• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Mareld

Tack för peppingen! Gud ja, vad jag har fått knata för att gå bort de här kilona... Många timmar liggar bakom det. Jag tänker just som du med smakisar. Börja med det söta. ELLER så tar man (detta sa hon på bvc idag) först en sked potatis och sedan en sked (nu snackar vi teskedar) katrinplommonpure efteråt, som dessert. En vän tipsade om att man alltid ska ge lite, lite plommonpure efter varje smakportion, för då hänger tarmarna med bättre. De små kan lätt bli hårda i magen då man går över allt mer till mat annars. Sedan får man inte glömma att smakisar är just smakisar. De ska få in lite i munnen, göra runt och sedan ev spotta ut det. Inte alla sväljer medvetet redan. Och smakisar kan man börja med vid fyra månader. Att ersätta hela mål med mat ska man helst vänta med tills de är sex månader. Fram tills dess kan det som sagt räcka med att de smakar av vår mat, eller lite ur en burk. Jag kommer nog vilja börja med mer osötad mat, som grönsaker, och ta lite av frukterna då och då för att se hur hon reagarer. Vi ska ju prova nu i veckan då Lyckeli är 16 veckor idag. MEN då det handlar om att vi ska ersätta mål med mat, för att hon ska få näring av den, då är det kanske mer noga att man startat med den mer osöta maten... Så tänker jag.

Hallon
    Tack! Du, jag kikade redan någon v efter att jag fått hem journalen... Kände att jag kunde ta det då. Jag gick upp sammanlagt 34 kg till det att jag vägde sista gången jag var hos bm. Jag kan ha gått upp lite efter det men det skiter jag i. Men då räknar jag från bröllopsvikten. Från inskrivningsvikten  gick jag upp ca 30 kg. Det räcker, det.

Moi

Var har bara kondom. Hade det innan med och det funkar bra för oss.

• Vilda Tiger

If Only
    Ja, för några v sedan. Och nästa spruta om en månad. Fy, det värker då nålen går in och de börjar skrika, helt förvånat. Man skulle hellre ta fyra sprutor själv än att sätta en enda i det där knubbiga, lilla låret.

• jeng

if only:
    ted vaccinerades förra måndagen. han klarade sprutan jättebra, men sen på eftermiddagen och kvällen så kom det ont och feber! jag hade tappat bort hans alvedon också, men hans pappa köpte med hem ifrån jbbet. sen åt han alvedon i 2 dygn, man märkte på honom när den slutade verka för då blev det gallskrik alltså!!! 3e dygnet hade han ont och feber men det klarade vi utan alvedon!!

vt, åhhh vad ika de är nu i storleken ted och lyckeliten! 63 cm och 6410 hade vi på 3månadersdagen!!

• Carinamamma84

Moi : Jag vet inte Iaf jag vet inte om man ska behålla eller inte.

Ååh jag har 3mån kontroll på Fredag
    Gissar på 8000g på min pojk

• Moi Mokulat

VT: hmm.. kondom är inget för oss.
    De var så skönt när man var gravid.
    Man inte behövde tänka på prev medel.

• MissHellen

VT: Guuuud så duktig du är Otroligt!
    Jag har själv kvar 2 kilo, så snart har jag gått ner nästan 30 jag med Känns underbart, trodde aldrig de! Inte som jag äter iaf

If only: Vläkommen Tror jag glömt bort de.. Sorry!

Carina: VAA? Igen? Woho, de gick fort

Hallon: Vi har oxå pratat om de, men mest hur vi ska göra om vi båda går bort. R vill inte riktigt prata om de, men jag ska försöka föra de på tal lite "snyggt", för jag vill verkligen att min mamma o pappa "ska ta" Elton om nått skulle hända oss!

Justja, vi har inte änns varit o skrivit på faderskapstestet än De har alltid kommit nått imellan när vi ska dit.. Måste verkligen ringa om de, IGEN!

I natt har Elton haft den bästa natten någonsin
    Han vakna vid 01:30 åt, somna ända till 07:00 Sedan åt han o sov till halv 10! Otroligt Dock somna han ganska sent i går, men de är lätt bästa natten hittils nu Duktiga killen!

• MissHellen

Moi: Vi har häller inte haft sex än, ändå är Elton 3½ månad snart.. Men jag har verkligen ingen lust alls!

• Carinamamma84

Hellen : Hoppas inte allså jag vill inte jag vågar inte.
    Håller tummarna att det kommer vara mens nästa månad

• jeng

jag har precis skrivit beställningslista till ph, han ska få handla virke och hyllplan idag på väg hem ifrån jobbet! kanske ikväll att jag har en garderob!!! iaf om ted är lite mer samarbetsvillig sen, för han har vrit supergrinig hela dagen nu, ja flera dagar till och med! mat mat mat, det räcker ju inte till, och jag försöker hålla ut och int ge flaskan... suck

fasen vad alla går ner i vikt!! grattis!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008