• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • Amlin

Hejsan
    Jag ska försöka hålla lite koll på vad ni skriver under helgen men vi har besök så jag vet inte hur det går.

Jesper Juul låter bra, kan vara intressant att diskutera! Jag ska klura på andra förslag.

Vi kanske inte behöver ses innan vi läst första boken. Sen kanske vi kan se om vi får ihop en tid eller om vi ska dela upp oss.

• yeenie

Hjalmar Söderberg var det tydligen ingen som var sugen på :P Ska vi ta Jesper Juuls "Det kompetenta barnet" då? Sedan kan vi ju se om vi lyckas få till en träff eller om vi diskuterar den här i tråden. Eller vad säger ni andra?

• Amlin

En idé kan ju vara att vi varvar. Tex varannan kring det gemensamma ämnet barn (eller annan typ av facklitteratur) och varannan skönlitterär.

• lufsan78

jag kan läsa vilken bok som helst. Men det verkar vara svårt att få ihop en träff där alla kan

• KG76

Tänk på att vi kommer ju inte att träffas så ofta eftersom vi ju måste ha tid att läsa boken också.
    Vi kan väl börja med någon "lättsmält" bok nu första gången.

• annelie9

Tror precis som KG76 att vi kommer kunna träffas, kanske inte nu till första gången då vi bara ska välja bok. Men sen ses man ju som sagt var inte så ofta. Man kanske har 1½ månad på sig att läsa en bok och då blir det ju inte så ofta.
    För mig är det helt ok att ta Jesper Juuls bok. Vad säger ni andra?

• Alemonia

Jesper Juuls "Det kompetenta barnet" blir bra för mej. Kul att vi ser ut att närma oss något slags början på detta! Nästa gång kan vi som sagt kanske ta en bok med något annat tema än barn.

Om en dryg månad är läget säkert annorlunda för oss som nu har ganska små barn (dvs lättare att lämna dem eller som minst mera regelbundna tider).

• yeenie

Amlin: Bra idé.

Ska vi bestämma att vi tar Jesper Juuls bok då?

• JuliusOchJag

Bra beslut, ser ju svårt ut att få ihop en träff där alla kan. Jag har läst boken av Jesper Juul men läser gärna om den och diskuterar med er. Jag tycker den väcker många tankar och känslor så det låter bra! Kul!

♥ Vecka 31 ♥
Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping