• Kesso

Augustibebisar 2008

Bebis vagga:
    Barn är ju olika i sin utveckling. de var konstigt att de sa så. jag tycker att du ska inte bry dig. var stolt som du skrev. Det är ju bättre att vara före än efter. så vad var det för någon kommentar från läkaren.

• Kesso

Ja, då har vi varit på Bvc i dag. Nils hade gått upp 160gr. på 3 dagar. Ja g hade då bara fått i honom 120ml i ersättning. Men bvs sköterskan sa att det var inte ersättningen som gjort att han gått upp i vikt utan det var min bröstmjölk. Så skönt. Vad glad jag blev. Ska nu vara mjölkfri i morgon också. Sedan börja med mjölk igen. Ska sedan börja med gröt till Nils. Ge lite ersättning på kvällen om han vill. Så skönt att få amma lite till trots att han strular. Fatta vad glad jag är nu men någgot positivt mitt i det mörka för våran familj.

I kväll så fick Nils sur läppe mot mig och sedan gallskrek. vi fick knappt tyst på honom. det kändes som han hade ont någon stans. Fy, vad hemskt det var. Har aldrig varit med om det. Så skrek han i omgångar. Kna det vara rädd för syrran också. hon är ju där och petar på honom men inte kanhan skrika så länge då. Sedan åt han och ja, spydde förståss. Nu fick han i sig ytterligare och har somnat nu så gott.

Har ni fått upp adventljustakarna? Här är inte någon uppe ännu. Det blir tidigast i morgon. Jag brukar tända dagen innan. Tänk att det är 1:a advent nu snart.

ha det gott alla!

• Kesso

Kvack:
    Ja, visst är det skumt när barnet blir så. Nu är allt som vanligt igen med Nils.

Carinmamma84: Men Nils är 4 mån. nu.

Har era barn börjat sitta i barnstolen vid bordet ännu?
    Nils har inte det. Jag vågar inte ännu för han är inte så stabil ännu. Men det kanke går om jag bullar upp med kudde bakom?

• Kesso

Ja, nu får jag också börja testa med Nils i barnstolen. Ska ju börja med gröt snart.

I dag har jag och syrran bakat pepparkakor. Jag gör ju förståss en egen deg. så gott!

• Kesso

Kaol:
    Ja , jag vill önska er Lycka till i morgon! lev nu det sista som sambor. alltså ni kommer att få en underbar dag i morgon så njut. den går fort över. Ska det bli stor fest med många gäster? Tips är ni nervösa innan ni ska gå in i kyrkan så ta ett djupt andetag innan ni kliver in. Kram

• Kesso

Kaol: Ja, jag är också nyfiken på hur du och din klänning ser ut även blombuketten.

• Kesso

Jag tycker det är fantastiskt här på familjeliv att få skriva av sig och få råd, tips och uppmuntran. Ja, man skaffar sig nya vänner också.

Ja, här är det nedstämt i dag. svärfar är ju så dålig. ska åka och hälsa på honom nu snart. Suck! så tråkigt. hur blir denna JULEN?

• Kesso

Lina s:
    Fy, vad obehagligt. hoppas att de blir av med det i alla fall inte kommer så ofta. själv så tyckte jag det var så obehagligt i går när Nils skrek så man ej fick tyst på honom. Undra vad det var? tillslut tystnade han. jag tror det var magen. I dag har han bajsat. Det sägs ju att någon dag innan barnet behöver bajsa så kan det vara oroligt och ha ev. ont. hoppas det går bra med barnen när det gäller kruppen. tråkigt att båda fick det. Försvinner det när dom blir äldre eller vad sägs? Mina båda har haft någon form av Ep- kramper. Men på flickan är det borta nu. Nils får med. och det är inget nu. Så han blir nog av med med. och så är det också borta.
    Inte roligt att få hålla på med med. morgon och kväll.

• Kesso

carinammamma84: Vilka underbara kort på dina barn. ja, det är verkligen söta!

Svar på tråden Augustibebisar 2008