• Kesso

Augustibebisar 2008

rimfolina:
    Inte ensam är du. ja, vissa rasar direkt i vikt. men inte jag. har ca. 2 kg. kvar till den vikten som jag vägde in mig på. var precis samma med första barnet. Men jag gick ner allt. jag är ju inte den som är överviktig annars. Så det gör ju inget men jag vill gå ner där jag var innan.
    Vi måste tänka att vi fått barn. Då ska det synas. Då mår vi bättre men i vissa lägen kan det kännas orättvist att den del rasar direkt i vikt.

• Kesso

Kvack:
    Det lät mysigt med åka pulka. här har det töat bort det fina. i går kunde vi åka men inte nu. Så trist! ha det så roligt i pulkabacken.

• Kesso

Hej!
    Lana:
    vad skönt att hon har gått upp. Ja, tänk var ersättningen kan göra nytta. Vad sa de på BVC skulle du fortsätta med ersättningen?

Kvack:
    Då är våra på samma nivå när det gäller vikt och längd. När var det du fick barn? ja, jag kan väl läsa i din gb. om det står där.

• Kesso

BV: jordbävning......hm...vad otäckt. Ja, strömmen gick här i dag och de har berott på det. De kände av det en bit här i från men här gick bara strömmen.

Ni som är sjuka krya på er!

Jag vet en som är lika lite som Nils som fått RS viruset.

• Kesso

VT: Ja, här har vi julpyntat lite. jag gör ju mina tomteland. Så har jag gjort en häftig krans att sätta på dörren.

• Kesso

VT:
    Jag fattar inte att jag gjort så mycket pynt här hemma. Denna julen är ju jobbig. Men jag tänker att det är endå roligt att ha gjort tomtelanden för vi ska vara hos oss i år. Så jag känner mig duktig att ha orkat ta i tu med detta endå trots omständigheterna. ja, du vad ska du hitta på till en 10år och en som är 12 år? det är inte lätt.

• Kesso

Hallå på er alla!

Hoppas ni haft en trevlig julafton.

God Jul på er alla!

Kaol:
    Nej! fy, vilen otur. tyvärr är det dom tiderna nu. Blääää....Det gick på Vilmas förskola nu innnan de stängde. så jag direkt höll henne hemma när det blev några som hade det. Så hon klarade sig. Så skönt. hoppas ni andra slipper. Inte roligt att ha på julafton när man äter så god mat.

• Kesso

Hallå där!
    Nu är jag på tråden igen. Det har strulat för mig att komma in här. men det gör väl inget. Då sitter jag inte här. Kan ju vara borta ett tag.

Hoppas alla haft en bra JUL. ja, själv så har det känns konstigt att inte svärfar kunnat vara med utan ligger inför döden. Så surt! så nu ska snart min man dit och sitta.

Är ni sjuka? ja läste lite snabbt. vad surt! Här är vi friska i alla fall så sätt. tack för det. vi går inte ut i stora folksamlingar nu. det går ju lite av varje. Kräcksjukan b.la. Den vill jag inte ha. Vi har klarat oss. Tråkigt för er som fått den. men då har ni väl varit ute bland folk och då smittas det ju. Alltså jag menar inte att man inte skall vara bland folk så men kan undvika lite i alla fall. Då klarar man det bättre. Ha. handsprit också. ytdesinfektion när någon kräks.

Krya på er alla sjuka!

Här har jag nu röjt Vilmas ( stora tjejen)kläder det som är för smått. Äntligen. Maten står på så nu blir det torsk och potatis. Nu vaknade visst Nils. Då får jag ta han. nu ska han få gröt.

Ha det bra alla.

• Kesso

Amelie:
    Hur får man ut de kupongerna. papmers är ju en internetkupong. Skriver jag ut den och sedan kan lösa in den? Har aldrig varit med om detta. Har bara fått kuponger på posten.

Svar på tråden Augustibebisar 2008