• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • Sagofe

AyZee: Jag håller med. Jag köper bara pocketböcker, det blir så dyrt annars.

• KG76

Mitt förlag är att vi läser böcker som man kan ha olika åsikter om. Där någon blir provocerad och någon håller med.  Då blir det ju en diskussion som kan vara jätteintressant

• annelie9

Om vi bara ska ha pocketböcker får vi stryka Majgull Axelssons bok, Katarina Wennstam. Bara "en halv gul sol" som finns i pocket. Men visst finns det en poäng att välja pocketböcker eftersom då blir det inte så dyrt. Tänker bara att¨när boken finns i pocket har de ju funnits ett tag o då är det ju större risk att många redan läst boken.

Jag sätter upp nya dagar för träffar och ser om vi alla kan någon av dessa datum i stället.

Månadag 13 oktober kl 10.00
    annelie9- Annelie och Gabriel

Torsdag 16 oktober kl 10.00
    annelie9- Annelie och Gabriel

• Sagofe

Kl 10 kan jag inte, vilken dag det än är.

För min del spelar det ingen roll om det är en bok jag redan läst, bara jag inte läst den alldeles nyligen. Eller ja, det skulle ju funka det med, jag kan ju fortfarande vara med och diskutera boken, även om jag inte läser den precis samtidigt som er andra.
    Inbundna böcker har jag helt enkelt inte råd med. Köper redan många böcker som det är, och med en studerande och en föräldraledig i familjen så är det, om än inte knapert, så "fattigare" än vad det brukar vara här hemma.

• annelie9

Jag kan tänka mig att det blir en intressant diskussion kring boken "Familjens projektledare säger upp sig". Dock finns den boken bara i i "storpocket" eller vad det heter.
    Är inte Jesper Juuls bok "det kompetenta barnet" också en bok som går att disskutera mycket om. Den finns i pocket.

Sagofe: Skulle du kunna räffas vid 12?
    Tänker att det kanske är svårt att träffas på eftermiddagar för dem som har äldre barn på dagis.

• yeenie

KG76: Jag håller med dig där.

Jag har ett förslag på en bok som jag har velat läsa länge, och nu kanske är rätt tillfälle när man får chansen att diskutera den med andra. "Doktor Glas" av Hjalmar Söderberg. Någon mer som är sugen på den?

Annars tycker jag att Jesper Juuls bok "Det kompetenta barnet" verkar lovande.

• Alemonia

Hmm, jag kom just på att jag inte kan den 16:e eftersom jag då är i Ullared med en kompis. Skulle någon annan dag funka eftersom jag vet att Amlin inte kan på måndagar?

• annelie9

Fredag den 17/10 skulle funka för mig på förmiddagen.

• KG76

jag kan inte måndag och fredag eftersom min "stora" är hemma då.

ska vi läsa en bok som vi bestämmer och diskutera på tråden? det verkar vara svårt att få till en träff.

• Alemonia

KG76: Ja, just nu verkar det som ett bra alternativ men det verkar vara svårt att välja bok.

I annat fall går det kanske redan nu att dela upp oss i kanske två grupper beroende på när det passar att ses?

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping