Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

Hej, det var några dagar sen nu igen. Har dock för ovanlighetens skull faktiskt läst ikapp allt! :)
    Jag höll ju på att falla ihop av trötthet senast jag var inne. Men jag tycker att jag har fått nån slags struktur på dagarna nu.

På lördan blev det nåt jox med min mjölkproduktion. Felix drack "slut" på mjölken i båda brösten... Ja, det kan ju inte ta slut sådär bara , det produceras ju nytt hela tiden, men han drack i alla fall från båda brösten på kvällen när han i vanliga fall brukar bli nöjd med bara ena bröstet, så sedan när vi skulle gå och sova klockan tio så fanns det inte tillräckligt åt honom för att han skulle bli nöjd med en gång och somna :( Så han ville till bröstet med nästan en timmes mellanrum under natten och satt sedan fast i tutten hur länge som helst, och på söndan skulle vi till P:s mamma. Och det var ju typiskt att det skulle börja krånlga just när vi skulle till henne, för hon har hela tiden varit utav den åsikten att jag borde ge ersättnig på kvällarna så att han blir nöjdare och sover längre nattetid och bla bla bla. Men F har varit jättenöjd en längre tid nu och bara ätit var fjärde timme, men så just när vi ska till henne då så kom han in i en produktionsökningsperiod och han ville till bröstet med en timmes mellanrum när vi var där. Orkade dock inte förklara för henne hur det fungerar så jag lät henne berätta sina åsikter och låtsades lyssna och tro på hennes kommentarer.
    Nu är det i alla fall tillbaka till det normala igen. Så nu äter han med fyra timmars mellanrum.

VT, fydå vilket elände med M:s cancer :( Vi ska hoppas att allt går bra.

Jucea, vilken fin barnbilstol

• goshheidi

VT, håller med dig till hundra. Och man känner ju sitt eget barn bäst. Han måste ju snutta oftare om han behöver mer mjölk. Är less på att svärmor samt att hennes dotter tror sig veta bäst om barn. Som när jag sa åt dem att han åt varannan timme när han var några veckor gammal, ja då var det mitt fel typ för att jag inte hade lärt honom med tutten. Härregud, han var ju jättehungrig varannan timme! Om han inte var hungrig utan bara haft sugbehov så hade han knappast velat ha bröstet alls. Suck.

• goshheidi

lärt honom med nappen skulle det stå..... De menade att om jag hade lärt honom med nappen så hade han tagit den istället för bröstet nattetid. Jaha... men han skulle väl ändå ha vaknat varannan timme när nappen fallit ut. För två timmar i sträck har i alla fall aldrig Felix haft napp i munnen. Har era det??

• goshheidi

Vilken energi du har VT :) ute i snöyra på morgonen. Jag har inte ens fått på mig kläder än och klockan är två på eftermiddagen hahahah. Men nu ska jag i duschen.
    Kram på er alla. Hoppas ni har en fin dag!
    Jag ska julpynta lite idag om jag hinner och sedan anmäla oss till en musikkurs.

• goshheidi

hmmm....Felix har varit vaken i snart fyra timmar i sträck och visar inga tecken på att han är trött...Väldigt olikt honom. Nu håller han på och jollrar som bara den.

• goshheidi

Vad händer i nitton veckors fasen? Nyfiken!! :) Jag pallar snart inte för trycket. Snart beställer nog jag också dendär boken åt mig själv i julklapp :)

• goshheidi

Carina, hihi :)

Salvia, kom ihåg att påminna mig igen imorgon. Felix har somnat. Så nu kryper oxo jag i säng. nattinatti. Ses imorn.

• goshheidi

VT, alltså du ska veta att din vänlighet och hjälpsamhet gör mig alldeles rörd :). Tack för att du skulle besvära dig att skicka bok, men ifjol öppnades även www.adlibris.fi och jag har sett att den finns där, så jag ska nog beställa den idag när ni har pratat om den så mycke om den :)

Saliva, nu ska jag fixa in din blogg i vår blogglänk.

• goshheidi

lille08 hihi, precis likadant gör Felix. Så gulligt att man inte kan låta bli att skratta och le tillbaka.

Svar på tråden Augustibebisar 2008