• Kesso

Augustibebisar 2008

Misshellen:
    välkommen in i gänget! här är min Nils 5 mån. jag har inte heller känt att det knappt varit någon Jul.

Pling84: vi har en antilop tror ja gden heter från ikea.

Ni som har tripp trapp stol. vad där det för någon modell? Ska köpa en sådan till dottern nu som blir 3 i april.

• Kesso

Ja, ha där försvann allt jag skrev.

Mareldsbarn: vad köper du din tripptrapp när det är dax? Har du tips?

linas: vad roligt att fås hoppa. vad har du köpt din tripptrapp?

behöver tips för jag ska köpa en. Vafd är det för pris? jag tycker att beg. på blocket är dyra.

Vet ni ......hm.....blev så besviken i kväll. har köpt ett par gångskor i dag för 799kr. jag gick en promenad i rask takt. jag fick skoskav. Nu vill jag lämna tillbaka dem. tog en halv storlek större. Undra om jag kan lämna tillbaka dem. jag har ju klippt bort lappen och gått ute. Typiskt!

• Kesso

Är det några mer här i tråden som träffats? Jag och lana har träffats. Det var i somras. Vi var på semester där.

LinaS: nääää..jag tror inte heller det men...så synd.

• Kesso

VT: vad trevligt. Då bor ni inte långt i från varann?

En fråga till er som ger flaska.
    Vad andvänder ni för flaska och sorts napp till den?

Här har jag en babmino och en mam flaska. men Nils klarar inte napparna bra. han har till bambino nappen 1 och till mam 2: an. Ska inte han klara en 4 när han är 4 månader? Alltaå det kommer för fort. Undra om det är fel på honom? ä rdet någon som ahr samma problem? Jag måste fråga BVC detta.

• Kesso

linn78:
    Ja, det har jag men får göra det igen. Vad ger du honom i flaskan? Han sätter i halsen med 2:an. Då är det mam.

Vt: Ja, han är väl det då. Jag är väl inte van vid det.

Nils har ju gått över 5 mån. Hur ska man göra med vällingen? jag har köpt sempers välling från 6 månader. kan man ge den redan nu?

• Kesso

Jaha. här skulle Nils få ersättning nan nr. 2 i kväll. Nej! han tog bara 40 sedan somnade han. han gilla rinte det. men jag vill ju sova. I går så tog han 180 nun 2 och sov 4 tim. Sedan ville han ha bröstet. Men han vill ha så ofta på natten. Jag får inte sova gott i alla fall när han får ersättning. Så surt. Kan det vara att han inte blir så mätt? Men jag tycker det verkar så.

Är det någon som köpt sempers mild välling i havre från 6 mån.? Den verkar vara i ny design. Kan man ge den vid 5 mån. fast det står 6 mån.? någon som vet?

• Kesso

Jag undrar om ett barn kan somna så gott nu som nils och inte vara mätt? Det är skumt för han åt inte alls mycket i kväll. Ja, barn äter nog när de vill. Han tar nog ersättningen när han verkligen är hungrig.

• Kesso

BV: var i affären nyss. Gissa vad jag glömde? Jo, vi föräldrar. Så typiskt mig. Hur länge är en sådan ute i butiken? Måste den köpas i dag?

Nu är jag själv med Nils. vilma har åkt med till mormor och morfar. Mannen är på sjukhuset. Nu är svärfar jätte dålig. Ja, när ska det ta slut?

Snart nytt år. Jag hoppas att det inte händer oss något sorgligt år. Men vi har ju haft 3 tuffa år nu så ....hmmmm...? Tänk om vi kunde vinna något! ja, då blir det positivt.

• Kesso

Mareldsbarn:
    Här ska vi gå bort till ett par vänner på samma gata. Så kommer det ett par vänner till dit. Vi ska äta potatisgratäng och älgkött tror jag det blir. Sedan någon god efterätt med aftereight. Det blir lugnt. Vi är i alla fall barnfria från ett barn.

Är det någon som har ett gott tips på hur man gör en god potatisgratäng?

• Kesso

Tar man enbart 40% grädde och fyller upp till potatisen så måste väl den bli bra. eller kan man spä ut med lite mjölk?
    Ingen som hade tips? nu ska jag snart göra den.

• Kesso

Vt:
    Blir inte potatisgratängen blaskig då? Tänkte undvika lök. Nils tål inte det. är så känslig. men älskar vitlök och lök.

• Kesso

Ja, jag gör inte heller potatisgratäng så ofta. Det här blir nog bra. gjorde på mitt egna sätt. hoppas det blir bra. Jag slatade och pepprade i två omgångar. jag la i champinjoner för att det skulle bli något i den. Så hällde jag i ca. 2dl grädde och spädde ut med lite mjölk.

• Kesso

HOPPAS ALLA HÄR FÅR ETT GOTT SLUT OCH EN GOD BÖRJAN PÅ DET NYA ÅRET.

Själv hoppas jag på att 2009 året ska ge oss familjen något positivt som verkligen lyfter oss mitt i allat det svåra vi haft under de 3 senaste åren.
    Jaha, nu blev jag åter själv med Nils. Nu åkte mannen till sjukhuset. Jag ska passa på att gå en promenad. behöver ju det och det är så skönt. Ja, man känner ju av fläsket....hi....ska gå ner till den vikten som innan tänkte jag. Bara man själv mår bra så kvittar ju vikten.

Nu ska man äta och dricka gott i kväll.

GOTT NYTT ÅR!

• Kesso

Lana:
    Oj! 500gr. Det var tidigt. Hoppas verkligen att det går bra. Vilken v. var hon i? Det är väl helt säkert nästan att barnen klara sig v. 27 och framåt om det föds förtidigt. men jag antar att det är tidigare. Hoppas....hoppas...Ville den förståss ut eller vad hände?

Jag kan säga att det jag glädjs åt nu i det svåra är ATT HA TVÅ FRISKA BARN.

• Kesso

Hej på er!

Ja, då har vi gått in på år 2009.

Här var det lugnt i går. Vi var hos ett par vänner som bor på samma gata. Vi åt potatisgratäng,älgkött med god vin sås, sallad och bröd till det. jag fick göra min egen potatisgratäng för Nils är så känslig mot lök. Här får vi hålla utsikt på gatan. Det har varit endel inbrott här. Så otäkt! Drabbades själv när vi bodde i lägenhet. Så jag är rädd. Men det var ett antal årsedan. I natt ska jag vara ensam. Mannen ska till sjukhuset. Så surt.
    Vilket härligt väder vi har i dag. Det är blå himmel med sol och jag tror några minus.

Lana:
    Elly, reagerar hon inte när du ätit något annorlunda som t.ex. räkor och lök?

VT: Det kan inte vara så att hon hade ont i magen? Om du ammar har du ätit något annorlunda? jag håller inte koll på vilka som ammar här.

När kan barnen få tänder som tidigast igentligen? Nils håller på här med fingrarna i munnen och har hållt på ett tag. är det tänder på g?

• Kesso

Nu har jag och Nils varit ute och gått en långpromenad. Så skönt! Jag har blivit duktig på att gå ut och gå igen. jag mår så bra av det. Ska ju få ner låren igen. Ja....hi...det sitter på rumpan också.

• Kesso

GO KVÄLL!

Ja, då ahr vi inte skrivit här på ett tag. Detta året började inte bra. Suck! svärfar dog den 1 jan. Så här är det sorg nu. Det blir mycket att tänka på eftersom inte svärmor är kvar i livet heller. Hon dog för knappt 3 år sedan. Så här mår jag inte bra nu. Barnen mår bra iallafall och det är huvudsaken.
    Tur att ha barnen att glädjas åt.

Hoppas alla andra fått en bra start på året. Soom sagt har inte läst igenom allt ni skrivit nu.

• Kesso

Tack! Det behövs mycket styrkekramar just nu........syter så för allt framöver nu. Begravning...m.m.....I morgon till begravningsbyrån.

Svar på tråden Augustibebisar 2008