• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Carina
    Ja, vi ska få låna en hoppgunga av Lyckelis kusin. Tror hon kommer att älska den, hon verkar ha mkt spring i benen, min dotter.

• If Only
    Hallonsocka skrev 2008-11-08 10:52:54 följande:
    If Only: Hihi! Är det dina första barn eller har du sedan tidigar ? Wow alltså att ha två små samtidigt Hahaha, då skulle A måsta vara hemma hela tiden, hur gör du? *tusen frågor förlåt!* VälkommenJaaahappp, jag får läsa era bloggar för att se vad som händer i era liv, nu är det dags att sminka mig, gå ner på stan (det regnar så sminket lär väl rinna av :-P) och strosa lite innan jag går hem till mamma!
    [/citat]

Vilda Tiger skrev 2008-11-08 11:14:37 följande:
    [citat]
    I onlyVälkommen! Ojoj, dubbelt upp! Hur känns det då? Har det funkat bra att ha två små barn?
    det är ju fullt upp mest hela tiden, men det är en underbar välsignelse att få två
    Det är mina första små troll, men fler ska det bli!

Aldrig mer augustibebisar bara. Har nog aldrig svettats så mycket som i sommar, det är ett under att vi överlevde
  • lille08
    If Only skrev 2008-11-08 02:25:45 följande:
    Hoppar in här i tråden då jag bidrog till två augustibebisar, Saga & Alva Ni snackar om tänder, herregud ska dom börja få tänder redan? :-O Dom e ju typ nyfödda..
    Välkommen hit! Häftigt med tvillingar.

Jag är mamma till William som föddes den 26:e augusti.
  • Vilda Tiger

If only
    Jag förstår precis! Jag har också sagt att nästa bebis får bli en vinterbebis.

• Mareldsbarn

Hej på er alla! Tjohej nu är äntligen helgen över

Dopet är nu avklarat! Gick toppen! Full rulle med huset fullt med släktingar över helgen, 3 smörgåstårtor och 3 vanliga tårtor skulle bakas och fixas med i lördags men vi hann minsann. När prästen skulle döpa Julia så skrek hon i högan sky. Det var jag inte orolig för att hon skulle göra, vi hade nämligen räknat ut att så skulle det säkert bli Vad jag däremot bävade för var att hon skulle börja bajsa. Så som hon stånkar och stönar, tänkte jag. 3 bajsblöjor avfärdade hon duktiga tösen innan vi ceremonin började. TOppen, tänkte vi men visst drog hon en rejäl bajs när vi stod där framme och så lite extra stånk, stön och röd i ansiktet och brak i blöjan lagom til "tryggare kan ingen vara". Hela kyrkan stank ju kändes det som

Fars dag igår också! Julias pappa fick ett par tofflor och även en fin tavla där vi lämna Julias fotavtryck på.

If only; VÄLKOMMEN hit! Vad roligt! Vilka söta små bebisar du har fått och guuuud så skönt att allting gick bra tillslut. Min mage knöt sig när jag läste din pres.

VT; Har lillstumpan varit sjuk över helgen? Stackarn... Hur mår hon nu? Usch det är mardrömmen att de ska få feber när de är så små känner jag. Känner du dig själv lite bättre?

Nu ligger min kusin på förlossningen och förhoppningsvis krystar hon för fullt Fick ett sms av sambon hennes att nu minsann, nu var hon fullt öppenså nu jäklar kommer Julias syssling snart ut. Övertid är hon nämligen på.,

• Lina S
    Mareld - spännande med din kusin. Min kusin fick också barn nu härom veckan.
    Skönt att dopet gick bra, även om det inte blev bajsfritt

Nu har jag varit på bvc!
    Elliot blev "godkänd" på kontrollen. Han fick rita lite och berätta om vissa saker och han sa mycket mer än det han behövde så att säga. Hoppa jämfota fick han också göra haha.

Sam skrek som en galning när han fick sprutan, det gjorde ont i mammas hjärta. Storebror kramade och tröstade honom

Han vägde 8050 och var 67 cm. Japp han är en stor kille. Och ja VT - killar brukar väga mer än tjejer även när de är så här små.
  • jeng

Lina, jag köpte min hoppgunga på citygross för 199 kr. den hörde till samma serie som babysittern som kostade 249 kr. jag har inte monterat gungan ännu, men den verkar jättebra!

Ojoj, stor kille!!

Apropå längd och vikt så är ju Ted så gott som exakt lika lång som sysslingen Mira som är 2 månader äldre. Och vikten leder han med ca ett halvkilo!!!

• Amelie

Idag har jag f-n-imej inte varit mänsklig. Har 21248 steg på min Silva. Jag har promenerat till babysång på ett annat område i stan, sedan gick jag in till stan till Kyrkans Hus och bokade dop (20 december) och sedan gick jag och handlade middag och sedan hem igen.
    Med paus för babysången en timme och en kvart och 40 minuter för lunch med en kompis.
    Jag är trött, somnade precis i soffan bredvid lillprinsen. Lite yrvaken nu.

Men jag har inte tagit igen helgens latmaskande än, tur att jag har veckan på mig. Men det är inget höjdarväder direkt. Ännu sämre söderut har jag förstått.

Jag måste (vill) köpa nytt regnskydd till vagnen, det jag har känns lite som att stoppa in vagnen och R i en plastsäck.

Undrar var A har tagit vägen. Han åkte för ca 1 h sedan och skulle posta ett brev... jag är hungrig, snart äter jag upp kladdkakan jag bakat för att fira farsdag (lite sent, storkillarna kommer ikväll). A kommer att få en biokväll med storkillarna. Jag kom på idén att skaffa barnvakt och gå alla fyra på Bond, men då skulle killarna se den med sin mamma i lördags.

Oj, jag skriver massor som eg hör till den andra tråden, kopierar detta inlägg dit.

Zitrus: Vad tyckte du om min teori om mordet?
    Vad fin han är i sin nya tröja. Gillar Labantröjorna, men jag har så mycket kläder redan, så jag tycker det är lite onödigt att köpa. Får se om det kommer storlekar där jag måste börja shoppa lite själv.
    Stackars R har nästan bara lånade kläder. Eller förresten, han har fått en massa fina presenter också.

KaOl: Med risk för att verka tjatig, har du bestämt frisyren än? Jag är lite nyfiken vad du har valt till klänningen. Du blir säkert jättevacker.
    Jag har varit gift tidigare, jag hade en jättefin cremefärgad klänning och en fin frisyr, om du vill kan jag rota fram någon bild och fota av...

• Hallonsocka

If only: Hihi! Vad härligt, haha men vilket jobb Jag är slut efter en dag med min enda, fast å andra sidan brukar man ju klara av saker som andra bara häpnar åt om det är det man är van vid !!! GRATTIS TILL TVILLINGARNA!

Haha, nej nästa får planeras mot vintern istället :-P fast det är mest för att vi i familjen är 5 stycken som fyller i augusti, jag, bägge bröderna, min dotter och brorsans dotter!

• Lina S
    If only - oj vilken resa ni har varit med om. Va otäckt. Vilken tur att hon klarade sig lilla Saga. Var det ni som var med i TV-serien sjukhuset? Där var det väl en liten flicka som hette Saga som blev nerkyld.
Svar på tråden Augustibebisar 2008