• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • sophialicious

jag sitter här och storgråter just nu jag kan inte förstå att en människa kan göra nåt sånt här jag förstår verkligen INTE..mot BARN varför varför varför!!!???? du är fantastisk emma som klarar detta!!!!!

• nr3

hej emma. fantastiskt vilket stöd du har bakom dig. vi är otroligt många som verkligen bryr oss om hur du mår, och som gråter med dig!jag är inne o läser här varje dag, och jag bara beundrar dig mer o mer!!du är bara så fantastisk!tror det är bra för ditt välmående att skriva av dig så som du gör!!
    vi vet alla vem du är idag (tyvärr ) men ändå är du anonym och likaså vi för dig! *anonyma* vänner tror jag är mycket bra ibland.
    vi har ett ljus stående kvar i fönstret,sedan den kväll hela sverige skulle tända ett för er.det tänder jag så gott som varje kväll, och sänder en tanke, till er o till andra som drabbats av samma öde, samma grymhet och orättvisa.
    jag hoppas alla små ängla barn ser o känner värmen!
    kram på dig o försök må väl, tänker på dig. KRAM!

• Free

Har sen dag 1 följt vad som hänt din familj. Jag vet knappt vad jag ska skriva, jag har tänkt på er ofta ofta. Jag beundrar dig Emma, och Max och Saga har en helt fantastisk mamma.
    Säger som många andra sat här, Max och Saga ögon verkligen lyser av glädje. Dom är säkert riktiga glädjespridare uppe i himlen,och Saga busar säkert på!
    Vill skicka en stor kram till Er allihopa!

• Tjorvelina

Hej Emma!

Jag som många andra blev helt bestört när man läste tidningen om vad som hade hänt så fruktansvärt! Så svårt o förstå att det finns så onda människor. Jag led så med dig då dom berättade för dig om dina otroligt vackra fina barn vad som hade hänt! Jag kan ej förstå hur man kan överleva sina barn. För mig Emma är du nå så otroligt stark person som orkade vara  med i rätten mm. Du är en hjälte i mina ögon! Och jag kan lova dig att dina barn är o tittar till dig med jämna mellanrum för dom hade en helt otrolig mor!

Sköt om dig o dina nära o skickar en massa bamsekramar!

Glad att´jag fick Springsteen biljetter!!! 10:e gången den 4/7-08 och den 5/7
  • Tjorvelina

Försökte skriva i din gästbok men du hade inte lagt till någon!

Glad att´jag fick Springsteen biljetter!!! 10:e gången den 4/7-08 och den 5/7
  • sotnoz

Hej. Måste bara säga att jag tänker på dig väldigt ofta. Jag beundrar dig, du är så stark. Fortsätt med det. Många kramar.

• Pusselbiten86

vet inte alls vad jag ska skriva ville bara säga att jag tänker på er.. på dig o din sambo.. på max o saga... fattar inte hur man bara kan göra de... Jag har gråtit hysteriskt när jag läste om er i tidningen samt hörde om er påp tv...

FATTAR mig inte på dagens samhälle!!!

KRAMAR OM!!!!

• SaT

Har tänkt mycket på dig och din familj ända sedan man såg de första rubrikerna i tidningarna.
    Det är underbart att läsa när du skriver om dina barn, att få de fina bilderna av barnen, istället för de hjärtskärande rubrikerna.
    Stora kramar från mig!

• Heli77

Hej Emma!
    Det är första gången jag ser denna tråd.
    Jag vill bara säga till dig hur otroligt mkt ditt och dina fantastiskt vackra barns öde har berört mig och min sambo. Vi har tre barn själva (varav två i samma åldrar som Max och Saga), och jag kan känna din oerhörda smärta och sorg - ända in i benmärgen!

Man kan undra varför Gud kan tillåta en sådan orättvis handling.
    Men är det något Max och Saga har lärt och berikat oss alla med, så är det medkänsla, lyhördhet och kärlek.

Emma, jag vill att du ska veta att jag tänker på dig, dina oerhört fina änglar och resten av din familj så otroligt mycket! Jag skickar mina varmaste tankar och kramar till dig!

Sigrid, Judith och Esther - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
Svar på tråden Mina två änglar