• Kesso

Augustibebisar 2008

kaol: vad roligt att se. Vad fina ni var.

Här är det jobbigt i dag. De ringde i från förskolan och sa att tjejen hade feber. Ok, tänkte jag. Samtidigt så skrek Nils för fullt. Ja, fick inte tyst på honom. Han är ju också lite förkyld. Men näe vi kom ut då tystnade han.
    Nu har jag tagit tempen på tjejen och nä, det visade ingen feber.. Att ta tempen i rumpan är ju det bästa. Visar rätt ju. Vad konstigt så sa de att hon har feber. Så hon måste var hemme en feberfri dag innan hon går tillbaka. Ja, det var ju skumt detta. Visst hon är snorig men endå.

• Kesso

Jaha, vilma är som vanligt här. Kan det vara så att hon ville hem. hon märker kanke att jag är nedstämd och ledsen att min man ska förlora sin pappa nu. Vet inte? De förstår mer än vad vi vet.Han har ju 2006 förlorat sin mamma. så svårt alltså. Bägge innan de blivit 65. Mamman var inte ens 60.
    Så ringde svägerskan min för en stundsedan och sa att han blivit sämre. Nu är det de sista alltså. Suck! vet inte vart man ska ta vägen. är så ledsen.

• Kesso

Lana:
    Ja, han somnade ute. Sedan var han lugn. men han är så sällskaplig. Vill bara vara i famnen. jag får inte lägga ner honom. Han har väl blivit rädd för syrran sin som är där i mellanåt. Hoppas det blir bättre, kan ju inte bära honom hela tiden.

carinammamma84:
    vad tråkigt att det hände så mellan er. Hoppas det ordnar sig. Vi måste ju endå acceptera varnn här. Alla är vi olika.

Ja, här är det lugnt i kväll. Min man är hemma för det är några på sjukhuset. men han ska vara hemma tisd. och onsd. till att börja med. Åååååå.....oppas det går bra. Hoppas han blir bättre alltså. det är en dröm. Det märks att han är ledsen men visar det inte så. Vad ska man göra? Jag har inga ord.

• Kesso

BV och Carinamamma:
    Snälla ni! måste ni prata om detta i denna tråden. Vi andra är ju inte inblandade. Det är så tråkigt när man ska behöva bli osams. Snälla red ut det själva.

• Kesso

Det var tråkigt att det blev så mellan er . Glöm nu detta och gå vidare. Inboxa varann om det är något ni vill dikutera angående det.

• Kesso

Carinammamma:
    Jo, här har det varit jobbigt i dag. jag fick hämta dottern på förskolan som hade feber. men nej! när hon kom hem skulle jag kolla och gjorde det och ingen feber. Nils har skrikit så jag ej fick tyst på honom förrän vi kom ut. Sedan ringde svägerskan och sa att svärfar var så dålig. Suck! Va dj obbigt. Får se hur morgondagen blir. Javisst blir man arg när folk vill lägga sig i. Bajset här är gul grönt och löst kna jag säga. jag ammar ju fullt. Så vet inte om det är normalt då?
    Det tror jag är normalt när barnet börjar äta mat att det blir brunt då.

• Kesso

Carinamamma84:
    Jag ska försöka helamma till 6 mån. Jag har ju läntat efter detta. Hann inte avslutat min amning på dottern. Så jag kämpar på. Tack! varför tycker du att jag är en bra mamma? du är också det.

Måste fråga er ammar helt. äter era barn lika mycket varje dag? Eller kan de gå längre mellan tiderna eller äter mindre?

• Kesso

Nä, nu måste jag äta något och sedan tänka på att lägga mig och sova.

Carinamamma:
    jag fattar inte att jag har orkat kämpat mig med amningen. Det är väl bara för att jag så gärna vill. jag ringde en gång till amnings mott. Då sa hon till mig att jag kna inte veta varför du ska ge ersättning. jag sa att han har gått ner i vikt så därför. Men hon sa att är barnet friskt och du som mamma frisk så kan allla amma i 6 mån. hon sa att intensivamma och så får jag så ha ett gnälligt barn i ca. 3-4 dygn innan produktionen kommer igen. Okej ! tänkte jag. Men det blev inte så jobbigt. Så nu ammar jag helt. Fast han krånglar i bland.

Svar på tråden Augustibebisar 2008