• Yummie

Vad använder ni för grädde i eran korv stroganoff??

Vad använder ni för grädde när ni gör korv stroganoff?
    Jag brukar ha matlagningsgrädde, men hittade i kylen mellangrädde o det bör väl gå lika bra eller?

• Svar på tråden Vad använder ni för grädde i eran korv stroganoff??
  • Merveilleux

Självklart går det bra. Själv använder jag den lila Milda eftersom den är så krämig. Den använder jag till typ allt.

My home is where my rump rests.
  • T0morrow

Jag använder Sojagrädde, den är lika tjock som vispgrädde men nyttigare än någon matlagningsgrädde kan bli ;o)  Sedan jag började använda sojagrädda där jag förrut använde matlagningsgrädde har min dotter ätit betydligt mer och älskat smaken.... ;o)

• 68an

Och jag använder ingen grädde. Har vetemjöl, mjölk, tomatpuré, svartpeppar och ev lite ketchup. Det funkar kanonbra om ni glömt grädden nån gång

• Dezzie

Jag kör med en burk tomatsoppa+matlagningsgrädde+en skvätt chilisås...*mums*

• Queen70

Men,,,,i korvstroganoff ska det ju vara gräddFIL...Annars är det bara korvsås ju...Det ska ju bli lite sådär grynigt som det blir av gräddfil..

• Elli47

Jag använder aldrig grädde och inte gräddfil heller... Skrattande i min stroganoff finns tomatpuré, stark senap och grovmalen svartpeppar, sen reds det hela med vanlig mjölk och idealmjöl.

• Emmec

creme fraiche använder vi också, 15%ig.

***Mamma till Ina 060331 & Elli 080428***
Svar på tråden Vad använder ni för grädde i eran korv stroganoff??