• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Fåret Shaun

Hm, kan ni hjälpa mig?

Jag sa till min chef att jag vill jobba 50% fick då svar att jag bara får schema eftermiddagar.

Sa då ok till 75%. Pratade med facket som sa att jag visst har rätt till 50% och bestämma vilka dagar jag ska vara föräldraledig. Även att jag bara kan börja före 8 en dag i veckan, pga öppettiderna på förskolan och att det tar J 1,5h enkel resa till jobbet (om han har tur annars längre)

Skrev detta till chefen och fick svaret 75% , mån, tis och tor 7:30-13:30, ons 8-16:30 fre 8-13:30.

Orkar snart inte bråka mer om detta, men vi blir tvugna att byta förskola om jag ska ha dessa tider och barnen kommer bli störda i sin sömn nästan varje dag

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • KarJac

W - Du måste göra något bättre än då. Du har varit borta länge ju.

Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • Avstängd
    KarJac skrev 2008-10-21 14:05:13 följande:
    Ska jag vara borta längre?
  • Millimina
    KarJac skrev 2008-10-21 14:05:13 följande:
    Ja! Visa brösten!

(sitter och väntar på sms på PP sen en månad tillbaka med bild på hennes tuttar.. men jag bara hör om att de andra får och får. Jag får inget jag)
  • Millimina

Trogga. Jag kan vara din vuxne vän och gå och "prata" lite med din chef... Vilken en! Var jobbar du?

• Avstängd
    Millimina skrev 2008-10-21 14:13:15 följande:
    Ja! Visa brösten! (sitter och väntar på sms på PP sen en månad tillbaka med bild på hennes tuttar.. men jag bara hör om att de andra får och får. Jag får inget jag)
    Men det har jag ju redan gjort här en gång..men ingen trodde att det var mina
    Ska jag ta en kort på den orakade muffen?
  • KarJac
    Trogga skrev 2008-10-21 14:04:51 följande:
    Hm, kan ni hjälpa mig?Jag sa till min chef att jag vill jobba 50% fick då svar att jag bara får schema eftermiddagar. Sa då ok till 75%. Pratade med facket som sa att jag visst har rätt till 50% och bestämma vilka dagar jag ska vara föräldraledig. Även att jag bara kan börja före 8 en dag i veckan, pga öppettiderna på förskolan och att det tar J 1,5h enkel resa till jobbet (om han har tur annars längre)Skrev detta till chefen och fick svaret 75% , mån, tis och tor 7:30-13:30, ons 8-16:30 fre 8-13:30.Orkar snart inte bråka mer om detta, men vi blir tvugna att byta förskola om jag ska ha dessa tider och barnen kommer bli störda i sin sömn nästan varje dag
    Om du jobbar/tar föräldraledig kan du få som du vill om du meddelar arbetsgivaren två månader i förskott.
    Jag tror att han missuppfattar dig, man har ju rätt att förkorta arbetsdagen och då kan man som lägst gå ner till 75 %, men som jag förstår ska du ta föräldapenning halva dagen?
    Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • Millimina
    Womanizer skrev 2008-10-21 14:14:23 följande:
    Men det har jag ju redan gjort här en gång..men ingen trodde att det var mina Ska jag ta en kort på den orakade muffen?
    Nä. så snygga bröst trodde de väl inte att någon som ville visa upp dem hade..

Nja, jag gillar iofs orakat. Men är mer en brösttjej.. Mest en kuktjej förstås, men i brist på så tar jag bröst.
  • Fåret Shaun
    Millimina skrev 2008-10-21 14:14:02 följande:
    Trogga. Jag kan vara din vuxne vän och gå och "prata" lite med din chef... Vilken en! Var jobbar du?
    Uppsala kommun
    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Avstängd
    Millimina skrev 2008-10-21 14:16:25 följande:
    Nä. så snygga bröst trodde de väl inte att någon som ville visa upp dem hade.. Nja, jag gillar iofs orakat. Men är mer en brösttjej.. Mest en kuktjej förstås, men i brist på så tar jag bröst.
    Men om jag tar kort på raggets kuk då? Tycker ni om mig då? Den är stor och har inga direkta vårtor på...vad jag sett iaf.
Svar på tråden dårt asöires setuG