• Kesso

Augustibebisar 2008

Lana:
    Du är också duktig som kämpar. Ja, vi har ju haft lite lika problem med våra småttingar. I går ville han inte ha varannan timme. så han har säkert inte gått upp så mycket. ja, han skrek ju så i går. meni dag på morgonen så bajsade han. ja, det var de som gjorde ont i magen. Nu har det varit så två ggr. vill inte att han ska ha så ont dagen innan han ska bajsa. ska fråga BVC om det går att göra något åt det. Så kräcks han.

Hur mår ni alla i dag? vilket trist väder. Så tråkigt alltså men adventen i fönstren lyser upp lite e alla fall. Ja, när....nu tänkte jag undra hur denna julen ska bli för oss som familj? Nu har min man åkt in till sjukhuset. Nu sitter jag här. har lämnat dottern som fick komma hem i går för hon hade feber. men inte då. hon var som innan när hon hade sovit. jag tog tempen ju och ingen feber. de blev snopna i dag när jag kom med henne. Hon var ju inte bra i går. Jag vet inte vad de tänkte men jag sa ja, jag var väl kanke dum som lämnade henne i dag. Ska rings och kolla hur det går med henne.

• Kesso

hallonsocka: Det var nog jag som fr¨ågade de som ammar fullt hur ofta barnen behöver mat.

Nej! nu blir jag trött på det. Började med mjölkprodukter igen efter 5 dagar utan. Så åt han så bra i söndags. Sedan så åt han sämre i går. i natt sådär bra. Nu i dag så vill han inte riktigt igen. Så surt mitt i allt. jag som var så glad. Han spyr ju direkt efter han har ätit. fast jag har kvar honom i läget vid bröstet. Har ringt BVC nu och jag vill göra ett mjölktest. Vill inte hålla på att sluta med mjölken om det inte är det. Det är ju så jobbigt i onödan. trodde att han tålde mjölken. har ingen i släkten vad jag vet som är allergisk. Så surt alltså! Oj! Nu fick ni höra mitt tjat. alltsi är det något. Förlåt mig om jag tjatar.

• Kesso

moe:
    Vad skumt! Sådan är min Nils också kan jag säga. Han har överskridit 6 kg också. Vad skönt att det är så på natten. De på bvc har aldrig sagt till dig att väcka henne på natten om hon ej går upp i vikt?

Hur är det på eran BVC? är de viktberoende där? Här är de det. de vill ju väl men om de inte ha rgått upp 25gr. varje dag så.....ja....de vill ju helst det.

På tord. ska jag väga Nils igen. Hoppas han gått upp lite då.

• Kesso

Bv:
    Så söta ni är på bilden. ja, jag gick spädbarnsbabysim med dottern. Med sonen nu så blir det inget. men det var mysigt. Jag vet inte men jag tror att hon blev rädd av att gå på det. är rädd i dag och vill inte bada ofta. När jag ska ducha håret så skriker hon. Så jobbigt alltså.

Här har jag en som har svårt att gå i säng. Hon känner nog atmosfären runt om. Att det är något som vi är ledsna över. Jag vet inte men barn förstår mer än vad vi tror.

• Kesso

pling84:
    Nils har börjat sova mindre också. han sover kanke bara en timme i taget. I dag så har han sovit väldigt lite. Så nu har han sovit sedan ca 19. Hoppas han sover längre mellan varven i natt.

Ni som ghar börjat ge gröt: Hur reagerade era barn? Här så spottar Nils ut det. Ja, jag får väl kämpa på. Har bara gett 2 gånger än. Det tar väl ett tag innan han får smak på det. Jag ger den där majsgröten nestle. vad ger ni för sort?

• Kesso

Lana:
    vad tråkigt att Elly gått ner i vikt. Hon på Bvc sa också till mig att jag skulle ge ersättning. men jag ville inte heller det. Men du ge ersättning en gång enbart på kvällen. Förstår om du ej vill men de tkan nog vara bäst för elly endå så hon får en kik så att säga. Sedan så säger ju ingen att du måste fortsätta. Hur får du sova på nätterna då? Vill hon ha ofta på natten?

• Kesso

wiew:
    vad tråkigt att BVc sköterskan var sådan. Här har de påpekat på en gång och gjort något åt saken. De är viktberoende här och det kan också vara jobbigt. Min bvc sköterska direkr när han had egått ner i vikt för lite att sa rakt svar. jag tycker du ska ge lit etillägg på kvällen. Ja, det var tråkigt att hon inte hjälpte dig. Man vet ju inte hur man ska göra. Jag hade gett lite tillägg om jag var dig. Ja, eller intensivamma.

Vt: vad skönt att det endå var så positivt med Marcus.

Ja, här är min man inne hos sin pappa. Han sover där och det är andra natten nu. Han är ju på sluttampen nu att leva. Så surt! S¨å här mår jag skit nu. Ja, jag bara lider med så att säga.

Har läst lite vad ni skrivit snabbt.

• Kesso

Hej!
    Här skrivs det. har inte varit inne höär på länge nu. just nu har jag hjälp av min mor och far här hemma. så skönt! som synd är bor de inte här nara mig. Ja, som sagt här mår man skit. Eller vad jag nu ska säga. jag är ju ensam nu mycket med barnen. Min man sitter ju och vakar både natt och dag i omgångar hos sin far. så surt. Finns inget att göra. Vi bara väntar på det sista. nu är båda föräldrarna borta. Ja, denna Julen så tråkigt. men får försöka glädjas åt sina barn. Tjejen märker ju att det är något så hon blir orolig själv. hon frågar efter farfar mellan varven och efter pappa n är han är borta. ja, så tyfft det är nu för oss.

Hoppas alla andra mår bra här. jag läser inte igenom allt ni skrivit här. Läste bar snabbt.

Angeluzia:
    Det här med cellprov. Jag fick en kallelse nu efter förlossningen. Då sa läkare till mig att jag skulle vänta ett halvår efter förlossningen. man ska inte ta det provet när man är så nyförlöst menade han. det är ju torra slemhinnor man har när man ammar. det är därför det gör så ont. Så jag ska ta det i ca. mars.

• Kesso

SNÖ? Vad härligt! här har det kommit lite fjun men det är inget att hurra för. Det har ju varit så grått nu länge. det ska vara en vit jul ju.

• Kesso

Jaha, då ska jag försöka mig på att sätta fram lite mera jul här hemma. Brukar göra ett tomteland. Så vi får se. Måste pigga upp mig lite.

Svar på tråden Augustibebisar 2008