• Kesso

Augustibebisar 2008

Hej på er!
    Vad roligt med en ny tråd. Att det är livat i tråden är ju härligt. Jag själv hinner inte skriva så mycket tyvärr. Men när jag väl hinner så gör jag gärna det.

Hur mår ni alla? Ammar alla fullt här? Hur är det kräcks era bebisar endel? Det gör Nils här.

• Kesso

Oj då! augustibebisar. Det skulle bli ett augusti barn här men blev juli i stället. Då får man väl kanke inte vara med här då?

• Kesso

Hej på er alla!

Nu måste jag skriva något här. ja ghar tyvärr inte lika mycke ttid att sitta här när man nu har två barn. ja, här är Vilma i trotsåldern och amningen har strulat med Nils. Så jag har inte mått bra. Men i dag vägde jag Nils och han hade gått uppåt i vikt. Jag kämpar med amningen och det verkar gå åt rätt håll. Tur att jag har kämpat. Det verkar funka nu hoppas jag att han går uppåt utan tillägg. Ja, tiden går så fort. Nu är snart Nils 4 månader. Helt otroligt.

Hoppas ni alla mår bra. Att allt fungerar.

• Kesso

Kaol:
    Tack! Trevligt att höra från dig. Jo, jag mår bättre nu. nils ahr inga ryckningar nu. han har medicin morgon och kväll. men det blir han snart av med hoppas vi. jag har ju glömt medicinen någon gång och det blir endå inga ryckningar. Så skönt! Hur är det med er? Ammar du för fullt?

jucea: Ska du redan börja jobba? Njuter du inte av att vara hemma?

Här är det regn och rusk i dag. Så tråkigt. Ska gå och krypa ner med Nils och sova en stund.

Hur är det med amningen på natten för er? Jag ammade nu i natt vid ca. 22.30 och sedan 02.30.där efter 05.30 och sedan 07.30. Det var ca. tider. men annars innan dess så kan det ha varit nätter med varannan timme.

Ha det gott alla!

• Kesso

lille08:
    Vilket lyx du har annars. Ja, då var han extra hungrig i natt. Märkte du om han åt mindre på dagen då? Ligger du ner och ammar på natten?

Hur är d et med er andra? Ligger ni ner och ammar på nätterna? Själv måste jag gå upp. Han vill ej ligga ner.

Carinamamma84:
    Samma här lämnat på förskolan och nu är det lugnt fram till 14. Så nu ska jag gå och vila snart.

Har ni också regn och rusk i dag?

• Kesso

Kaol:
    Grattis! vad roligt. Njut nu med all förberedelse för sedan är det över. Då så kände jag att vad ska vi göra nu. Men endå var det skönt att slippa all planering. Lycka till nu med förberedelserna och på bröllopet.

Carinamamma84:
    kommer det hem en babybox vid 5 mån.? Har man fått fylla i papper då eller kommer det automatiskt till alla?

• Kesso

Misshellen:
    Vad tråkigt att du mår skit. men du jag säger du är ingen dålig mamma. Jag har själv mått skit nu och det värsta kom vid 3 mån. Så det kan komma en deprission just nu och det är nog de du är inne i nu. Kram på er!

• Kesso

Jag har Nils i en vagga precis brevid mig. Men har honom också brevid mig i sängen. Vad sover era små?

• Kesso

kaol:
    Det där med nappen så är det här också. Alltså han suger en stund sedan släpper han taget och börjar skrika och då stoppar jag in nappen och då blir det tyst. Sedan får han bröstet igen och så samma visa o.s.v. Detta tycker jag varit jättejobbigt. men får inse att det är så han vill ha det. han vill inte ligga och gotta sig vid bröstet.

jucea:
    Jag har också haft det jobbigt med amningne. Han har inte velat suga rätt antagligen. men du ta det beslutet som känns bra för dig. Sluta amma om du vill det. jag kämpade på för jag så gärna ville. Nu verkar det gå bätttre.

Vad är det för babybox? har inte hört om det. Det vill jag ockå ha.

carinamamma84: Kul med intervju. vad är du med i?

• Kesso

vad skönt det känns att flera har problem med amningen. Ja, det där med nappen i mellanåt trodde jag att jag nästa var ensam om. Det var jag nog visst inte då.

Svar på tråden Augustibebisar 2008