• Ickan

dårt asöires setuG

Har ni alla barnen skrivna hos dig annars får ni ju fixa det, mega flerbarnstillägg blir det då. Skit i vad de andra föräldrarna tycker. eller också inte...

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:08:38 följande:

wow! Kolla vad mycket barnbidrag jag kommer få när bebisen kommit! 5.514Jag anar en ny karriär!!
  • Ickan

Kompisar till oss har två barn var + ett gemensamt, alla barnen skrivna hos dem dessutom. Nu hade äldsta tjejen bestämt att hon skulle flytta till sin mamma och hon hade full koll på vad mamman då skulle få i barnbidrag (mamman har fyra barn till i sitt nuvarande förhållande) och såg det som jätteplus. Hon tänkte inte på att hennes pappa därmed skulle få motsvarande lika mycket mindre däremot...

• Ickan

Nästa story från verkliga livet...
    Grannens son o hans fru har nio barn. De har skaffat nästa så fort föräldrapenningen från första bröjat sina. O de bor i ett hus på typ 130-140 m2. Ganska trångt m andra ord. De stora barnen är därför ganska ofta hos sin farmor (vår granne).

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:14:21 följande:

Det stavas visst flerbarnstillägg Man får typ 1300 spänn i flerbarnstillägg från fjärde barnet, undrar hur mycket man får om man har sju ungar? *inte behöva jobba mer*
  • Ickan

Precis, förutsatt att det är han som får barnbidraget för dem o inte deras mamma.

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:25:04 följande:

"Anmäl om ni vill räkna ihop era barn i familjen Om ni är två föräldrar som bor ihop och har barn från tidigare förhållanden som ni får barnbidrag för, kan ni räkna ihop samtliga barn. Det gör att flerbarnstillägget kan bli högre. Men ni måste antingen vara eller ha varit gifta med varandra, eller ha eller ha haft ett gemensamt barn."Det verkar som om jag kan plocka in stålar på Snyggos ungar också.... Hur ser föräldraförsäkringen ut där? Och får Rufs lite extra p ga av sina bekymmer och att det medför extra kostnader?
  • Ickan

Studiebidraget räknas med, iaf för våra kompisar som jag nämnde innan, tre av deras ungar går ju på gymnasiet.

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:31:54 följande:

Hans äldste får ju studiebidrag, dotterns går till mamman. Kan man räkna med studiebidraget också?
  • Ickan

Jag fick mitt studiebidrag utbetalt direkt till mig på den tiden, det kanske inte funkar då men om snyggo får pengarna så räknas ju det in iaf.

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 15:33:46 följande:

Yyyeyyyyeeeyy!!Då borde vi kunna få för fem stycken ju
  • Ickan

Inte bra juh :-/

Perry the Platypus skrev 2008-10-15 15:37:24 följande:
    Idag varierar Ego och jag oss lite och smågrälar över sms istället.
  • Ickan

Det var mot mig o den jäkeln vann, väääldigt ego!

Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:41:48 följande:
    Japp. Det kommer från när han ryckte in i ett parti Betapet (mot dig tror jag) - vet att jag snabbt döpte honom till Egoboy då.
  • Ickan

Vad bra

Perry the Platypus skrev 2008-10-16 11:12:55 följande:
    *är på betydligt mer positivt humör idag*
  • Ickan

A har precis somnat, jag har fått kaffe o börjar få lite mer ordning här hemma. *ganska nöjd*

Svar på tråden dårt asöires setuG