Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

Oj oj vad trött jag är! William har döpts idag och vi har haft dopfika för ca 50 pers. Är helt slut nu!! Men annars var det en riktigt lyckad dag och William har varit på härligt humör i stort sett hela dagen. När han fick vatten på huvudet fyrade han av världens leende mot prästen!

• lille08

VT: Här finns en till som inte gillar liggdelen... eller ja, vi hade en sån där hårdlift i vagnen. Fick ta ur den för ett tag sen för William tjoade och skrek hela tiden när vi var ute och gick. Men nu går det mycket bättre!

• lille08

Jucea: Vilken fart det verkar vara på din lille kille! Kul när de kommer på hur man rullar. William har inte ens försökt ännu. Han är väl för tjock för att komma runt kan jag tro! Haha! Å andra sidan borde det ju kanske vara enklare att rulla när kroppen är som en boll?

• lille08
    Wiem skrev 2008-12-15 15:35:48 följande:
    Lille: Åh vilka fina dopbilder du har tagit. Vet att det frågats förut, men vad är det för kamera du använder? Är du självlärd eller har du gått kurser i att fota så proffsigt? *önskar jag kunde*
    Tack! Fast jag ska göra ett nytt försök nån annan dag att ta fler bilder på W i dopklänningen. Gick inte så bra idag för han knöt bara upp rosetten hela tiden och så var det så svårt att få nåt bra ljus på bilderna när det är så mörkt här inne.

Jag har en Canon eos 350d och det jag kan har jag lärt mig själv (fast jag gick en fotokurs en gång för längesen... en värdelös sådan där en gubbe mest visade bilder på sina tråkiga krukväxter varenda gång).
  • lille08

BV: Jordbävning ja... det hörde jag av ett par skånska vänner att ni haft där nere i söder idag på morgonen! Läskigt!

Lana: Åh vad skönt att hon börjat gå upp i vikt bra nu!

Här tänkte jag att jag kunde fått lite sovmorgon idag. Har store killen hemma från skolan så ingen klocka ställdes i morse... men "väckarklockan" William vaknade precis samma tid som klockan brukar stå ställd på!

Har fotograferat honom nu på morgonen och nu ligger han och sover så gott. Ska se om jag kan fixa till några tack-kort att skicka ut till alla som uppvaktat honom på dopet och när han föddes. Tänkte vara lite smart och skicka tack-korten i samma kuvert som julkorten. De ska väl egentligen skickas senast idag, men med vanligt brevporto så har man ju några dagar till på sig om de ska hinna fram före jul.

• lille08

Ser att det är sjuklingar här... skickar över krya-på-er-kramar till både Ted och Ebba!

Här hemma finns också en liten ynklig skrutt. William har blivit jätteförkyld. Det är slem i luftrören och näsan är täppt. Feber har han också. Så i natt sov vi inte särskilt gott. Jag misstänker dessutom att jag har fått ögoninflammation. Det gör ont, kliar och skaver i ena ögat och är ganska rött. Store killen hade ju det förra veckan.

• lille08

MissH: Åh var härligt att det går framåt med nattsömnen! Egentligen kan man ju säga att han bara vaknade EN gång och åt i natt för kl 6:15 är ju mer eller mindre morgon!

Här sov vi riktigt dåligt i natt för William är så förkyld! Är sååå trött nu!

• lille08
    goshheidi skrev 2008-12-17 11:44:54 följande:
    Fick boken växa och upptäcka igår. Kunde ganska snabbt konstatera att F är just dendär typen som de beskriver i boken, som gillar att sitta och pilla och noggrant undersöka saker och ting snarare än den som rullar runt och gör fysiska och akrobatiska övningar. Han kan sitta superlänge och bara granska skallran t.ex. Stoppar den i munnen och för den över ansiktet och tittar och tittar och känner och riktigt "tar in" saker han ser i sin omgivning :)
    Låter som F och W är väldigt lika!
Svar på tråden Augustibebisar 2008