Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

Hur är rekommendationerna nu egentligen? Glömde fråga vid bvc. Ska man helamma till sex månader om det är möjligt? Och inte ge nån annan mat alls fram tills dess? Eller ska man börja ge smakisar i något skede? Hur mycket i såfall och när ska man börja ge hela måltider på burk? Ser att du jucea redan laddat upp med burkmat. Har Ted börjat äta det redan? Hur gör du med amningen?

• goshheidi

Tack för svaren KaOl och Jucea. En månad till då och sen några smakisar.

Min lilla gubbe har sovit riktigt dåligt idag i motsats till igår när han sov fyra timmar i sträck på eftermiddagen, vilket säkert berodde på vaccinationen.

Hallon, precis sådär har Felix varit idag också! Bara velat bli buren. Håhhåhh. Mycket man får gjort då :) Han sover också just nu. Men om tre timmar är det min egentid med greys anatomy :)

• goshheidi

en gång i veckan :) Vilken lyx :) haha. Här bajsas det två till tre gånger per dag, ibland ännu mer.

Hur orkade du resten av kvällen igår Hallon? Hoppa M sov bra på natten. Felix sov relativt bra inatt.

• goshheidi

Wiem, hihi :) Vår "blev gjord" 6 december :) Tror inte det blir nån till gjord dethär året. Men man vet ju aldrig. Mensen lyser dock fortfarande med sin frånvaro, och så länge jag ammar så tätt som jag gör nu så kommer den med all sannolikhet att hållas borta en stund till. Men kanske man för säkerhets skull borde kolla en gång i månaden med grav.test. Amning sägs ju inte vara nån säker prev.metod....

• goshheidi

Åååh, Felix har varit så gråtig idag också. Undrar vad det är för nåt och om det ska hålla på länge!? Nån annans bebis som var likadan vid tre månader? Kanske det bara är nån period som han är inne i? Han är inte hungrig för när jag erbjudar bröstet så skriker han och vänder bort huvudet, och inte kan han vara trött heller för han har varit vaken bara en timme. Så jobbigt när man inte vet vad det beror på. Och i bärsjalen så vill han bara vara en kort stund och så börjar han gråta där också :/ Enda som hjälper fortsättningsvis är att bära, bära, bära, bära :/

• goshheidi

BV, ååå va söt han är! Ja han är faktiskt blivit stora killen. Han har valkar på benen tillochmed Det är så gulligt när bebisar får det tycker jag. Felix föddes med sååå spinkiga ben, men ganska snabbt fick han också valkar överallt

• goshheidi

Amelie och VT, ok. Nästan allt av det ni skrev stämmer in på Felix. Hoppas det går över snabbt... Jag håller på och får ett nervous breakdown här hemma. Orkar inte med något... Hur gör ni för att hinna med allt? Med att städa, diska, tvätta kläder, handla mat, laga mat plus ta hand om en gråtig fis? Hur organiserar ni er dag? Vad gör ni när ni stiger upp? Vilken tid stiger ni upp? När går ni och handlar? När planerar ni in era promenader osv osv?.... behöver lite hjälp med att strukturera min dag. För varje dag ser lite olika ut här... och jag tror att Felix kanske skulle behöva lite mer struktur... Han somnar dock nästan varje dag klockan 11, men vi stiger upp först nio tiden.

Svar på tråden Augustibebisar 2008