sambo inte vara i medierna så mycket, hur känns det för honom att hans vittnesmål publicerats? Jag tänkte faktiskt på det då jag läste texten.Hur som helst så hälsa honom att vi finns här till stöd för honom också.

Jag citerar honom direkt: “tack så mycket för de fina orden. Det värmer. Jag finns inte här på familjeliv, så att ni även hälsar till mig e väldigt omtänksamt. Media har jag avstått ifrån, jag e ytterst lite, van med media från förr. Men då endast i positiv bemärkelse. När jag själv har arrangerat el gjort något evenemang. Det e mitt jobb. Att mitt förhör publicerades är inget jag e glad över, men, det är ju offentligt så jag kunde inte riktigt göra något åt det. Likadant var det med texten som finns ute i expressen idag, mina mail till den såkallade tyskan. Det var jobbigt både för mig och Emma att de blev så offentligt”

Svar på tråden Mina två änglar