-
Åh, så sött!!KaOl skrev 2008-12-02 12:21:19 följande:min lille festkille... www.familjeliv.se/hem/kaol/gallery/phpdyeckz....
-
Ser att ni pratar bajs... ja, W är ju en riktig liten "skitunge" som ser till att det blir minst 5-6 bajsblöjor om dagen!

-
BV: Det kommer säkert gå jättebra i badhuset! Vi var där för första gången för nån vecka sen. William älskade det!

-
mOe: När William var nyfödd så bajsade han först varje dag, sen hade han ett uppehåll och då sa de på bvc att det var inget att oroa sig för just för att barn som helammas tydligen inte kan bli förstoppade. Hon sa att det är lika normalt att bajsa en gång i veckan som att bajsa efter varje måltid. Ja, nu höll ju inte det där bajs-uppehållet i sig så värst länge för W, utan han tömmer tarmen ofta... men det var iallafall svaret som jag fick...
Beror kanske lite på hur mycket och ofta de äter också och hur mycket överskott det är som ska ut. W äter ofta - och bajsar ofta!
-
Igår fick William smaka på gröt för första gången. Oj, vad gott han tyckte att det var! Han blev jättesur när han inte fick mera!
Hade tänkt vänta med gröten tills han blivit fyra månader, men nu det sista har han ätit så himla ofta om nätterna och det verkar inte riktigt som han står sig mätt på bara amningen... så det vore skönt om han kunde äta lite gröt om kvällarna. Hur länge ska man hålla på med smakportioner förresten? Jag gjorde en matsked gröt, men som sagt... han hade nog gärna klämt i sig mera! Matvraket!
-
William badade här tidigare ikväll. Han älskar det verkligen!! Så fort han kom ner i baljan idag började han skratta högt och nästan varenda gång han plaskade med benen kom ett sånt där riktigt gurglande härligt skratt.
Underbara bebis!!
-
snart: Tack för svaret om smakportioner! Då kör vi lite gröt till ett par dagar för att se om magen reagerar och ökar på lite efter hand. Skönt med matglada barn!
Min store kille var inte alls nån matglad bebis. Nej, en sked in och fyra skedar ut ungefär... och sen när han blev lite större knep han ihop med munnen och vände bort huvudet när skeden kom!
-
BV: Vilket sött julkort!
MissH: Klart du får skryta! Vad skönt att han somnade så smidigt i sin säng. Håller tummarna för att han sover länge!
Här sover W också. Tyvärr har han sovit kass hela förra veckan, och vaknat hur ofta som helst för att äta, men natten till idag sov han ÄNTLIGEN bra igen!
Idag plockade jag fram hoppgungan till honom. Han älskar den!!

-
Wiem: Så där gör W också ibland när jag ammar honom. Han biter och tuggar på det mesta just nu och allting han håller i ska in i munnen, så det kanske är så att det kliar lite i tandköttet?! Eller så har de bara kommit på att de KAN göra så?!
ONT gör det ialalfall!
-
MissH: Äh, strunt samma egentligen att han somnade i er säng...
Skönt i vilket fall som helst när nattningen går smidigt. Har han sovit bra i natt?
William vaknade till runt 4 i natt då sambons mobil-väckarklocka ringde. Sen satte han den på snooze säkert 10 ggr! *suck* Var bra nära att sparka ut honom ur sovrummet! *morr* Så mellan ca 4-5.30 var William vaken och hade inte minsta lust att somna om! Jag var skittrött! Men sen ringde ju min klocka nån timma senare för A skulle ju till skolan. W låg kvar i sängen och sov när jag gick upp - och han sover fortfarande!